مهندس مشاور در پروژه های عمرانی

وظایف مهندس مشاور در پروژه های عمرانی

برای این که یک ساختمان به خوبی ساخته شود، افراد زیادی باید دست به دست هم بدهند. اما در این میان، نقش برخی از افراد بسیار مهم تر است.

آیا چیزی از وظایف مهندس مشاور در پروژه های عمرانی می دانید؟ آیا می دانید که چرا حضور این افراد در پروژه ضروری و لازم است؟

بدون یک مهندس مشاور، نمی توان سازه ای مقاوم و سالم ساخت. در واقع بار اصلی برنامه ریزی های فنی و …بر عهده ی مهندس مشاور است. در نتیجه، نباید از اهمیت این فرد در ساختمان سازی غافل شد.

در این مقاله از وبسایت پرشین سازه ، می خواهیم در مورد وظایف مهندس مشاور صحبت کنیم و بگوییم که کار کردن با آن ها در پروژه های عمرانی، چه مزیت هایی می تواند داشته باشد.

اگر به این موضوع علاقه مند هستید و می خواهید در این خصوص، اطلاعات بیشتری کسب کنید، به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

مهندس مشاور کیست؟

وقتی که صحبت از مهندس مشاور می کنیم، منظورمان چه کسی است؟!

مهندس مشاور کیست

مهندسان مشاور، افرادی هستند که در حوزه ی ساختمان سازی فعالیت می کنند و وظیفه ی اصلی شان، طراحی و برنامه ریزی برای ساخت پروژه های عمرانی است.

در واقع اگر یک ساختمانی به درستی ساخته می شود و ایمن است، به دلیل کنترل هایی است که مهندس مشاور روی پروژه اعمال می کند. در واقع، مهندسان مشاور به دنبال ایرادهای فنی ساختمان می گردند. هیچ مشکلی از زیر دست یک مهندس مشاور خوب در نمی رود و در نهایت همه مطمئن می شوند که سازه ای سالم و ایمن ساخته شده است.

این کنترل ها و ایرادیابی، از همان زمانی که طرح اولیه ی ساختمان تهیه می شود، آغاز شده و تا مراحل نهایی اجرای پروژه، ادامه پیدا می کند.

اما سوال این جاست که تحصیلات یک مهندس مشاور چیست؟ واقعیت این جاست که مهندسان مشاور می توانند از تمام رشته های مهندسی باشند. برای انتخاب بهترین مهندس مشاور باید به نوع پروژه دقت داشته باشید.

آیا پروژه ی شما احداث یک کانال آب است یا مربوط به نیروگاه های برق می شود؟ آیا پروژه ی عمرانی مربوطه، در خصوص کشاورزی است یا صنعت؟

هر یک از این پروژه های عمرانی به مهندس مشاور مرتبط نیاز دارد. در نتیجه ممکن است مهندس مشاور، فارق التحصیل رشته های کشاورزی، برق یا…باشد.

اما در خصوص ساختمان سازی، حتما باید مهندس شما دارای تحصیلات عمران، معماری و…باشد.

برخی از این مهندسان به شکل عملی و فنی وارد پروسه ی ساخت پروژه می شوند. برخی دیگر نیز، صرفاً وظایف مربوط به مدیریت و هماهنگی را به عهده می گیرند.

به طور کلی، مهندس مشاور بسته به نوع پروژه انتخاب می شود!

چرا باید مهندس مشاور انتخاب کرد؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در مورد این موضوع وجود دارد این است که اصلا چرا باید یک مهندس مشاور انتخاب کرد؟ منافعی که این مهندسان به پروژه می آورند، چیست؟!

چرا باید مهندس مشاور انتخاب کرد؟

اولین مزیت و فایده ای که یک مهندس مشاور با خود به همراه می آورد، انتخاب بهینه ترین و ساده ترین راه برای حل مشکل است. زمانی که ایراد یا خطایی در پروژه رخ می دهد، مهندس مشاور می تواند از دانش خود استفاده کرده و ساده ترین و اقتصادی ترین راهکار برای حل مشکل را پیدا کند.

