عایق رطوبتی نانو و انواع آن

عایق رطوبتی نانو انواع و کاربرد آن

یکی از اصلی ترین معضلاتی که بشر از ابتدا با آن دست و پنجه نرم کرده است، رطوبت ناشی از باران بوده است. از همان ابتدا که اجداد ما تصمیم گرفتند که به جای خوابیدن زیر سقف آسمان به داخل غارها بروند، با این معضل رو به رو بوده اند. رطوبت ناشی از باران، زندگی انسان را می تواند به سادگی مختل کند.

اما در طی سال های زندگی بشر، روش های مقابله با این معضل پیشرفته تر شد. ساده ترین راهی که مردم برای عایق سازی سقف خانه های خود به کار می گرفتند، استفاده از کاه و گل بود. احتمالا بوی عطر کاه و گل هنوز هم در بینی خیلی از قدیمی ترها باشد.

در طی مدت زمان کوتاهی، روش دیگری به نام ایزوگام و قیروگونی مطرح شد. روشی که در آن، روکش های قیرگونه ای روی سقف خانه ها می کشیدند تا رطوبت ناشی از باران به داخل خانه نفوذ نکند.

اما این روش نیز چندان دوام نیاورد و خیلی زود جای خود را به عایق های رطوبتی نانو داد.

در این مقاله از وبسایت پرشین سازه، می خواهیم به طور مفصل در خصوص عایق رطوبتی نانو صحبت کنیم و بگوییم که در چه حوزه هایی کاربرد دارد. اگر شما هم مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه هستید، توصیه می کنیم ادامه ی این مطلب را از دست ندهید و به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

عایق رطوبتی نانو چیست؟

قبل از این که به جنبه های مختلف این عایق جدید بپردازیم، باید بدانیم که اساسا عایق رطوبتی نانو چیست؟

 

عایق رطوبتی نانو چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، عایق رطوبتی نانو خیلی زود توانست جای ایزوگام و قیرگونی را بگیرد. اگر نگاهی به ظاهر این عایق بندازیم، متوجه می شویم که اساسا به شکل مایع فروخته می شود. اصلی ترین ماده ی تشکیل دهنده این عایق رطوبتی، رزین های آکریلیک است.

البته باید بدانید که انواع عایق های رطوبتی نانو در بازار موجود هستند و در محیط های مختلفی به کار می آیند. از سقف و پشت بام خانه ها گرفته تا کف استخرها و آبنماها!

امروزه، دیگر کمتر کسی به فکر استفاده از ایزوگام می افتد چرا که مزیت های عایق رطوبتی نانون به قدری زیاد است که به سادگی می تواند جایگزین فوق العاده ای برای قیرگونی، ایزوگام و دیگر روش های عایق سازی سقف و کف باشد.

اما چرا عایق رطوبتی نانو خیلی زود جای خود را در میان مصرف کنندگان پیدا کرد؟

عایق نانو سبک است. به این معنی که وزن اضافه ای روی ساختمان وارد نمی کند. همچنین در برابر ترک های ساختمان انعطاف خوبی از خود نشان می دهد. در ضمن یکی دیگر از مزیت های بزرگ عایق رطوبتی نانو این است که هیچ گونه مواد آتش زایی در آن به کار نرفته است.

در نتیجه، روزهای گرم تابستان نمی توانند باعث آب شدن و آتش گرفتن این عایق شوند. تمام این دلایل باعث شده که مصرف کنندگان، خیلی سریع این محصول را جایگزین روش های قدیمی کنند.

چرا ایزوگام و قیر و گونی حذف شدند؟

مدت هاست که دیگر کمتر کسی برای عایق سازی منزل خود از ایزوگام یا قیر و گونی استفاده می کند. محصولات دیگری مثل عایق نانو جایگزین شده اند که می توانند کیفیت بسیار بالاتری را عرضه کنند.

