نوسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران

نوسازی 30 هزار واحد مسکونی در مناطق 17 و 18 تهران

30 هزار واحد در تهران نوسازی می شوند!


یکی از مناطق تهران که دارای بافت فرسوده زیادی است، مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران هستند که اتفاقا در حاشیه راه آهن تهران تبریز و تهران اهواز واقع شده اند. حالا گفته می شود که قرار است ۳۰ هزار واحد در این مناطق نوسازی شوند و زمین های حوالی راه آهن نیز آزادسازی شوند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه رئیس جمهور به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران رفته و از بافت فرسوده آن بازدید به عمل آورد. در این بازدید، محدوده اطراف راه آهن تهران مورد توجه بود و تلاش شد که برای ۱۳ هزار پلاکی که در این حوالی وجود دارد، اقدامات نوسازانه در نظر گرفته شود.

محمد آئینی تاکید کرد که این پلاک های فرسوده معمولا ریزدانه هستند و پیش از بازدید رئیس جمهور، امکان نوسازی و ترمیم آن ها وجود نداشت. اما در حال حاضر، روند نوسازی این بافت فرسوده به دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته و به زودی شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.
همچنین قرار است اراضی ۱۳ هزار پلاک فرسوده آزادسازی شوند تا به این ترتیب، روند نوسازی مناطق ۱۷ و ۱۸ و به خصوص پیرامون مسیر راه آهن طی شود. به این ترتیب می توان ۳۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخت که طبیعتاً جان تازه ای به بازار ملک و املاک این منطقه می دهد.

پتانسیل های زیرزمینی شدن راه آهن در شهرها!

محمد آئینی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که در صورت زیرزمینی شدن قطارهای تهران به مقصد اهواز و تبریز، می توان فضای زیادی برای خدمات زیربنایی و روبنایی موردنیاز بافت فرسوده تامین کرد. به این ترتیب در کنار ساخت مسکن جدید، خدمات موردنیاز ساکنان این واحدها نیز تامین خواهد شد.

آئینی در ادامه خاطرنشان ساخت:

در حال حاضر، آزادسازی ۱۳ هزار پلاک و ساخت باغ راه، با همکاری شهرداری در دست انجام است که قطعاً اتفاق بزرگی در راستای نوسازی بافت فرسوده شهر تهران خواهد بود.

وی تصریح کرد که موضوع مربوطه در کمیسیون زیربنایی دولت نیز تصویب شده و بعد از تصویب در هیئت وزیران، می توان روند اجرایی آن را تسریع بخشید.
با بهبود وضعیت بافت فرسوده در حوالی مناطق ۱۷ و ۱۸، بخش زیادی از معضلات شهری این دو منطقه نیز حل و فصل خواهد شد. متاسفانه بافت فرسوده، معضلات زیست محیطی و اجتماعی را افزایش داده و اثرات مخربی روی جامعه دارد. یکی از دلایل تمرکز زیاد روی نوسازی بافت فرسوده، همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد که سفرهای استانی رئیس جمهور فرصت مناسبی برای نوسازی و ترمیم بافت فرسوده ایجاد کرده است. تلاش تمام تیم بازآفرینی شهری نیز بر این است که از فرصت های ایجاد شده بیشترین بهره را ببرد و روند نوسازی بافت فرسوده را تسریع ببخشد.

بهره برداری از باغ راه منطقه ۱۷ و ۱۸ در مهرماه امسال!

یکی از برنامه های بزرگ شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری، احداث باغ راه بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ است. محمد آئینی وعده داد که این پروژه ی بزرگ در مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه به توضیح این پروژه پرداخت و خاطرنشان ساخت که باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) حدود ۹.۵ کیلومتر مسافت خواهد داشت. این باغ راه که وسعت مناسبی از فضای سبز دارد، می تواند جهت تامین خدمات موردنیاز بافت فرسوده به کار بیاید.
با زیرزمینی کردن خط آهن تهران در سال های گذشته، این امکان فراهم شده که از فضای روبنایی آن در جهت تامین منابع استفاده شود. بر اساس توضیحات معاون وزیر راه و شهرسازی، بخش زیادی از این باغ راه تکمیل شده و به زودی از آن بهره برداری خواهد شد.
با تکمیل این باغ راه، گام موثری در جهت افزایش کیفیت زندگی ساکنان بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ برداشته خواهد شد. ساکنان این بافت، امکانات تفریحی و رفاهی کاملی ندارند و به همین دلیل همواره دچار معضلات ناشی از این مسئله می باشند. با تکمیل این پروژه، بخش زیادی از معضل حل خواهد شد و سرانه خدمات موردنیاز این بافت نیز تامین می گردد.
نوسازی بافت فرسوده در طی دولت سیزدهم با جدیت بیشتری دنبال می شود. بخش زیادی از طرح نهضت ملی مسکن به پروژه های نوسازی تخصیص پیدا کرده است. به نظر می آید که دولت بلاخره به پتانسیل موجود در این بافت پی برده و حالا درصدد استفاده از آن برآمده است.

خلاصه مطالب این خبر
  • دستور رئیس جمهور برای نوسازی بافت فرسوده در حاشیه راه آهن تهران
  • آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸
  • زیرزمینی شدن راه آهن تهران – تبریز و اهواز؛ فرصتی برای نوسازی بافت فرسوده
  • بهره برداری از باغ راه ۹.۵ کیلومتری در مهرماه امسال
  • نهضت ملی مسکن و تمرکز بر نوسازی بافت فرسوده

دیدگاه ها غیرفعال است