ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان

ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان

15 هزار مسکن برای فرهنگیان کشور ساخته می شود!


ترین حوزه های تمرکز مسکن سازی، ساخت خانه برای اقشار آسیب پذیر جامعه مانند کارگران، بازنشستگان و فرهنگیان است. حالا مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان می گوید که در فاز اول ساخت مسکن برای فرهنگیان، ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده است.

به گزارش پرشین سازه ، محسن احمدی اعلام کرده که در محل صندوق ذخیره فرهنگیان، قرارگاه ویژه ای برای تامین مسکن فرهنگیان تشکیل شده و یکی از اصلی ترین وظایف این قرارگاه، ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در فاز اول است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که برای سال جاری، صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه های زیادی دارد اما اولویت با رسیدن به سود پایدار و باکیفیت است. همچنین لازم به ذکر است که این روند سودآوری باید تداوم داشته باشد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به برخی از شرکت های زیان‌ده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که به این شرکت ها ۳ ماه فرصت داده شده که از این شرایط خارج شوند و به سودآوری برسند. وی تاکید کرد که در سال ۱۴۰۳، نباید هیچ یک از شرکت هایی که در زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان کار می کنند، زیان‌ده باشند.

وی اعلام کرد:

تمام شرکت ها موظف هستند که در جهت رسیدن به سودآوری از ابزارهای خود به شکل کامل استفاده کنند. در غیر این صورت، باید این شرکت ها ادغام یا تجمیع شده و در نهایت، توقف فعالیت داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد که وظیفه اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان، استفاده بهینه از دارایی ها و فرصت های اقتصادی است. یکی از اصلی ترین وظایف این صندوق، خلق منابع پایدار و اطمینان بخش است که بتوانند استمرار سوددهی را تضمین کنند.

بسیاری از فرهنگیان جامعه در حال حاضر فاقد مسکن هستند و لازم است که صندوق های مزبور به سوددهی برسند تا بتوان با استفاده از این سود، واحدهای مسکونی کافی برای فرهنگیان ساخته شود. در حال حاضر بخش زیادی از درآمد فرهنگیان صرف هزینه های مسکن می شود و به همین دلیل، سطح رفاه این جامعه بسیار پایین آمده است. یک معلم نباید دغدغه مسکن داشته باشد و صندوق ذخیره فرهنگیان وظیفه دارد که در راستای رفع این دغدغه تلاش کند.
محسن احمدی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد که برای استمرار سودآوری صندوق، باید به عرصه هایی مثل صنعت معدن ورود کرد که بازدهی سریعی دارند و خیلی زود سودآور خواهند شد. البته در حال حاضر نیز، تنوع فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان خیلی بالاست اما برنامه بر این است که به حوزه های زودبازده نیز وارد شوند.

با توجه به گرانی های روزافزون مسکن، لازم است که بحث تامین مسکن فرهنگیان هرچه سریع تر پیگیری شود و سریعاً به منابع مالی موردنظر دست پیدا کرد. شاید یکی از دلایل اصلی ورود صندوق به حوزه هایی مثل معدن، همین موضوع باشد.
بر اساس گفته های مدیرعامل این صندوق، با تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان، قرار است که ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان سراسر کشور پیگیری شود.
آغاز به کار قرارگاه مزبور از ابتدای اردیبهشت ماه خواهد بود. انتظار می رود که قرارگاه تامین مسکن معلم با سرعت بالا، برنامه های لازم جهت تولید مسکن فرهنگیان را دنبال کرده و ساخت مسکن را پیش ببرد. لازم به ذکر است که اقدامات این قرارگاه باید موثر و ملموس باشند. به همین دلیل است که در فاز اول، ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی فرهنگیان برنامه ریزی شده است.
بر اساس گفته های احمدی، بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان و نظام آموزشی برخوردار است. به همین دلیل اگر اعتمادسازی صورت بگیرد و این بانک بتواند اعتبار سابق و واقعی خود را به دست آورد، می توان اقدامات مثبت و بسیار سازنده ای را با همکاری این بانک انجام داد. البته در این میان لازم است که فرهنگیان نیز بانک سرمایه را برای فعالیت های بانکی و دریافت حقوق خود انتخاب کنند.
در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، می توان با استفاده از رسوب منابع، تمام مشکلاتی که شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان دارند را برطرف کرد و دوباره این شرکت ها را به سوددهی رساند.
در حال حاضر، باید از تمام ظرفیت های موجود در جهت رفع مشکلات فرهنگیان و به خصوص تامین مسکن آنها استفاده شود. با حل مشکلات مربوط به مسکن، فرهنگیان کشور با خیال آسوده تری به آموزش نسل جوان کشور می پردازند.

نکات قابل توجه
  • این طرح در فاز اول ۱۵ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود.
  • قرار است این واحدها در سراسر کشور ساخته شوند.
  • هدف از این طرح، کمک به فرهنگیان در تامین مسکن است.

دیدگاه ها غیرفعال است