 

چرا ایزوگام و قیر و گونی حذف شدند؟

اما معایب ایزوگام و قیر و گونی چه بود که باعث شد از بازار مصرف خارج شود؟

  • ایزوگام عوارض زیست محیطی فراوانی دارد.
  • عایق های قیر و گونی و ایزوگام بعد از ۶ ماه فاسد می شوند. مخصوصا اگر به شکل درستی اجرا نشوند و از آن ها مراقبت نشود.
  • این عایق ها را باید بین دمای ۵ الی ۳۵ درجه نگه داشت. هرگونه دمایی خارج از این محدوده، باعث می شود که ایزوگام دچار خرابی شود.
  • طول عمر آن ها کم است. با کیفیت ترین ایزوگام ها کمتر از ۱۵ سال عمر می کنند.
  • در صورتی که نیاز به ترمیم پیدا کنند، محل ترمیم از دیگر سطوح بالاتر می زند و سطح یکدست و صاف آن را خراب می کند.
  • در برابر اشعه های مضر خورشید مثل ماورابنفش، مقاومت چندانی ندارد و خیلی زود خراب می شود.
  • در دمای زیاد، به تدریج تجزیه می شود.
  • اجرای آن سخت است و نیازمند نیروی متخصص می باشد.
  • هر چه زمان بگذرد، بیشتر دچار پوسیدگی و خرابی می شود.
  • در صورتی که ساختمان دچار فرونشست شود، ایزوگام یا قیر و گونی هم پاره خواهد شد
  • در صورتی که دچار آتش سوزی شود، گازهای سمی خطرناکی از خود ساتع می کند. به خصوص با توجه به این نکته که خود ایزوگام خواص اشتعال بالایی دارد، این نکته می تواند خطرناک باشد.

انواع عایق های رطوبتی نانو

همان طور که در بخشی از متن نیز اعلام کردیم، عایق های رطوبتی نانو، انواع و اقسام زیادی دارند که هر یک از آن ها در محیط های خاصی به کار می روند.

در واقع، با توجه به خصوصیاتی که هر یک از این عایق های رطوبتی دارند، می توان آن را در جاهای مختلفی استفاده کرد. در ادامه می خواهیم به برخی از مهم ترین عایق های رطوبتی نانو اشاره کنیم.

اگر تصمیم به خرید یکی از این عایق سازهای رطوبتی را دارید، توصیه می کنیم قبل از هر چیزی با ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شوید:

عایق سفید نانو

همان طور که از نامش نیز پیداست، این عایق نانو به رنگ سفید است. البته در برخی مواقعی به نام عایق بام نیز شناخته می شود چرا که بیشترین کاربرد آن در پشت بام هاست.

 

عایق نانو سفید

اصلی ترین موادی که در ساختار این عایق رطوبتی به کار رفته است، مواد پلیمری، الاستومری آب پایه و…است. همین مواد باعث شده که به محض این که عایق مزبور خشک می شود، عایق سازی آن بسیار بالا می رود و کاملا آب بند می شود.

یکی دیگر از مزیت هایی که عایق سفید نانو دارد این است که می توان بدون توجه به سطح مورد نظر، عایق را روی آن اجرا کرد. به این معنی که فرقی نمی کند سطح مزبور فلزی باشد یا آجری، بتنی، آسفالت و…! چرا که به هرحال می توان عایق سفید نانو را روی آن اجرا کرد.

فراموش نکنید که رنگ سفیدی که این عایق رطوبتی دارد، باعث می شود که تا ۴۵ درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. در نتیجه، می توان گفت که این عایق رطوبتی نانو، دوستدار محیط زیست است و از مصرف بی رویه جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فراموش نکنید که رنگ سفید می تواند ظاهر ساختمان را تمیزتر و شیک تر نشان دهد. سطح یکدست و صافی که این عایق رطوبتی می سازد، می تواند بسیار خوشایند و شیک باشد.

همچنین باید بگوییم که وقتی عایق نانوی سفید را اجرا می کنیم، کاملا به سطح مورد نظر می چسبد و شره نمی کند. در واقع به همین دلیل است که می توان آن را روی سطوح افقی و عمودی اجرا کرد و نگرانی از بابت شره کردن نداشت.

عایق رطوبتی نانو سفید، تا مدت های زیادی عمر می کند و به سختی خراب می شود. بنابراین می توانید با خیال آسوده از این عایق رطوبتی برای محیط مورد نظرتان استفاده کنید.