یک مهندس مشاور تمام راه های ممکن و قابل انجام را بررسی می کند و در نهایت، راه حلی بهینه و درست ارائه خواهد کرد. بنابراین اولین ارزش یک مهندس مشاور برای پروژه های عمرانی، کاهش هزینه هاست.

برای یک پروژه ی عمرانی بسیار مهم است که هزینه های خود را تا حد امکان پایین بیاورد و حاشیه سود خود را افزایش دهد. یک مهندس مشاور می تواند در ازای یک مبلغ خاص، این مزیت را برای پروژه به همراه بیاورد.

برخی از مهندسان مشاور، صرفا در امور فنی دخالت می کند و کاری به کاهش هزینه ها ندارند. آن ها ایرادها را شناسایی کرده و در جهت رفع آن ها، پیشنهاداتی ارائه می کنند.

اما برخی دیگر از مهندسان مشاور در جهت مدیریت پروژه اقدام می کنند. به عبارت دیگر تلاش می کنند که بهترین روش های اجرای کار را شناسایی کرده و در آن مسیر گام بردارند.

مزیت بعدی یک مهندس مشاور این است که در تمام مراحل پروژه ی عمرانی می تواند حضور دقیق و آگاهی داشته باشد. به عبارت دیگر از همان مراحل تدوین طرح پروژه می تواند خطاها و ایرادها را شناسایی کرده و نسبت به حل و فصل آن ها، اقدام کند.

خصوصیات یک مهندس مشاور خوب

خصوصیات یک مهندس مشاور خوب

اگر می خواهید یک مهندس مشاور را برای پروژه ی خود انتخاب کنید، حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

مهندس مشاور باید انعطاف پذیر باشد. به این معنی که بتواند روی هر پروژه ای کار کند و به هنگام بروز خطا و مشکل، بتواند شرایط پروژه را با راهکارهای موجود، سازگار کند.

یک مهندس مشاور خوب باید بتواند همیشه و در هر شرایطی، استاندارد کار را بالا نگه دارد و به کمتر از عالی قانع نشود.

مهم ترین ویژگی یک مهندس خوب این است بازدهی خوبی داشته باشد. به این معنی که حضور وی برای پروژه مفید و موثر باشد و بتواند از دانش خود در جهت مسائل تخصصی و فنی، بهره ببرد.

این سه ویژگی می توانند یک مهندس مشاور خوب را توصیف کند. بنابراین حتما به آن ها توجه داشته باشید.

خدمات مهندس مشاور

حالا که با وظایف مهندس مشاور در پروژه های عمرانی آشنا شدید، می خواهیم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که مهندسان مشاور چه خدمات دیگری می توانند ارائه کنند.

وقتی که حرف از مهندس مشاور می زنیم، مشخصا منظورمان این است که این مهندس، می تواند مشاوره های به خصوصی ارائه کند.

خدمات مهندس مشاور

به طور کلی، مشاوره های این مهندسان، سه حوزه ی کلی را در بر می گیرد:

مشاوره ی اقتصادی

یکی از مهم ترین جنبه های هر پروژه ای، مسائل مربوط به اقتصاد آن است. هزینه های پروژه باید به دقت محاسبه شوند و از هر راهی برای کاهش هزینه ها استفاده شود. یک مهندس مشاور می تواند به خوبی هزینه ها را تخمین زده و بهترین راهکارها را به سازندگان پروژه ارائه کند.

به طور کلی، مهندس بعد از تحقیقات فراوان روی بخش های مختلف یک پروژه می تواند خدمات زیر را در حوزه ی مشاوره اقتصادی ارائه کند:

  • آیا پروژه ی مزبور، توجیه اقتصادی دارد؟
  • آیا این پروژه به هزینه هایی که برای اجتماع، محیط زیست و…به بار می آورد، می ارزد؟
  • آیا اساسا امکان اجرای این طرح وجود دارد؟
    در بخش دیگری از مشاوره هایی که مهندس می تواند ارائه کند، ارائه ی خدمات مهندسی و آماری است. بعد از آن به سنجش ارزش طرح می پردازد و در این مسیر ممکن است از مطالعات کاربردی و بنیادی زیادی صورت بگیرد.
    به هرحال، یک مهندس مشاور بسته به نوع پروژه باید راهکارهای در چنته داشته باشد تا بتوان با استفاده از آن ها، هزینه های پروژه را کاهش داد.
    در نهایت، نتیجه ی تمام این تحقیقات و مطالعات به دست سازندگان و سرمایه گذاران می رسد و آن ها بسته به نتیجه ی آن، تصمیم می گیرند که پروژه را آغاز کنند یا خیر!

