املاک نجومی در شهر قم

املاک نجومی در قم هم پیدا می شوند!

وضعیت قیمت املاک در استان های مختلف کشور، بغرنج و بحرانی شده است. در این میان، شهر قم که یکی از شهرهای بزرگ و پر جمعیت کشور است نیز از این قاعده مستثنی نیست و دچار افزایش سرسام آور قیمت شده است.

به گزارش پرشین سازه ، برخی از کارشناسان املاک در قم می گویند که خانه هایی در این شهر وجود دارد که قیمتی بیش از صدها میلیارد تومان دارند.

یکی از کارشناسان املاک قم چنین می گوید که بیشترین معاملات مسکن در این شهر مربوط به آپارتمان های حدوداً ۸۰ متری است. اما در این میان، خانه هایی هم وجود دارد که بسیار گران قیمت می باشند.

قیمت خانه های شهر، در برخی مواقع به قدری با هم فرق دارد که به فاصله ی ۲۰ دقیقه از هم، گاهی ۵۰۰ برابر می شوند. این مسئله ی دردناک در حال حاضر به بخشی از جامعه ی ما تبدیل شده است.

البته در این میان، شهر قم دارای خانه هایی هم هست که قیمتی کمتر از ۱ میلیارد تومان دارند و در واقع ارزان حساب می شوند. گرچه ممکن است این منازل دارای امکانات کافی و خوبی نباشند اما به هرحال، به عنوان واحدهایی میان متراژ، مناسب محسوب می شوند.

گران ترین و ارزان ترین خانه های شهر قم!

یک مشاور املاک قم، در خصوص قیمت برخی از خانه های این شهر چنین گفت: بیشتر معاملات صورت گرفته در قم متعلق به واحدهای ۸۰ متری است چرا که به طور استاندارد، حداقل متراژ برای هر نفر ۲۵ الی ۲۷ متر است. در نتیجه یک خانواده ی ۳ نفره به ۸۰ متر نیاز دارد.
این کارشناس بازار مسکن در قم چنین ادامه داد: در صورتی که قیمت گذاری عادلانه و استاندارد باشد، قیمت یک مجتمع ۱۰۰ واحدی تقریبا متری ۱۳ میلیون می باشد. این در حالیست که قیمت شخصی سازها اندکی بیشتر است و متری ۱۸ میلیون تومان معامله می شود. قیمت واحدهای شهرکی نیز متری ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان می باشد. قیمت واحدهای شخصی ساز در شهرک ها نیز حدوداً ۱۴ الی ۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

البته تمام این اعداد و ارقام به شکل واقعی است و با آن چه که در بازار مسکن وجود دارد، کاملا متفاوت می باشد.

وی همچنین اعلام کرد که در مسکن مهر شهر قم، عرصه حساب نمی شود. قیمت مسکن در این شهر برای عرصه و عیان است. اما عیانی سهم بیشتری از قیمت دارد.

مشاور امور حقوقی و آموزشی اتحادیه املاک قم در ادامه افزود: در ۲۰ سال گذشته، منطقه ی سالاریه یکی از بهترین و اعیان نشین ترین مناطق قم است. پیش از این افرادی که در مناطق صدوق و صفاشهر زندگی می کردند از اقشار معمولی جامعه بودند اما حالا این مناطق شهر قم، اعیان نشین و لوکس شده اند.

خانه های قم تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قیمت دارند!

این کارشناس املاک اعلام کرد که برخی از واحدهای مسکونی در قم، از متری ۵۰ الی ۷۰ میلیون قیمت دارند و گاهی حتی تا متری ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان نیز می رسند. وی افزود: نوع ساختمان در قیمت آن چندان تغییری ایجاد نمی کند. بلکه امکاناتی که در طول مراحل نازک کاری ساختمان اضافه می شود( مثل کاشی، سرامیک، وان و…) به قیمت ملک می افزایند.

این کارشناس مسکن ضمن اشاره به خانه ای که ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد و گران ترین واحد مسکونی این شهر به حساب می آید گفت: بیشتر خانه هایی که در سایت های آگهی درج می شوند تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع قیمت دارند. خانه هایی که لوکس محسوب می شوند معمولا در سایت ها آگهی نمی شوند و بیشتر در دست می چرخند و دلالان از آن ها بی خبرند!

وی همچنین در خصوص کف قیمت واحد مسکونی در شهر قم نیز صحبت کرد و گفت: در شهرهایی مثل پردیسان و جعفریه با ۵۰۰ لی ۶۰۰ میلیون تومان هم می توان واحدهای کوچک ۶۰ الی ۷۰ متری خرید که قیمت هر متر مربعشان، حدوداً ۷ الی ۸ میلیون است.

این کارشناس املاک ساکن قم در ادامه به مناطقی مثل بلوار ۱۵ خرداد و زمین های ایران مرینوس نیز اشاره کرد و گفت که می توان، آپارتمان های میان رده ای با ۱۳ سال ساخت را حدوداً متری ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان خریداری کرد.

بیشتر مواقع، قیمت یک ملک با توجه به ساکنین آن منطقه و فرهنگشان تعیین می شود. مثلا در خیابان شهدا که برخی از کوچه های آن به مصلی راه دارد، قیمت ملک بسیار بالاست. در حالی که محله ی نزدیک به آن یعنی پل نیروگاه با وجود این که ۲۰۰ متر فاصله بیشتر با صفاییه ندارد، قیمت املاکش پایین است.

این کارشناس فنی و حقوقی املاک ادامه داد: زمانی که فرهنگ یک محله مورد استقبال باشد، قیمت املاک آن نیز رشد می کند. اما در صورتی که آن محله متقاضی نداشته باشد، طبیعتا قیمت املاک آن نیز افزایش پیدا نمی کند.

دیدگاه ها غیرفعال است