در ضمن اجرای آن بسیار راحت و ساده است. این عایق را با استفاده از یک غلطک و قلم مو اجرا می کنند و پیچیدگی خاصی نخواهد داشت.

با توجه به تمام ویژگی هایی که در خصوص این عایق ذکر کردیم، به نظر می آید که از هر نظر، انتخاب شایسته ای برای پشت بام خانه باشد.

عایق بی رنگ نانو

یکی دیگر از عایق های نانویی که کاربردهای زیادی دارد، عایق بی رنگ نانو است. اگر نگاهی به خصوصیات ظاهری این عایق بندازیم، متوجه می شویم که کاملا بی رنگ و شفاف است. علت نام گذاری آن هم همین است.

 

عایق بی رنگ نانو

عایق بی رنگ نانو کاملا ضدآب است و اجازه ی عبور رطوبت را نمی دهد. از آن جایی که کاملا بی رنگ و شفاف است می توان از این عایق در نقاطی استفاده کرد که پوشش خاصی دارند.

مثلا در کف استخر که دارای کاشی کاری است، می توان عایق بی رنگ نانو را به کار برد که علاوه بر ضدآب کردن کف استخر، ظاهر زیبای کاشی ها را هم خراب نمی کند.

برخی از پشت بام ها نیز دارای سنگ، موزاییک یا نماهای سنگی هستند که در نتیجه، استفاده از عایق بی رنگ نانو را لازم می کند.

یکی دیگر از موارد کاربرد عایق بی رنگ نانو در سرویس بهداشتی است. برخی مواقع، سرویس های بهداشتی دچار نشتی می شوند و سقف طبقات پایین را لکه دار می کنند. در چنین شرایطی بهتر است از عایق بی رنگ نانو استفاده شود تا مشکلی به وجود نیاید.
روش اجرای این عایق نیز بسیار ساده است و با استفاده از یک طی، غلطک و قلم مو اجرا می شود.

عایق رنگی نانو

یکی دیگر از عایق هایی که در بازار عایق های رطوبتی نانو وجود دارد، عایق نانوی رنگی است. رنگ بندی این عایق بسیار متنوع است و شما می توانید با توجه به سلیقه تان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

عایق رنگی نانو

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که عایق رنگی نانو دارد این است که خرابی ها و ایرادات سطوح مختلف را می پوشاند. در عین حال زیبایی خاصی به سطح آن ها می بخشد. بنابراین اگر سطحی دارید که روی آن سنگ و سرامیک کار نشده و می خواهید ظاهر آن را یکدست کنید و در عین حال، عایق سازی را نیز انجام دهید، می توانید از عایق رنگی نانو استفاده کنید.

درست مثل عایق بی رنگ، این نوع عایق رطوبتی هم به شکل مایع و با قلم مو و غلطک اجرا می شود. نکته ی حائز اهمیتی که در اجرای این عایق ها وجود دارد، این است که باید به صورت سرد اجرا شوند.

عایق دو جزئی نانو

همان طور که از نامش هم پیداست، این نوع عایق از دو جزء ساخته شده است. بخش اول سیمان و بخش دوم، رزین است که باید با هم ترکیب شوند. ترکیب این دو ماده باعث ایجاد نوعی از عایق رطوبتی می شود که مقاومت بسیار زیادی دارد. به نحوی که معمولا از عایق دو جزئی نانو برای محیط هایی استفاده می شود که فشار آب بالاست.

 

عایق دو جزئی نانو

مثلا در عایق کاری استخرها، کاربردهای زیادی می تواند داشته باشد. البته می توان این عایق را در دیوار حائل یا حتی طبقات منفی ساختمان نیز پیدا کرد. علاوه بر این، در چاله های آسانسور نیز می توان از عایق سیمان و رزین استفاده کرد.

همان طور که گفتیم، مزیت بزرگ عایق دو جزئی این است که برای فشار هیدرواستاتیک آب مناسب است.

مزایای عایق رطوبتی نانو

تا این جای مقاله با انواع مزیت های عایق رطوبتی نانو آشنا شدیم و حالا می دانیم که به صورت کلی، چرا خیلی از مصرف کنندگان به جای استفاده از ایزوگام یا قیرگونی، به سراغ استفاده از عایق های رطوبتی نانو می روند.

