۱۴۰ هزار واحد مسکونی لوکس تهران شناسایی شد

140 هزار واحد مسکونی لوکس تهران شناسایی شد

خانه های لوکس و خالی تهران، باید مالیات پرداخت کنند. این قانون مدت هاست که تصویب شده اما هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است. بر اساس گفته های رئیس کل سازمان امور مالیاتی، ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در تهران شناسایی شده که بالای ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارند.

به گزارش پرشین سازه ، شناسایی این واحدها با استفاده از شرکت های دانش بنیان بوده است!

سید محمدهادی سبحانیان در طی مراسم پایانی اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور، خاطرنشان ساخت که سازمان در تلاش است که با بهبود عملکرد سازمانی در وصول درآمدهای مالیاتی، مشکلات معیشتی کارکنان را حل و فصل کند.

بر اساس گفته های این مقام مسئول، با توجه به عملکرد مثبتی که سازمان امور مالیاتی داشته است، حالا توقع بیشتری می رود که مالیات ستانی به شکل بهتری پیش برود.

سبحانیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که باید انگیزه کارکنان سازمان مالیاتی افزایش پیدا کند تا امر خطیر مالیات ستانی که مناسب ترین نوع درآمدهاست، را به شکل بهتری انجام دهند. مدیران سازمان نیز باید تلاش کنند تا امکانات انگیزشی و رفاهی لازم را برای کارکنان فراهم آورند.

وی همچنین از تکریم مودیان مالی به عنوان یک اصل اساسی و مهم نام برد و تاکید کرد که بدون این مسئله، نمی توان وصول عادلانه ی مالیات را انتظار داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی به دستاوردهایی که در راستای تحول نظام مالیاتی به دست آمده، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در طی این مدت، سازمان امور مالیاتی موفق شده که پرونده های ارزش افزوده را قطعی کند، اظهارنامه های برآوردی سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ را تولید نماید، اظهارنامه ها را به سرعت بارگذاری کرده و زمان بندی رسیدگی ها را اجرا نماید.

این اقدامات با توجه به حجم وسیع کار، نقطه ی بسیار قابل تقدیری در کارنامه این دوره از مدیریت سازمان امور مالیاتی است.

این مقام مسئول اعلام کرد: برای شناسایی فراریان مالیاتی از کمک شرکت های دانش بنیان بهره مند شدیم. با استفاده از کمک این شرکت ها، توانستیم بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی را شناسایی کنیم که قیمتی بیش از ۲۰ میلیارد تومان داشتند و مشمول مالیات بر خانه های لوکس می شدند.

مالیات ستانی به شکل تجمیعی!

در ابتدای امسال، بلاخره اخبار خوبی مبنی بر شناسایی واحدهای خالی و لوکس توسط سازمان امور مالیاتی به گوش رسید.

بر اساس گفته های این مقام مسئول، در دوره تحولی سازمان امور مالیاتی با شهرداری تهران تفاهم برقرار شد تا اطلاعات املاک دریافت شود. همچنین اطلاعات کنتورهای برق از وزارت نیرو دریافت شد و اطلاعات فعالان اقتصادی نیز از طریق پرداخت یارها، پلتفرم ها، صندوق های قرض الحسنه و صرافی ها به دست آمد. به این ترتیب، بانک اطلاعاتی خوبی از مودیان مالیاتی جدید جمع آوری شد که در بهبود نظام مالیات ستانی، قطعا به کار خواهد آمد.

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی نیز بخشی از عملکرد سازمان بود که البته توانست حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشته باشد. اما سبحانیان اعلام کرد که اجرای این قانون نباید شبهه ای در جامعه پدید آورد.

از ابتدای دی ماه سال جاری نیز، سازمان آماده است تا ثبت نام تمام اشخاص حقیقی و دیگر مشمولان را دریافت نماید.

قانون مالیات بر خانه های خالی و لوکس

بر اساس گفته های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، می توان امیدوار بود که به زودی شاهد اجرای دقیق تر قانون مالیات بر خانه های خالی و لوکس باشیم.

تا پیش از این، اصلی ترین دلیل عدم اجرای قانون مزبور توسط سازمان، اطلاعات ناقص و غلط بود که به اشتباه بخش زیادی از واحدهای مسکونی را خالی تشخیص داده بود. به نحوی که بر اساس گفته های سازمان، تمام کسانی که نسبت به صدور برگه مالیاتی اعتراض داشتند، اعتراضشان وارد بود.

اما حالا که از شرکت های دانش بنیان در جهت شناسایی دقیق تر خانه های خالی و لوکس تهران استفاده شده، می توان اطمینان بیشتری به داده های مزبور داشت.

در صورتی که برای این ۱۴۰ هزار واحد مسکونی گران قیمت، برگه مالیاتی صادر شود، می توان انتظار داشت که درآمد خوبی برای دولت باشد.

مالیات بر خانه های خالی نیز نیازمند شناسایی دقیق دارد. آمارهایی که وزارت راه و شهرسازی به سازمان ارائه کرده بود، پر از اشتباه و نقص بود. به همین دلیل نمی توانست مبنای صدور برگه مالیاتی قرار بگیرد.

اما به نظر می آید که بعد از پیگیری های مداوم، بلاخره راهکار مناسبی برای شناسایی این خانه ها پیدا شده و از کمک شرکت های دانش بنیان در این خصوص، استفاده خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است