عملیات اجرایی ساخت ۳۱۴۵ واحد مسکونی در شهر جدید گلبهار

عملیات اجرایی ساخت 3145 واحد مسکونی در شهر جدید گلبهار آغاز شد

هفته دولت، فرصت بسیار مناسبی پدید آورد تا بسیاری از طرح ها و پروژه های مسکونی افتتاح شوند یا آغاز به کار کنند. در این میان، یکی از مهم ترین طرح های عمرانی کشور، یعنی طرح نهضت ملی مسکن در استان های مختلف آغاز به کار کرده است. به مناسبت هفته ی دولت، استاندار خراسان رضوی و نماینده مجلس شورای اسلامی، یکی از طرح های نهضت ملی که شامل ۳۱۴۵ واحد مسکونی بود را در شهر جدید گلبهار آغاز کردند و ۲ طرح عمرانی دیگر نیز افتتاح شد.

به گزارش پرشین سازه ، روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار در خصوص این افتتاحیه گزارشی ارائه نمود. در طول این مراسم، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه حسین امامی راد، نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در گلزار شهدای گمنام، به مقام این عزیزان ادای احترام کردند.

سپس با حضور این دو مسئول و دیگر مسئولین محلی شهرستان گلبهار، عملیات اجرایی ۳۱۴۵ واحد از نهضت ملی مسکن در این شهر آغاز به کار کرد. همچنین دو طرح عمرانی نیز به بهره برداری رسید. یکی از این طرح ها مربوط به بوستان موضوعی ترافیک و دیگری نیز، یک مرکز فیزیوتراپی و آب درمانی متعلق به بخش خصوصی این شهرستان بود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه ی بازدید خود از شهر جدید گلبهار، به بوستان محله ۸ و تعاونی مسکن متعلق به نهادهای انقلابی نیز سری زد و در جریان آخرین پیشرفت های این پروژه ها قرار گرفت.

یعقوبعلی نظری، در مراسمی که به مناسبت آغاز به کار طرح نهضت ملی مسکن در این شهر برگزار شده بود، به اهمیت مسکن در سبد معیشت خانواده های ایرانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، زمین هایی که برای ساخت و ساز پروژه ی نهضت ملی مسکن لازم داشتیم، در شهر جدید گلبهار تامین شده است. امیدواریم که مسئولین شرکت عمران شهر گلبهار، با تکیه بر تجربیات طولانی مدتی که در بخش مسکن دارند، بتوانند از روش های مهندسی و تکنیک های خاص استفاده کنند تا اجرای این پروژه تسریع پیدا کند.

در طول این مراسم، فرماندار گلبهار نیز صحبت کرد و گفت: اصلی ترین کار گلبهار به عنوان یک شهر جدید، ساخت مسکن است.

برگزاری هفته دولت در شهر جدید گلبهار، با حضور جمعی از مسئولین محلی و استانی همچون عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان، مسئولین شهر گلبهار ( فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعصای شورای شهر)، مدیران و مسئولین شرکت عمران شهر جدید گلبهار، همراه بود.

لازم به ذکر است که پروژه ی ۳۱۴۵ واحدی شهر جدید گلبهار که دیروز آغاز به کار کرد و اجرایی شد، شروع گام دوم نهضت ملی مسکن در این شهر بوده است که به این ترتیب، ۱۳۸۹ واحد از این مقدار توسط شرکت بتن ساز تربت، ۸۳۹ واحد توسط سایبر بین الملل، ۶۷۷ واحد توسط ستاد اجرایی فرامین امام(ره) و در نهایت ۲۴۰ واحد نیز توسط بنیاد تعاونی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته خواهد شد.

در ضمن یکی از پروژه های عمرانی افتتاح شده توسط استاندار خراسان رضوی، پارک موضوعی ترافیک بود که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده است. هزینه ای که برای ساخت این پارک صرف شده، معادل ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است.

گرچه به نظر می آید که وضعیت احداث خانه های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار مساعد است، اما نمی توان همین موضوع را به دیگر نقاط کشور تعمیم داد. در خیلی از استان ها، هنوز هم تامین زمین برای ساخت و ساز صورت نگرفته است و ساخت پروژه های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در هاله ای از ابهام فرو رفته است.

دیدگاه ها غیرفعال است