مسکن اقتصادی در تهران کلید خورد: ۴۰ هزار واحد جدید

مسکن اقتصادی در تهران کلید خورد

اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران: ساخت 40 هزار واحد مسکن اقتصادی


مسکن اقتصادی بلاخره آغاز به کار کرد و اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران با اشاره به ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران، تاکید کرد که تعداد واحدهای هدفگذاری شده، ۴۰ هزار واحد هستند که در حال حاضر، عملیات نقشه برداری آن ها در دست انجام است و تا کمتر از ۲ هفته دیگر، کلنگ زنی این واحدها شروع می شود.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تهران ضمن اشاره به این موضوع، خاطرنشان ساخت که بیش از ۲ سال است که روی طرح مسکن اقتصادی، کار تحقیقاتی انجام شده و قرار است در ساخت پروژه های آن از تکنولوژی های جدید استفاده شود.

خشایار باقرپور تاکید کرد که جامعه هدف این طرح کاملا مشخص بوده و قرار است این واحدها به دست مصرف کننده نهایی برسند. واحدهای کوچک متراژ این طرح برای زوج های جوان در نظر گرفته شده است. خانواده های دارای فرزند نیز می توانند به سراغ واحدهای بزرگ تر ۷۵ الی ۹۰ متری بروند. خوشبختانه در حال حاضر، این طرح با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های قانونی در دست انجام است.
باقرپور تصریح کرد که اصلی ترین هدف اتحادیه تعاونی های مسکن تهران این بوده که در کنار ساخت مسکن ارزان، کیفیت بالا هم مدنظر باشد. این پروژه های مسکونی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی و ساخته می شوند. یکی از مزیت های این مدل، صفر شدن هزینه زمین است. در واقع زمین های مورد نیاز برای ساخت این واحدهای اقامتی و تجاری از طریق الحاق اراضی به شهرها تامین شده است. بنابراین هزینه ای ندارد.

۴۰ هزار مسکن اقتصادی ساخته می شود!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن تهران اعلام کرد که با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های موجود، قرار است ۴۰ هزار مسکن اقتصادی ساخته شود. در این واحدهای مسکونی، متقاضیان فقط قیمت تمام شده ساخت را می پردازند و هزینه مسکن صفر شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که از میان ۴۰ هزار واحدی که قرار است ساخته شود، عملیات ساخت ۲۵۰۰ واحد شروع شده و تا دو هفته آینده، عملیات خاکبرداری ۶۵۰ هزار متر مکعب دیگر نیز آغاز می شود.
باقرپور خاطرنشان ساخت که با شرکت های دانش بنیان توافقاتی صورت گرفته و قرار است از تمام محصولات دانش بنیان داخلی در طرح مزبور استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از انرژی پاک خورشیدی در طراحی و ساخت این واحدها پیش بینی شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

در ساخت و اجرای مسکن اقتصادی تلاش کرده ایم که تحریم ها را کنار گذاشته و از تمام امکانات داخلی برای ساخت مسکن استفاده کنیم و خروج ارز از کشور نداشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن تهران به عنوان طراح و ایده پرداز طرح مسکن اقتصادی خاطرنشان ساخت که با تکمیل این واحدها، سوداگری کنترل خواهد شد چرا که هر یک از متقاضیان با کد ملی خود، فقط می توانند یک واحد دریافت کنند.
وی تاکید کرد که پیشگیری از سوداگری در بازار اجاره این واحدها نیز پیش بینی شده است. به این ترتیب اگر کسی تصمیم به اجاره واحد خود بگیرد، باید از شیوه اجاره داری حرفه ای بهره ببرد.
باقرپور اعلام کرد که با حذف قیمت زمین از طرح مسکن اقتصادی، واحدهایی که در این طرح ساخته می شوند، متری ۳۰ میلیون تومان هزینه خواهند داشت. همچنین قرار است واحدهای مزبور به شکل کامل به متقاضیان تحویل داده شود و لازم نیست که متقاضیان مسکن اقتصادی، حتی یک ریال بابت منزل مسکونی خود هزینه کنند.
خشایار باقرپور در سخنان پایانی خود در خصوص مسکن اقتصادی، تاکید کرد که چنین واحدهایی قابل مصادره نیستند و همه ابعاد این طرح در چارچوب مردمی سازی و استفاده از زیرساخت های قانونی در حال انجام است.
وی به دستگاه هایی اشاره کرد که اخیراً از نام مسکن اقتصادی برای طرح های مسکن سازی خود استفاده کرده اند اما نکته اینجاست که طرح مزبور به طور کامل توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران تدوین شده و قرار است با مشارکت مردم و تعاونی ها تکمیل شود. هیچکس نباید نام این طرح را به نفع خود مصادره کند.
باقرپور دوباره تاکید کرد که طرح مسکن اقتصادی با هدفتگذاری ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در تهران، کار خود را آغاز خواهد کرد. در صورتی که وعده های اتحادیه تعاونی های مسکن تهران درست از آب دربیاید، می توان نسبت به وضعیت مسکن تهران امیدوار بود. تزریق ۴۰ هزار واحد مسکونی به بازار ملک تهران، می توان تغییرات مثبتی ایجاد نماید.

نکات قابل توجه

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران آغاز شده است.
هدف از این طرح ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت است.
واحدها با استفاده از تکنولوژی های جدید و با قیمت تمام شده ساخت به متقاضیان عرضه خواهند شد.
این طرح با مشارکت مردم و تعاونی ها در حال اجرا است.
از مزایای این طرح، صفر شدن هزینه زمین، استفاده از انرژی پاک خورشیدی و پیشگیری از سوداگری است.
واحدهای مسکن اقتصادی قابل مصادره نیستند.
اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران طراح و ایده پرداز این طرح است.

دیدگاه ها غیرفعال است