مشاوره فنی و مهندسی

یکی از ابعاد بسیار مهم هر یک از پروژه های عمرانی، ابعاد فنی و مهندسی است که باید به حرفه ای ترین شکل ممکن صورت بگیرد. به همین دلیل است که مهندس مشاور، می تواند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
در پروسه ی مشاوره ی فنی و مهندسی، مهندس موارد زیر را بررسی می کند:

  • آیا استانداردها و معیارهای فنی اجرا شده و ضوابط مورد نیاز، آماده هستند؟!
  • طراحی مفهومی پروژه را بررسی می کند.
  • بر اجرای پروژه نظارت می کند.
  • کنترل مهندسی

هر یک از این بخش ها باعث می شود که پروژه به خوبی پیش برود و سازه ی نهایی، استاندارد و مقاوم شود.

مشاوره مدیریتی

شاید برایتان عجیب باشد اما یک مهندس مشاور می تواند مدیریت پروژه را نیز به عهده بگیرد و یا در این زمینه، مشاوره هایی به سازندگان و سرمایه گذاران ارائه کند!

مهندس مشاور در حوزه ی مدیریت پروژه، تجارب خوبی دارد که می توانند در روند پروژه به کار بیایند.

برخی از حوزه های مدیریتی مهندس مشاور شامل موارد زیر می شود:

  • کنترل پروژه و برنامه ریزی دقیق برای اجرای آن
  • مدیریت طرح اجرایی
  • قواعد طراحی و کیفیت مورد نیاز را پیاده سازی می کند
  • آموزش نیروهای انسانی و برنامه ریزی برای توسعه دادن منابع انسانی

به طور کلی، مهندس مشاور می تواند از ابتدای پروژه تا انتهای آن را برنامه ریزی و مدیریت کند.

وظایف مهندس مشاور

وظایف مهندس مشاور

تا این جای کار با خدماتی که یک مهندس مشاور می تواند ارائه کند، آشنا شدیم. اما آیا وظایف دیگری هم وجود دارند که این مهندسان قادر به انجامشان باشند؟

در ادامه می خواهیم به نقشی که مهندسان در پروژه های عمرانی ایفا می کنند بپردازیم. تلاش داریم که به جزئیات بیشتری از این وظایف و خدمات اشاره کنیم:

جمع آوری اطلاعات و مطالعات اولیه

یک مهندس مشاور، بازوی تحقیقاتی و عملیاتی پروژه است. به طور کلی، مهندس مشاور در دو حیطه می تواند مطالعات اولیه را دنبال کند:

  • شناخت و بررسی های اولیه

در ابتدا، مهندس باید بتواند شناخت درستی نسبت به پروژه داشته باشد و بررسی های اولیه را انجام دهد. در این میان، مهندس مشاور با کارفرما صحبت خواهد کرد و مذاکرات اولیه را سپری می کند. پس از رسیدن به جمع بندی در خصوص پروژه، مراحل بعدی تحقیقات شروع می شود.

مهندس مشاور تمام متریال پروژه و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار می گیرد. به این ترتیب می تواند تصویر دقیق و روشنی از وضعیت پروژه در آینده داشته باشد.

در گام بعدی نوبت به انتخاب مصالح ساختمانی می رسد. این یکی از اصلی ترین وظایف مهندس مشاور است. هر یک از پروژه های عمرانی نیازمند مصالح خاصی هستند. در نتیجه مهندس باید با توجه به نیاز پروژه، بهترین مصالح را انتخاب کرده و به کار بگیرد.

در مرحله ی بعد، تعداد نیروهای انسانی مشخص می شود. نیروهای انسانی اصلی ترین بخش های پیشبرد یک پروژه هستند. بنابراین باید با دقت انتخاب شوند. طبیعتا بهترین کسی که قادر به انتخاب نیروهای انسانی پروژه است، مهندس مشاور می باشد.