 

مزایای عایق رطوبتی نانو

اما اگر بخواهیم به شکل جزئی تری در خصوص مزایای عایق رطوبتی نانو صحبت کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق رطوبتی نانو را می توان به تمام سطوح چسباند. فرقی نمی کند که این سطح از جنس بتن باشد یا فلز و سیمان و…
  • چسبندگی خیلی زیادی دارد و شره نمی کند. به همین دلیل است که در تمام سطوح می توان آن را اجرا کرد. فرقی نمی کند که سطح مزبور، شیبدار است یا صاف و…
  • انعطاف پذیری عایق نانو بسیار بالاست. به خصوص عایق سفید که تا ۳۵۰ درصد انعطاف پذیر است( به این معنی که با شرایط های مختلف آب و هوایی و…تطبیق می پذیرد)
  • در صورتی که عایق نانوی سفید روی پشت بام اجرا شود، نور آفتاب را برمی گرداند و از حرارت بیش از حد ساختمان جلوگیری می کند.
  • یکی دیگر از مزیت های بزرگ عایق سفید نانو این است که پوسته پوسته نمی شود. البته به شرط اینکه درست اجرا شود.
  • در برابر ترک خوردگی مقاومت بسیار زیادی دارد. در واقع از آن جایی که عایق نانوی سفید، کشسانی خیلی بالایی دارد، اصلا ترک نمی خورد.
  • این نوع عایق های رطوبتی را می توان در محیط هایی به کار برد که مواد شیمیایی و گازهای صنعتی دارند. چرا که مقاومت بی نظیری در برابر این مواد از خود نشان می دهد.
  • هزینه ی اجرای عایق نانو( به خصوص عایق نانوی بی رنگ) بسیار به صرفه و ارزان است.
  • حتی در دمای بسیار پایین هم خواص الاستیسیته ی خود را حفظ می کند.
  • یکی دیگر از مزیت های بزرگ عایق نانو این است که در برابر اشعه های مضر خورشید مثل UV مقاومت از خود نشان می دهد.
  • رنگ بندی عایق های رطوبتی نانو بسیار بالاست و به همین دلیل تمام سلایق را پوشش می دهد.
  • به سختی دچار آتش سوزی می شوند و بسیار کُند سوز هستند.
  • برای آب بندی سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه بهترین گزینه به حساب می آیند.
  • جایگزین های فوق العاده ای برای ایزوگام و ..می باشند.
  • به دلیل استفاده از مواد پلمیری و…، دوستدار طبیعت هستند. به خصوص با توجه به این که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

معایب عایق رطوبتی نانو

درست مثل هر محصول دیگری، عایق های نانو نیز معایبی دارند که باید به آن ها توجه شود:

  • عایق های رطوبتی نانو در برخی مناطق به دست نمی آیند و تهیه کردنشان سخت است
  • مقاومت خیلی بالایی دارند که در برخی مواقع، نکته ی منفی محسوب می شود.
  • تراکم تشکیل می دهند.ا

البته با توجه به لیست بلند بالای مزیت های عایق رطوبتی نانو، طبیعتا هنوز هم بهترین گزینه به حساب می آید و به همین خرید آن، توصیه می شود.

ویژگی های عایق نانو

در بخش بالای این متن، در مورد مزیت های این عایق رطوبتی صحبت کردیم. اما این عایق های رطوبتی چه ویژگی هایی دیگری دارند؟

  • اولین ویژگی آن ها این است که در محیط های مختلف، تاب می آورند. بنابراین آب و هوای منطقه، ملاک انتخابشان نیست.
  • در برابر عوامل خارجی مثل خزه، باکتری و جلبک مقاوم هستند. در نتیجه برای شهرهای شمال کشور، گزینه های مطلوبی به حساب می آیند.
  • مقاومت خوبی در برابر محیط های اسیدی و بازی دارند.
  • روی هر مصالحی که اجرا شوند( سیمان، فلز، بتن و…) مقاومت آن ها را در برابر نمک موجود در آب افزایش می دهند.
  • می توان آن ها را با رنگ های مختلف اکریلیک ترکیب کرد و رنگ های متنوعی به دست آورد.
  • قابل اشتعال نیست. ویژگی فوق العاده ای که آن را برای مناطق گرمسیر ایده آل می کند.
  • در مقابل فشار مثبت و منفی آب مقاومت می کند.

