خانه های زیر ۱ میلیارد تومان در اطراف تهران

خانه زیر 1 میلیارد تومان در تهران کجاست؟!

قیمت واحدهای مسکونی تهران در چند سال اخیر با یک جهش بسیار بزرگ رو به رو بوده اند. تقریبا پیدا کردن واحدهایی که کمتر از ۱ میلیارد تومان داشته باشند، غیرممکن است. اما شاید بعد از جستجوهای فراوان بتوان خانه هایی کوچک و نقلی در اطراف تهران پیدا کرد.

به گزارش پرشین سازه ، یک واحد ۴۰ متری کوچک که پنج سال از عمر ساخت آن می گذرد، در شهر زیبای اندیشه با قیمت متری ۱۷ میلیون تومان عرضه شده است. در نتیجه قیمت ۶۸۰ میلیون تومان باید داشته باشد.

قیمت خانه ها در تهران به قدری بالا رفته است که دیگر با بودجه ی یک میلیارد تومان، نمی توان خانه ای خریداری کرد. حتی اگر خانه ی مربوطه، قدیمی ساخت، کوچک و بدون امکانات باشد.

این وضعیت حتی از سوی بانک مرکزی نیز تایید شده است. به طوری که متوسط قیمت مسکن تهران در آبان ماه سال جاری، به ۴۷ میلیون و ۹۳۷ هزار تومان رسیده و از سوی بانک مرکزی اعلام شده است. ارزان ترین خانه ها در تهران حدوداً متری ۲۴ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان بوده است. این در حالیست که گران ترین خانه ها در منطقه ی ۱ و با قیمت حدوداً متری ۹۶ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان معامله می شوند.

در صورتی که بودجه ای ۱ میلیاردی داشته باشید، گشت و گذار در میان واحدهای مسکونی تهران بیهوده است و امکان یافتن چنین خانه ای تقریبا صفر است. به همین دلیل پیشنهاد کارشناسان مسکن این است که به سراغ واحدهایی در شهرهای حاشیه ی تهران بروید.

خانه ای ۴۴ متری در اندیشه، شهر زیبا که پنج سال ساخت است، متری ۱۸ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان تعیین شده که مبلغ نهایی ملک را ۸۲۰ میلیون تومان می کند.

البته این وضعیت فقط در مورد شهر زیبای اندیشه صدق نمی کند. دیگر حواشی شهر تهران نیز وضعیت مشابهی دارد. جستجوی کوتاهی در میان آگهی های فروش نشان می دهد که خانه های شریف آباد تهران نیز همینطور قیمت گذاری شده اند. خانه ای ۶ سال ساخت در شریف آباد که ۶۰ متر دارد، متری ۷ میلیون تومان است. به همین دلیل خریدار خانه باید ۴۲۰ میلیون تومان هزینه کند. یک آپارتمان ۵۸ متری دیگر در صالح آباد شرقی نیز متری ۱۲ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان قیمت گذاری شده است که قیمت کل و تمام شده ی آن ۷۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

در محله ی مبارک آباد بهشتی، آپارتمانی ۵۷ متری که ۱۴ سال ساخت است، متری ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد که در نهایت مبلغ کل خانه را تقریبا ۹۰۰ میلیون تومان می کند. یک آپارتمان ۶۰ متری در جاجرود سعید آباد نیز متری ۱۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان قیمت گذاری شده است که در نهایت برای خرید آن باید مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

اگر می خواهید که حتما خانه ای در خود تهران تهیه کنید، شاید مناطق جنوبی تهران محله های مناسب تری برای جستجو باشند. یک واحد ۷۰ متری در خیابان سلطانی یافت آباد متری ۱۰ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است که در نهایت مبلغ خانه را ۷۱۰ میلیون تومان می کند. همچنین در نعمت آباد نیز یک آپارتمان ۷۰ متری، متری ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد که هزینه ی کل خانه را ۹۱۰ میلیون تومان می کند.

وضعیت قیمت خانه در نقاط مرکزی و شمالی شهر تهران، بسیار بغرنج است. افزایش قیمت خانه ها باعث شده که حتی خیلی از افرادی که تصمیم به خرید خانه هایی بهتر در محله های ایده آل تهران داشتند، پشیمان شوند چرا که بودجه ی آن ها برای خرید خانه کافی نیست. از سوی دیگر خیلی از افراد ناچاراً به حواشی و شهرهای اطراف تهران روی آورده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است