بعد از آن، مهندس مشاور باید مشخص کند که ابعاد و اشل پروژه چقدر است و چه بخش هایی را باید به آن اضافه یا کم کرد.

در گام های نهایی مطالعات اولیه، مهندس مشاور یک طرح کلی از پروژه آماده می کند و در نهایت، هزینه های مربوط به پروژه را برآورد می کند.

این بخش های مهمی از تحقیقات مهندس مشاور است. بدون این اطلاعات، آغاز کردن یک پروژه کاری بیهوده است و احتمال شکست را بالا می برد.

  • آماده سازی طرح های اولیه

بعد از این که شناخت اولیه صورت گرفت، نوبت به تهیه ی طرح های اولیه می رسد. مهندس مشاور باید نیازهای کنونی یک پروژه را تشخیص داده و بر اساس زمانبندی دقیق، آن ها را برطرف کند. همچنین باید در خصوص شیوه های تامین مالی و اعتبار مورد نیاز پروژه، صحبت هایی صورت بگیرد.

در این مرحله است که مهندس مشاور با استفاده از تجارب خود می تواند هزینه ها را کاهش بدهد.

مطالعات تفصیلی

یکی دیگر از وظایفی که مهندسان مشاور به عهده می گیرند، مطالعات تفصیلی است.

به این معنی که قبل از هر چیزی باید مطالعات مربوط به زمین شناسی و هواشناسی محل ساخت پروژه را بررسی کنند. مثلا در برخی از نقاط نمی توان سازه ای را بنا کرد چرا که میزان فرونشست خاک محل بسیار بالاست و ساخت هر گونه سازه ای می تواند خطرناک باشد. یا احتمال دارد که محل ساخت پروژه، سفره های زیرزمینی آب وجود داشته باشد که در این شرایط، امکان ساخت و ساز نیست. بررسی این مشکلات به عهده ی مهندس مشاور است.

در گام بعدی، باید از لحاظ انشعاباتی مثل شبکه فاضلاب و توزیع برق نیز همه چیز بررسی و مهیا شود.

در مرحله ی آخر نیز باید شرایط محل و عموم مردمی که ساکن آن جا هستند، بررسی شود.

آماده سازی سندهای مناقصه

بعد از نوبت به آماده سازی مناقصه می رسد. مشخصات فنی پروژه باید به گونه ای تنظیم شوند که حداقل سه پیمانکار بتوانند در مناقصه شرکت داشته باشند.

دومین وظیفه ی مهندس مشاور در پروسه ی مناقصه این است که به شرکت کنندگان، تمام شرایط و مراحل مناقصه را اعلام کند و خاطرنشان سازد که تمام داوطلبان باید بتوانند که برنامه های خود را به کارفرما، پیمانکار و مشاور مهندس عرضه کنند. در صورتی که مغایرتی با پروژه داشته باشند، انعطاف پذیری لازم برای تغییر آن را نیز داشته باشند.

همچنین مهندس مشاور است که پیمانکاران را انتخاب می کند و بر روند اجرای کارشان نظارت خواهد داشت.

در نهایت، دوباره یادآوری می کنیم که تمام وظایف نظارت و کنترل بر عهده ی مهندس مشاور خواهد بود. بنابراین در تمام جنبه های پروژه دخیل است و نظارت دارد.

لازم به ذکر است که خود این بخش ها نیز به صدها وظیفه ی کوچک دیگر تقسیم می شوند که همه شان بر عهده ی مهندس مشاور می باشد.

چگونه خدمات مهندس مشاور را بهتر کنیم؟

اگر خود شما یک مهندس مشاور هستید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چگونه می توانید کار خود را بهتر کنید. آیا توصیه ای در این مورد وجود دارد؟

در ادامه به چند نکته در خصوص بهبود خدمات مهندس مشاور اشاره کرده ایم:

مهندس مشاور باید بتواند پیشنهادها و سرویس های خود را کاملا حرفه ای نگه داشته و به مشتریان خود معرفی کند. در صورتی که خدمات کنونی مورد پسند مشتری نبود، یک مهندس مشاور باید بتواند پیشنهادهای خود را تحلیل کرده و به بررسی رقبا بپردازد.