عایق نانو چگونه تولید می شود؟

یکی از نکات جالب توجهی که در مورد عایق رطوبتی نانو وجود دارد این است که تکنولوژی عجیب و غریبی ندارد.

 

عایق نانو چگونه تولید می شود؟

این محصول در واقع از مواد پلیمری ساخته شده است و با فناوری نانو، تغییراتی رومی سطح ظاهری اتم های آن ایجاد کرده اند. تغییرات مزبور باعث شده اند که مقاومت آن ها در برابر رطوبت بالا برود و به همین دلیل است که به عنوان عایق های رطوبتی در نقاط مختلف استفاده می شوند.

از آن جایی که طول عمر عایق رطوبتی نانو بسیار بالاست، در قیاس با دیگر انواع عایق های رطوبتی مقرون به صرفه و ارزان تر است.

نکته ی دیگری که در مورد عایق رطوبتی نانو وجود دارد این است که بر پایه ی آب می باشد و بعد از این که روی سطوح مختلف اجرا شد، کاملا آن نقطه را آب بندی می کند.

همچنین نباید فراموش کرد که به محض اجرای این عایق روی سطوح مختلف، می بینیم که عایق رطوبتی نانو به جزئی از مصالح تبدیل می شود. به این معنی که اصلا هیچ لایه ی جداگانه ای روی سطح کار نمی سازد. به همین دلیل است که محبوبیت بسیار زیادی در میان مصرف کنندگان پیدا کرده است.

عایق های رطوبتی نانو سال ها عمر می کنند و نیازی به ترمیمشان نیست. به همین دلیل، کاملا به صرفه می باشند.

در ضمن عایق های رطوبتی نانو:

  • مقاومت شیمیایی بالایی دارند
  • بسیار انعطاف پذیرند
  • خواص چسبندگی بالایی دارند
  • به هنگام اجرا، سم خاصی از خود ساتع نمی کنند
  • در قیاس با دیگر عایق های رطوبتی، مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

کاربرد عایق های رطوبتی نانو

همان طور که اشاره کردیم، عایق های رطوبتی نانو را می توان در محیط های مختلفی به کار برد. اما اگر بخواهیم به طور جزئی به کاربردهای عایق رطوبتی نانو اشاره کنیم، باید کاربردهای زیر را مد نظر داشته باشیم:

  • استفاده از عایق رطوبتی نانو برای پشت بام( بدون نیاز به تخریب موزاییک و سنگ)
  • عایق کاری سرویس های بهداشتی منازل( بدون نیاز به ایزوگام و…)
  • عایق کاری سرویس های بهداشتی بدون این که نیازی به تخریب کاشی و سرامیک باشد( استفاده از عایق بی رنگ نانو)
  • عایق کاری استخرهای ذخیره ی آب شرب، استخرهای صنعتی، استخرهای کشاورزی، کولینگ تاورها و استخرهای عمومی
  • عایق سازی نمای ساختمان در برابر رطوبت( بدون نیاز به تغییر رنگ نما). این عایق سازی در تمام نماهای اجری، سنگی، کاهگلی، گچی و…کاربرد دارد.

این تنها بخش کوچکی از کاربردهای مختلف عایق رطوبتی نانو است. می توان در هر سطحی که نیاز به عایق سازی رطوبتی دارد، از این عایق ها استفاده کرد.

عایق کاری استخر با عایق نانو

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین کاربردهای عایق رطوبتی نانو، عایق سازی استخرهای مختلف است.

 

عایق کاری استخر با عایق نانو

اما این کار چگونه انجام می شود؟ برای این که عملیات عایق کاری استخر را آغاز کنیم، قبل از هر چیزی باید شرایط محیطی را بررسی کرد و مطمئن شد که از مصالح درست و استانداردی برای اجرای استخر استفاده شده است.

