بانک مسکن باید نقش جدی تری در مسکن ایفاء کند

بانک مسکن باید نقش جدی تری در مسکن ایفاء کند

تنها بانکی که به وظایف خود در حوزه ی مسکن و پرداخت تسهیلات بانکی عمل کرده، بانک مسکن بوده است. حالا وزیر اقتصاد اعلام کرده که با توجه به برنامه های پیش رو برای بخش مسکن، لازم است که بانک مسکن هم ارتقاء پیدا کند و در سال های آینده، پیشرفت مالی بیشتری داشته باشد.

به گزارش پرشین سازه ، وزیر اقتصاد اعلام کرد که رئیس جمهور برنامه های مختلفی برای بخش مسکن دارد و یکی از اصلی ترین نقاط اتکای دولت برای اجرای این برنامه ها، بانک مسکن است.

به گفته ی وزیر، بانک مسکن فراتر از یک بانک تخصصی و توسعه ای است و باید به چشم یک بانک کارآمد در حوزه های مختلف اقتصادی به آن نگاه شود. وی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن بتواند در اجرای عدالت اجتماعی و ایجاد رضایتمندی، نقش بیشتری ایفاء کند.

احسان خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که در سال مالی پیش رو، برنامه های زیادی در حوزه ی مسکن وجود دارد و باید بانک مسکن هم متناسب با این برنامه ها، پیشرفت کند.

وی اعلام کرد که بانک مسکن به برنامه ای دقیق برای پیشرفت نیاز دارد و افزود:

در بانک مسکن، تجربه های مدیریتی و کارشناسی زیادی وجود دارد و ما به شکل بالقوه، این سرمایه های عالی را در اختیار داریم. مدیریت آقای حسینی هم باعث شده که عملیات تحول گرانه ای در بانک رخ دهد و به این ترتیب شاخصه های بانک مسکن هم رشد پیدا کنند.

این مقام مسئول تاکید داشت که حرکت بانک مسکن باید در جهت پیشرفت اقتصاد کشور باشد. همچنین در تدوین طرحی که برای برنامه ریزی مدیران صورت می گیرد، نحوه ی همیاری حاکمیت با بانک نیز باید مورد توجه باشد تا بانک مسکن بتواند به بهترین شکل ممکن، به وظایف خود در حوزه ی مسکن عمل کند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان ساخت که بانک مسکن به دلیل تامین مالی ساخت و ساز مسکن، نقش مهمی دارد و باید تنظیم گر نظام بانکی نیز باشد. وی تصریح کرد که بانک ها و سازمان هایی که به حوزه ی مسکن مربوط هستند، باید با بانک مسکن تعامل ویژه ای داشته باشند.

این عضو هیئت دولت سیزدهم در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که بانک مسکن عملکرد خوبی در گذشته داشته و توانسته است به ساخت و ساز مسکن در کشور کمک کند. حرکت این بانک در مسیر واقعی ارتقاء اقتصاد است چرا که به طور تخصصی به تامین مسکن کمک می کند.

همچنین بانک مزبور، کمترین انحراف را در سیستم بانکی کشور داشته و از هر لحاظ، عملکرد قابل قبولی داشته است. در نتیجه، بر دولت هم لازم است که با تدابیر ویژه ای به این بانک کمک کند تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

بانک مسکن تنها بانکی است که به تعهدات خود در حوزه ی قانون جهش تولید مسکن عمل کرده و تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن پرداخت کرده است. دیگر بانک ها، همکاری خوبی با بخش مسکن نداشته اند و ترجیح می دهند که اعتبارات خود را در بخش های دیگری صرف نمایند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد تصریح کرد که بانک مسکن می تواند در حوزه ی تخصصی خود، تفاوت زیادی ایجاد کند. در واقع بخش زیادی از جامعه برای سپردن سرمایه های خرد خود، دچار سردرگمی هستند. اما زمانی که بانک مسکن تقویت شود، می توانند سرمایه های خود را به این بانک بسپرند و به این ترتیب تعامل خوبی میان بانک و بازار سرمایه ایجاد خواهد شد.

زمانی که اعتماد مردم به سرمایه گذاری در بانک مسکن بیشتر شود، می توان امیدوار بود که حوزه های ساخت و ساز مسکن نیز بهبود پیدا کند و رونق خوبی در این بخش ایجاد شود. ضمن این که دست بانک برای پرداخت تسهیلات نیز بازتر خواهد شد.

احسان خاندوزی در نهایت خاطرنشان ساخت که بانک مسکن در حوزه های دیگری هم می تواند فعالیت کند. مثلا ساخت و ساز در شهرهای جدید، یکی از پتانسیل های موجود برای این بانک است. همچنین در سیاست گذاری تامین مالی بخش مسکن، می تواند اثرگذار باشد و صاحب ایده های فراوانی است.

وی از مدیران بانک مسکن درخواست کرد که پیشنهادات خود را به سازمان ها و وزارتخانه های بالادستی ارائه کنند و منجر به بهبود وضعیت حوزه ی مسکن شوند.

دیگر بانک های کشور نیاز دارند که به شکل جدی تری به حوزه ی مسکن وارد شوند و تسهیلات مورد نیاز متقاضیان را در اختیار آن ها قرار دهند. تنها از این طریق است که می توان تغییری در بخش مسکن ایجاد کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است