مهندس مشاور باید قبل از این که پیشنهاد سرمایه گذار یا مشتری را قبول کند، تمام مسئولیت هایی که از وی انتظار می رود را بررسی و تحلیل کند. حتی کوچک ترین امور نیز نباید بدون بررسی پیش برود.

یک مهندس مشاور نباید خارج از قرارداد خود، تصمیم گیری کند. به عبارت دیگر وظایف یک مهندس در چهارچوب قراردادش است و باید کاملا به صورت ضابطه مند، عمل نماید.

پاداش و پرداخت ها بر عهده ی مهندس مشاور خواهد بود. ضمن این که پرداخت های مربوط به پروژه ها به شکل های مختلفی انجام می شود. وظیفه ی مهندس مشاور این است که با توجه به خدماتی که نیروهای انسانی ارائه کرده اند، حقوق را به صورت ماهانه یا پروژه ای پرداخت کند.

این پرداخت ها بر اساس قرارداد خواهد بود و مهندس مشاور بر آن ها نظارت خواهد داشت.

یک مهندس مشاور باید وقت شناس باشد و قدر هر روز کاری را بداند. پروژه هایی که با تاخیر به پایان می رسند، وجهه ی خوبی در میان سرمایه گذاران و مشتریان نخواهد داشت و اولین کسی که در این میان مقصر شناخته می شود، مهندس مشاور است.

به همین دلیل توصیه می شود که مراحل مربوط به جمع آوری اطلاعات و برآوردهای اولیه را به دقت انجام دهید و چهره ای وقت شناس از خود ارائه کنید.

مهندسان مشاور همواره باید محیط زیست را در اولویت قرار بدهند. گرچه این روزها، بیشتر افراد به دنبال ساخت و ساز بیشتر و به هر قیمتی هستند، اما نکته این جاست که عواقب چنین ساخت و سازهایی می تواند مهندسان مشاور را درگیر کند.

در نهایت، مهندس مشاور خوب، ضمن اینکه منافع مشتریان خود را حفظ می کند، باید مانند یک داور بی طرف عمل کرده و تمام مشکلات و نواقص را شرح داده و برای برطرف کردن آن ها بکوشد.

شرکت مهندسان مشاور چیست؟

حالا که با وظایف کلی مهندسان مشاور آشنا شدید، سوال این جاست که یک شرکت مهندسان مشاور چه کاری انجام می دهد؟

شرکت مهندسان مشاور، مجموعه ای از مهندسان مشاور است که همان خدمات مهندسی را به شکل جامع تری ارائه می کند.

وقتی که شما مهندس مشاوری باشید که از یک شرکت مهندسان به پروژه وارد می شوید، اعتبار و جایگاه شما افزایش خواهد داشت.

این روزها، بیشار پروژه های بزرگ ساختمانی و عمرانی توسط شرکت های مهندسان مشاور انجام می شود و مهندسانی که به صورت شخصی کار می کنند، باید به پروژه های کوچک خود بسنده کنند.

البته لازم به ذکر است که فضای حرفه ای این کار، بسیار پر رقابت و پیچیده است. به همین دلیل، کار کردن در ساختار یک شرکت می تواند ساده تر و راحت تر باشد.

یک شرکتی که در حوزه های مهندسی و مشاوره فعالیت می کند، تمام مراحل ساخت و ساز را پوشش می دهند. همچنین پایان این پروژه ها را نیز به عهده می گیرند و وظیفه دارند که به بهترین نحو، این کار را انجام دهند.

یکی دیگر از بخش هایی که یک شرکت مهندسان مشاور پوشش می دهد، ارتباط با ارگان ها و سازمان های دولتی است که در پروسه ی ساختمان سازی نقش دارند. دریافت مجوزهای ساختمان سازی و پروژه های عمرانی، شرکت در مناقصات و…به عهده ی شرکت مهندسان مشاور است.

در نتیجه، می توان چنین گفت که از ابتدا تا پایان پروژه، این مهندسان به عنوان نمایندگان و مدافعان مشتریان خود وارد عمل می شوند.

فرق مهندس مشاور با مهندس ناظر

بارها دیده شده که مهندس مشاور با مهندس ناظر اشتباه گرفته می شود. به همین دلیل باید تفاوتی که میان وظایف این دو وجود دارد را به وضوح بیان کرد.