اما چرا مهم است که مصالح به کار رفته در ساختار استخر را شناخت؟ جواب بسیار ساده است. چرا که هر مصالحی در برابر آب و رطوبت، رفتار متفاوتی از خود نشان می دهد. به همین دلیل به هنگام اجرای عایق رطوبتی برای هر یک از این مصالح، باید نکات مختلفی را مد نظر قرار داد.

در گذشته برای عایق سازی کف استخر از عایق های پودری استفاده می شد. بیشتر این عایق ها کیفیت لازم را نداشتند و در شرایط محیطی مختلف، دچار انبساط و انقباض می شدند و خیلی زود ترک می خورند. گاهی هم پوسته پوسته می شدند. در نهایت هم از جا کنده می شدند و بلاخره رطوبت و آب از سد آن ها عبور می کرد.

نحوه ی اجرای این عایق های پودری هم با استفاده از ماله بود.

به طور کلی از میان تمام عایق های رطوبتی نانو، عایق رطوبتی دو جزئی و عایق اکریلیکی برای عایق کاری کف استخر کاربرد دارند.

در عایق های دو جزئی از سیمان و بتن استفاده می شود تا کف استخر را عایق کنند. نحوه ی اجرای آن نیز با استفاده از قلم مو یا فرچه بود.

البته لازم به ذکر است که این عایق ها نیز به مرور زمان و به خاطر وجود ترکیباتی شیمیایی خاصی مثل متیل متا، دچار ورم می شدند و بعد از مدتی، از سطح مزبور جدا می شدند.

به همین دلیل نمی توان گفت که بهترین گزینه برای عایق کاری استخر به حساب می آیند.

نوع دیگری از عایق های رطوبتی نانو در بازار وجود دارد که به عایق مایع معروف هستند و بیشتر مواقع برای استخر به کار می روند. نحوه ی اجرای آن ها بسیار ساده است و اگر دچار خرابی شوند، خیلی زود و راحت می توان آن ها را ترمیم کرد.

اصلی ترین دلیل کیفیت بالای عایق نانو این است که مولکول های موجود در این ترکیبات؛ بسیار ریز هستند. تا جایی که ابعاد برخی از این نانوذرات گاهی به ۲۰ نانومتر هم می رسد. در نتیجه، مولکول های آب امکان عبور از آن ها را ندارند. در نتیجه می توان گفت که عایق سازی آن ها بسیار بالا و باکیفیت است.

در گذشته برای عایق سازی کف استخرها هم از عایق های قیری استفاده می شد که طبیعتا کیفیت لازم را نداشت. این عایق ها را می توان به دو صورت سرد و گرم اجرا کرد اما تاثیری در کیفیت نهایی آن ها نخواهد گذاشت. این عایق ها معمولا یکپارچه نیستند و در برابر آب و هوای سرد و گرم، واکنش های مختلفی از خود نشان می دهند.

مثلا در هوای سرد، شکننده می شوند و در هوای گرم، حالت روان و ذوب شده به خود می گیرند. در نتیجه، نمی توان با خیال آسوده از آن ها استفاده کرد.

در ضمن فراموش نکنید که اصلی ترین ماده ی به کار رفته در ساختار عایق های قیری، نفت است. در نتیجه، کاملا بهداشتی نیستند و همچنین در برابر ضربات مکانیکی هم مقاومت چندان بالایی از خود نشان نمی دهند.

عایق رطوبتی نانو پلیمر

یکی از جدیدترین محصولاتی که به بازارهای عایق های رطوبتی عرضه شده، عایق های رطوبتی نانوپلیمر است که معایب عایق های نانو را برطرف کرده و از هر لحاظ به صرفه و ایده آل است.

