با ۴ میلیارد تومان، چه خانه هایی در تهران می توان خرید؟!

با 4 میلیارد تومان، چه خانه هایی در تهران می توان خرید؟!

در حال حاضر، قیمت واحدهای آپارتمانی در تهران به قدری وخیم است که کمتر کسی توان خرید دارد. به طور کلی میانگین قیمت خانه های حدود ۵۰ الی ۱۰۰ متری در جاهای مختلف تهران ۴ میلیارد تومان است. این رقم گرچه اصلا کم نیست اما خریداران خاص خود را دارد. سوال این جاست که مشخصات چنین آپارتمان هایی که با قیمت چهار میلیارد تومان در تهران خرید و فروش می شوند، چیست؟!

به گزارش پرشین سازه ، از سال ۹۶ که قیمت مسکن به صورت جهشی افزایش پیدا کرد، این بازار تبدیل به محل مناسبی برای سرمایه گذاری شد. خیلی از افراد برای سرمایه گذاری و جلوگیری از نابودی پول خود وارد بازار ملک می شوند و خانه هایی با ویژگی های مختلف در تهران خریداری می کنند.

همان طور که اشاره کردیم، متوسط قیمتی آپارتمان های تهران حدود ۴ میلیارد تومان است. مثلا یک واحد ۱۰۰ متری که دارای دو خواب است و در محله ی تهرانپارس غربی واقع شده است، قیمتی برابر با ۴ میلیارد تومان دارد. البته نباید فراموش کرد که چنین واحدی که در شمال شرق تهران است، عمری برابر با ۱۷ سال دارد و چندان هم نوساز نیست.

اگر می خواهید خانه ای در محله های غربی تهران مثل باغ فیض خریداری کنید نیز، باید همین مقدار هزینه کنید. مثلا یک واحد ۶۹ متری که ۱۶ سال هم دارد، حدود ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

محله های شرقی تهران مثل نارمک نیز به همین شیوه قیمت گذاری شده اند. یک واحد مسکونی ۸۰ متری ۱۰ ساله که دارای ۲ اتاق خواب می باشد، معادل ۴ میلیارد تومان قیمت دارد.

البته همه چیز به وضعیت و شرایط این آپارتمان ها بستگی دارد. در همین محله ی نارمک، یک آپارتمان ۱۵ ساله با متراژ ۸۲ متر نیز قیمت ۴ میلیاردی دارد.

همان طور که می بینید، بیشتر این واحدهای مسکونی عمر درازی دارند. اگر به دنبال واحدهای نوساز هستید؛ بهتر است کمی محله های جنوبی تر را جستجو کنید. مثلا یک واحد آپارتمان نوساز ۹۵ متری در منیریه که دارای دوخواب است، با قیمت ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت واحدهای مسکونی محله ای مثل پونک، اندکی گران تر است. به این معنی که برای خرید یک آپارتمان با بودجه ی ۴ میلیارد تومان ناچار هستید که در میان خانه هایی با متراژ پایین تر بگردید. یک آپارتمان ۷۵ متری دو خوابه با عمر ۱۴ ساله، حدود ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در همین محله و با همین بودجه، می توانید یک واحد ۷۱ متری با عمر ۱۶ ساله که دو خواب هم هست را خریداری کنید.

باز هم لازم به ذکر است که قیمت هایی که ذکر شد بر اساس آگهی هایی است که از سوی فروشندگان انتشار پیدا کرده است. در نتیجه نمی توان به طور قطعی آن ها را تایید کرد. به طور کلی قیمت خانه به سن بنا، امکاناتی که دارد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده بستگی دارد.

دیدگاه ها غیرفعال است