فرق مهندس مشاور با مهندس ناظر

در واقع نقش هر یک از این افراد در پروژه متفاوت است:

مهندس مشاور یک شخص حقیقی یا حقوقی است که اختیارات مشخصی دارد و در چهارچوب این اختیارات می تواند روی نحوه ی اجرای پروژه و عملکرد پیمانکار نظارت داشته باشد. کارفرما، مهندس مشاور را انتخاب کرده و به پیمانکار معرفی می کند.

مهندس ناظر همان طور که از نامش نیز پیداست، قرار است که بر کار پیمانکار نظارت کند و در واقع، نماینده ی مهندس مشاور است که سر پروژه حاضر خواهد شد و در کارگاه حضور پیدا می کند.

در واقع، مهندس ناظر کسی است که نمایندگی مهندس مشاور بر سر پروژه را به عهده می گیرد اما به هیچ وجه نمی توان گفت که این شخص، قرار است از تعهدات پیمانکار کم کند.

در واقع مهندس ناظر قادر به انجام امور زیر نیست:

  • حقوق پیمانکار را زیادتر کند
  • قرارداد پیمانکاری را تمدید نماید
  • دستورات مربوط به تغییر یک روند را بدهد.

یک مهندس ناظر می تواند:

  • بر اساس مدارک و قراردادهایی که در اختیارش قرار می گیرد، بر روند اجرای پروژه نظارت کند
  • طبق نقشه و مشخصات فنی پروژه، مصالح و تجهیزات را آزمایش و بررسی کند.
  • در صورتی که مصالح و تجهیزات دچار عیب و ایراد شوند، دستور تعمیر آن ها را بدهد
  • بر چگونگی کار نیروهای انسانی نظارت کند یا مهارت آن ها را تایید نماید.
  • در صورتی که یک دستگاه یا ماشین از رده خارج شود و نتوان کار را با آن پیش برد، باید دستور تعمیر یا تعویض آن را بدهد.

به طور کلی، حضور هر دو مهندس در پروژه لازم و ضروری است و می توانند به بهترین نحو، اجرای پروژه را بر عهده بگیرند.

بانک اطلاعات ساختمان

صدها نفر در یک پروژه ی ساختمانی همکاری می کنند تا در نهایت، سازه ی مورد نظر ساخته شود. از کارگران گرفته تا مهندسان مشاور! در این میان صدها نفر دیگر، تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز را تهیه می کنند و به پروژه می رسانند.

همان طور که بارها از سوی کارشناسان ذکر شده، بخش ساختمان سازی یک حوزه ی پیشران اقتصادی است. به این معنی که با افزایش ساخت و ساز، رونق اقتصادی ایجاد می شود و خیلی از افراد می توانند سهمی از این رونق داشته باشند.

بانک اطلاعات ساختمان

اما یک نکته ی مهم این جاست که بازار کنونی ساخت و ساز پر از رقیب است. رقبایی که سال ها در حوزه ی ساختمان سازی فعالیت کرده اند و می توانند به راحتی، کسب و کارهای نوپا را شکست بدهند.

اگر شما هم یک مهندس مشاور هستید یا در یکی از شرکت های مهندسان مشاور فعالیت می کنید، احتمالا به پروژه های ساختمانی جدید احتیاج دارید.

اما از کجا می توان این پروژه های در حال ساخت را پیدا کرد؟ آیا راهی وجود دارد که با استفاده از آن اطلاعات مربوط به ساختمان های مختلف را پیدا کرد؟

به عنوان یک مهندس مشاور، باید حتما با مفهوم بانک اطلاعات ساختمانی آشنا باشید. بانک های اطلاعات ساختمانی، مجموعه ی از تمام اطلاعات مربوط به سازه های در حال ساخت را جمع آوری می کنند.

به عنوان کسی که در یکی از مشاغل ساختمانی مشغول به کار هستید، به این اطلاعات نیاز خواهید داشت چرا که مشتریان شما در این ساختمان ها نهفته اند.

اما از آن جایی که رقابت بسیار بالاست، این اطلاعات می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی درست تری برای بازاریابی داشته باشید.