 

عایق رطوبتی نانو پلیمر

عایق رطوبتی نانوپلیمر:

  • کاملا ضد آب است
  • از پوسیدگی سطوح مختلف جلوگیری می کند
  • اجازه نمی دهد که سطوح فلزی دچار زنگ زدگی شوند
  • در برابر هوای سرد و گرم مقاوم است
  • فشارهای مکانیکی را به خوبی تاب می آورد
  • به سادگی می توان آن را اجرا کرد و استفاده ی راحتی دارد
  • دچار اشتعال و سوختن نمی شود
  • تا سال ها نیاز به ترمیم ندارد
  • دچار ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن نمی شود
  • رنگ خود را تا سال ها حفظ می کند و عوض نمی شود.
  • کاملا قابل شستشو است
  • گرد و خاک و غبار را به خود نمی گیرد چرا که کاملا غیر نفوذ است.
  • نور و اشعه های خورشید را انعکاس می دهد. در نتیجه دوستدار محیط زیست است.
  • در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می کند
  • وزن بسیار سبکی دارد و در نتیجه، ساختمان را سبک می سازد.
  • برای انسان هیچ ضرری ندارد و کاملا بهداشتی است. همچنین با محیط زیست خود کاملا سازگار می باشد.
  • می توان به سادگی آن را ترمیم کرد.
  • در تمام سطوح صاف، شیبدار، مورب و…قابل اجراست
  • نسبت به دیگر عایق های رطوبتی، قیمت مناسبی دارد.

چرا عایق رطوبتی نانوپلیمر؟

همان طور که اشاره کردیم، عایق نانوپلیمر می تواند مزیت های زیادی داشته باشد اما از دیگر کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • عایق سازی کامل و با کیفیت استخر
  • جایگزین مناسب برای ایزوگام
  • عایق سازی شیروانی
  • عایق کاری استخر با نانوپلیمر

همان طور که اشاره کردیم، از عایق های نانوپلیمر برای عایق کاری کف استخر استفاده می شود. در واقع این عایق ها یکی از اقتصادی ترین عایق های رطوبتی هستند. چرا که علاوه بر طول عمر بالا، کاملا با محیط استخر هماهنگ می شوند و نیازی به ترمیم یا تعویض آن ها نخواهد بود.

برای این که کف استخر را با این آب بندها، عایق کاری کنند از موادی مثل رزین اکریلیک استفاده می کنند. این ماده را در بافت سیمانی کف استخر فرو می کنند و تمام آوندهایی که در نهایت منجر به نشت آب می شوند را مسدود می کنند.

یکی از مهم ترین مزیت های رزین اکریلیک این است که کاملا با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار می شود. در واقع هوای سرد یا گرم، نمی تواند منجر به نقص عملکرد آن شود.

در نتیجه اگر می خواهید استخر خود را عایق کاری کنید، عایق رطوبتی نانوپلیمر که از رزین اکریلیک ساخته شده، بهترین گزینه خواهد بود.

قیمت انواع عایق نانو

همان طور که گفتیم، عایق های رطوبتی موجود در بازار، کاربردهای مختلفی دارند و در نقاط متفاوتی به کار برده می شوند. همین موضوع در قیمت آن ها اثرگذار است.

اما به طور کلی باید بگوییم که عایق های رطوبتی نانو قیمت چندان بالایی ندارند و کاملا به صرفه می باشند.

همچنین لازم به ذکر است که فاکتورهای زیر در تعیین قیمت عایق های رطوبتی نانو موثر هستند:

  • کاربرد عایق
  • رنگ عایق نانو( سفید، بی رنگ یا…)
  • میزان عایق رطوبتی مورد نیاز
  • کیفیت برند آن

هر یک از این عوامل باعث می شوند که قیمت نهایی مشخص شود. اما لازم نیست که نگران قیمت ها باشید چرا که در قیاس با ایزوگام و…، عایق رطوبتی نانو کاملا به صرفه و ارزان قیمت است.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال بهترین ماده برای عایق کاری سطح مورد نظر خود هستید، می توانید روی عایق رطوبتی نانو حساب کنید.

این عایق ها از هر لحاظ، گزینه های ایده آلی به حساب می آیند. به خصوص اگر به محیط زیست و مصرف انرژی اهمیت می دهید، برای خرید این محصول لحظه ای درنگ نخواهید کرد.

در آخر باید اشاره کنیم که اگر خودتان در حوزه ی فروش یا اجرای عایق رطوبتی نانو فعال هستید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه بهره مند شوید.

تمام مشتریان بالقوه ی شما در این بانک اطلاعات ساختمانی منتظر شما هستند.

همین امروز اقدام کنید!

دیدگاه ها غیرفعال است