قیمت تمام شده ی مسکن در استان قم

قیمت تمام شده ی مسکن در استان قم

طرح نهضت ملی مسکن در استان های مختلف کشور آغاز به کار کرده است. استاندار قم در خصوص هزینه ی تمام شده ی واحدهای مسکونی این طرح تاکید کرد که باید کاهش یابند و زمین های لازم برای ویلایی سازی در این استان شناسایی شوند.

به گزارش پرشین سازه ، استاندار قم آقای سید محمد تقی شاهچراغی در مورد این طرح چنین گفت: موضوع مسکن قم در ماه های اخیر دچار چالش ها و مشکلات فراوانی بود که اصلی ترین دلیل آن نیز تغییر نگاه کلان در کل کشور بوده است.

استاندار قم در ادامه چنین گفت: در کل استان قم، ۱۳۰ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند. از میان این تعداد، ۶۴ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند که در این بین، ۳۰ هزار نفر توانستند آورده ی ۴۰ میلیونی اولیه را واریز نمایند.

شاهچراغی گفت: در خصوص مسکن قم، سه جلسه با دو وزیر سابق و فعلی راه و شهرسازی داشتیم که بحث های مفصلی در گرفت و نظرات مختلفی، رد و بدل شد. هیچکس با ویلایی سازی مخالف نیست. اما تصمیمات اتخاذ شده باید بر اساس اقتضائات استان گرفته می شد. در طول جلسه ای که برای تعیین شکل نهایی ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن، با حضور دستگاه های مختلف برگزار شد، به این اجماع نظر رسیدیم که ساخت و سازها در قم باید به صورت ترکیبی ویلایی و آپارتمانی باشند.

وی گفت: در ۵۶۰ هکتاری که تامین شده، ۳۰ هزار نفر اسکان پیدا می کنند و قرار بر این است که ساختمان سازی در این منطقه به شکل آپارتمانی باشد و در عین حال، مشکلات گذشته نیز حل و فصل شود و نیازهای زندگی اجتماعی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار قم در ادامه چنین افزود: محاسبات لازم در این منطقه صورت گرفته و نقشه ها نیز آماده شده اند. آورده ی اولیه ی افراد نیز دریافت شده و به همین دلیل، تصمیم بر این شد که در این منطقه، واحدهای آپارتمانی ساخته شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که برای ۳۰ هزار متقاضی باقی مانده نیز باید بررسی های لازم صورت بگیرد تا زمین کافی برای ویلاسازی شناسایی گردد.

این مقام مسئول افزود: ما از هر طرح و ایده ای که می تواند در راستای ویلایی سازی کمک کننده باشد، استقبال می کنیم. راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری نیز باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین تاکید داشت که قیمت تمام شده ی مسکن های این طرح در قم باید به کمترین حالت خود برسد. شاهچراغی گفت: شرکت های تعاونی باید به این طرح وارد شوند که همین مسئله در نهایت منجر به کاهش قیمت تمام شده خواهد شد. تلاش در این عرصه باید به سمتی برود که در نهایت قیمت ساخت کمتر شود.

وی بیان کرد: استان وظیفه دارد که برای ۶۳ هزار نفر خانه بسازد. در همین راستا، تمام دستگاه هایی که زمینی در اختیار دارند، نباید دریغ کنند و راه و شهرسازی باید در این عرصه پیشگام باشد تا زمین لازم برای ساخت ویلا شناسایی و فراهم شود.

این مقام مسئول در نهایت به موضوع انشعابات این واحدها اشاره کرد و گفت: واحدهایی که ساخته می شوند باید به صورت قطعی دسترسی به انشعابات آب، برق و گاز آنان وصل شود. اصلا پذیرفتنی نیست که این واحدها بلاتکلیف بماند چرا که وزارت نیرو، این وظیفه را بر عهده گرفته است.

دیدگاه ها غیرفعال است