مزیت های بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه

حالا که با اهمیت بانک اطلاعاتی در کار یک مهندس مشاور آشنا شدید، می خواهیم پرشین سازه را به شما معرفی کنیم!

نام پرشین سازه برای تمام کسانی که با کسب و کارهای ساختمانی سر و کار دارند، نامی آشناست.

بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه

از بنگاه های مشاوره املاک گرفته تا فروشندگان مصالح ساختمانی یا ارائه کنندگان خدمات مربوط به ساختمان!

همه می دانند که برای باقی ماندن در بازار رقابت، باید به اطلاعات بانک اطلاعاتی پرشین سازه دسترسی داشته باشند.

اما چرا پرشین سازه؟

  • اطلاعات مربوط به تمام ساختمان های در حال ساخت تهران و حومه در این دیتابیس بزرگ، منعکس شده است.
  • شماره تماس سازندگان و پیمانکاران در آن درج شده است. شما می توانید با استفاده از شماره ی این افراد، استراتژی دقیقی برای بازاریابی محصول یا خدمات خود داشته باشید.
  • شما می توانید آدرس دقیق پروژه را از این بانک اطلاعات ساختمانی دربیاورید
  • این دیتابیس، کامل و جامع است و هیچ یک از ساختمان های در حال ساخت تهران از قلم نیفتاده اند. بنابراین می توانید با خیال راحت به آن استناد کنید.
  • روزانه ۵۰ پروژه ی ساختمانی جدید به آن اضافه می شود تا همیشه، گزینه های جدید برای بازاریابی داشته باشید.
  • متراژ و مساحت پروژه در آن ذکر شده است. به این ترتیب می توانید تصمیم بهتری برای تبلیغات خود داشته باشید.
  • امکانات پروژه های ساختمانی در این بانک اطلاعات ساختمانی آمده است. به این ترتیب اگر شغل شما مربوط به نصب آسانسور است، می توانید با استفاده از فیلترهای گوناگون، به ساختمان های دسترسی پیدا کنید که بیش از ۴ طبقه هستند و نیاز به آسانسور دارند.

تمام این اطلاعاتی که در بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه آمده است، می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری نسبت به وضعیت بازار داشته باشید. به این ترتیب می توانید با گام های استوارتری وارد حوزه ی تبلیغات شوید و اثرگذاری بهتری روی سازندگان و پیمانکاران بگذارید.

این روزها بدون ابزارهای مختلف تبلیغاتی مثل همین بانک اطلاعاتی، نمی توان امید چندانی به باقی ماندن در بازار رقابت داشت. در نتیجه، توصیه می کنیم که سری به صفحه ی اصلی سایت بزنید و با دیگر مزیت هایی که یک بانک اطلاعات ساختمانی می تواند در اختیارتان قرار دهد، آشنا شوید.

سوالات رایج در مورد وظایف مهندس مشاور

در ادامه به مهم ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ داده ایم:

فرق مهندس محاسب با مهندس مشاور چیست؟

در واقع مهندس محاسب، وظیفه ی محاسبات ساختمانی را بر عهده دارد. به عبارت دیگر محاسبه ی هزینه ها، شرایط فنی و تکنیکی و..بر عهده ی ایشان است. این مهندس، نقشه ای کلی از سازه را از پیمانکار می گیرد و آن را برای مهندس مشاور شرح می دهد.

هزینه ی کار با مهندس مشاور چقدر است؟

به طور کلی، دستمزد مهندس مشاور با توجه به بزرگی پروژه تعیین می شود. بیشتر این شرکت های مهندسان مشاور، قیمت های رقابتی عرضه می کنند تا پروژه های عمرانی و ساختمانی را به دست آورند.

سخن آخر

در نهایت باید اعلام کنیم که وظایف مهندس مشاور در پروژه های عمرانی بسیار گسترده و پیچیده است. هر چیزی که در حوزه ی ساختمان سازی رخ می دهد، با نظارت و صلاحدید مهندس مشاور است. بنابراین نباید اهمیت آن را دست کم بگیرید.

تلاش کردیم تا در این مطلب از وبسایت پرشین سازه، هرچیزی که لازم است در مورد وظایف و خدمات مهندس مشاور است را به شما بگوییم.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

ساخت و سازهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است