بانک مسکن وام انبوه سازان را بیشتر می کند!

بانک مسکن وام انبوه سازان را بیشتر می کند!

در آخرین صحبت هایی که از سوی مسئولین بانک مسکن شنیده می شود، به نظر می آید که رویکرد این بانک در خصوص پرداخت وام مسکن تغییر کرده و حالا اولویت با کسانی است که دست به انبوه سازی می زنند یا پروژه هایی به سبک معماری ایرانی-اسلامی پیش می برند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل بانک مسکن ضمن تایید این مسئله و در طی مراسمی که به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این بانک برگزار شده بود، خاطرنشان ساخت که بانک مسکن در جهت رضای خدا و مردم کار می کند و به همین دلیل، خود را یک بانک ولایی می داند.

پروژه مسکن سازی قرچک

یکی از اصلی ترین پروژه های بانک مسکن، پروژه ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی در قرچک است. این پروژه توسط یکی از موسسات منحل شده در سال ۸۰ آغاز شد و در طی این ۱۵ سال، فقط ساخت ۸۵ درصد از این واحدها تکمیل شده!

رئیس دولت سیزدهم ضمن بازدیدی که از این پروژه داشت و با مشاهده ی تخریب بخش هایی از زمین و بنا، دستور داد که این پروژه، تکمیل شود.

عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد:

بعد از دستور رئیس جمهور، چهار ماه به ما فرصت داده شد تا مقاوم سازی ۶ بلوک را انجام دهیم. اما تصمیم بانک مسکن بر این شد که کل پروژه را به صورت جهادی تکمیل کند. بر اساس نظر مهندسان، مقاوم سازی ۱۱۰۰ واحد مسکونی به ۱۸ ماه زمان نیاز داشت اما می خواستیم نشان دهیم که خواستن توانستن است. بنابراین پروژه قرچک را یک ماهه تکمیل کردیم.

وی تاکید کرد که حالا پروژه قرچک به یک الگو در بانک مسکن تبدیل شده و امیدواری بر این است که دیگر پروژه های مسکن سازی این بانک نیز به همین ترتیب پیش برود.

پروژه های انبوه سازی و ایرانی-اسلامی

حسینی در ادامه تاکید کرد که حمایت ویژه ای از پروژه های انبوه سازی و پروژه های ایرانی-اسلامی صورت می گیرد. این پروژه ها، علاوه بر قرارگیری در اولویت، وام بیشتری دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد که بانک مسکن به دنبال افزایش سرمایه در بودجه سال ۱۴۰۳ است تا قادر به ارائه خدمات بیشتر باشد.

اقدامات جهادی بانک مسکن

در طی این مراسم که به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد افتتاح بانک مسکن برگزار شده بود، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز حضور داشت و از اقدامات مترقی بانک مسکن سخن گفت. بر اساس گفته های احمد صالحی، پیشرو بودن بانک مسکن یکی از وجوه تمایز آن با دیگر بانک هاست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد که در مدت زمانی که دولت سیزدهم بر سر کار آمده، خدمات زیادی صورت گرفته و خاطرات شیرینی رقم خورده است.
صالحی اعلام کرد که خدمتگزاری به مردم، فقط در شعار نیست بلکه در اقدام و عمل نیز رخ داده است. بانک مسکن نمونه خوبی برای صرف فعل توانستن است و عملکرد مدیران و کارکنانش بر اساس رضایت مردم تعیین می شود.

بعد از آن، احمد صالحی به مدیران بانک مسکن اعلام کرد که همواره پیشرو بوده اند و خط شکنی کرده اند. شعار دولت مردمی، نتوانستن و نشدن نیست. دولت سیزدهم ثابت کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن و بر اساس نظام برنامه ریزی، شاخصه های مهندسی و مدیریتی و روحیه مردم مدار و انقلابی، می توان توانستن و شدن را معنا کرد. این افتخار حالا نصیب بانک مسکن شده است!

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که این پایان کار نیست و زمانی میتوان مدعی دولت خدمتگزار بود که به تکالیف ولایی، اعتقادی و دستورات ابلاغی مقام رهبری اهتمام داشت.
وی سپس به موضوع مسکن پرداخت و خاطرنشان ساخت که این شاخص، محل آسایش شهروندان است و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که منجر به رنجش خانواده ها و به خصوص جوانان شده!

صالحی تاکید کرد که باید اقدامات بانک مسکن الگو شود. خیلی از دستگاه ها و بانک های کشور، تکلیف قانونی برای حمایت از مسکن سازی دارند اما ترک فعل کرده اند. وظیفه ی اصلی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری این است که پیگیر بوده و حسابرسی دستگاه های مختلف خدمات رسان را انجام دهیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت سیزدهم، قادر به پذیرش قصور دستگاه ها در انجام وظایف قانونی شان نیست. توقع مردم از دولت این است که بی وقفه خدمت رسانی کنند و هیچ بهانه ای برای ترک فعل وجود ندارد.
وی در نهایت ابراز امیدواری کرد که با نگاه فعلی بانک مسکن در خصوص مسکن سازی، امیدواری مردم نیز بیشتر شود.

دیدگاه ها غیرفعال است