تسهیلات مسکن در اولویت بانک مسکن قرار دارد

تسهیلات مسکن در اولویت بانک مسکن قرار دارد

بارها از سوی مسئولین مختلف، عملکرد بانک ها در خصوص پرداخت وام مسکن مورد انتقاد قرار گرفت. حالا مدیرعامل بانک مسکن در نشستی که با شورای مدیران این بانک داشت، تاکید کرد که ارائه ی تسهیلات مربوط به نهضت ملی مسکن در اولویت بانک مسکن است و حتما باید به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

به گزارش پرشین سازه ، این جلسه در حالی برگزار شد که بخش زیادی از مسئولین بانک از جمله سید عباس حسینی، اعضای هیئت مدیره، اعضای هیئت عامل و مدیران عالی رتبه ی این بانک در سرتاسر کشور حضور داشتند. این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و در طی آن به موضوعات مختلفی از جمله وام مربوط به طرح نهضت ملی مسکن اشاره شد.

مدیرعامل بانک مسکن، آقای سید عباس حسینی از سیاست های جدیدی که این بانک در پی گرفته است، صحبت کرد. به نظر می آید که در روزهای آینده، شامل راهبری متفاوت این بانک در حوزه ی مسکن باشیم.

وی تاکید کرد که شبکه ی بانکی باید فعالیت درست و دقیقی داشته باشد. چرا که وظیفه ی اصلی اش، تامین مسکن اقشار مختلف مردم است. این مسئولیت خطیر و ضروری، وظیفه ی تک تک کارمندان بانک مسکن را مهم تر و مقدس تر می کند.

سید عباس حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت:

کار ما گره گشایی از کار مردمی است که محب و منتظر ظهور حضرت حجت هستند و این روزها هم مشغول عزاداری برای امام حسین اند. این مردم علیرغم مشکلات بزرگ و کوچک و درست در زمانی که مسائل اقتصادی وجود دارد، باز هم پشت نظام را خالی نکرده اند و همیشه حامی ولایت فقیه و دولت مردمی بوده اند.

وی سپس تمام کارمندان بانک مسکن را خطاب کرده و صیانت از نام بلند بانک مسکن را وظیفه ی تک تک آن ها دانست. این مقام مسئول تاکید کرد که اعتبار این نام، مرهون تلاش های نیروهای متخصص و متعهد است که سال ها، برای بانک مسکن تلاش کرده اند.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به موضوع ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن پرداخت. از آن جایی که گله و شکایت از عملکرد بانک ها در خصوص ساخت مسکن بسیار زیاد بود، به نظر می رسد که بانک مسکن تمام تلاش خود را در راستای حل مشکلات کرده باشد.

حسینی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، بر عهده ی بانک مسکن است و تمام تلاششان را در این زمینه انجام می دهند. به خصوص با توجه به اینکه ساخت مسکن مورد توجه رهبر و دولت مردمی است.

از سوی دیگر؛ وزرای امور اقتصادی و شهرسازی نیز بارها تاکید کرده اند که طرح نهضت ملی مسکن نباید معطل بماند و باید هرچه سریع تر، روند اجرایی آن آغاز شود.

از میان تمام بانک هایی که متعهد به اجرای قانون جهش تولید مسکن و پرداخت تسهیلات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بوده اند، به نظر می آید که فقط بانک مسکن به تعهدات خود تا حدی، عمل کرده است. الباقی بانک ها ترجیح داده اند که بودجه و منابع خود را صرف حوزه های دیگری بکنند که سود بیشتری برایشان داشته باشد.

این در حالیست که بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک های عامل موظف هستند که حداقل ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف تسهیلات مسکن کنند. اما پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ی بانکی با سود ۲۳ درصد، برای خیلی از بانک ها صرفه ی اقتصادی ندارد و به راحتی به قانون عمل نمی کنند.

در این میان، بر اساس گفته های مدیرعامل بانک مسکن، یکی از اولویت های اصلی این بانک، پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن است و تلاش می کنند که با پرداخت به موقع، تولید مسکن را تسهیل سازند.

سید عباس حسینی، در بخش دیگری از جلسه ی مزبور تاکید کرد که بانک مسکن باید در جهت اعتبار تاریخی و تخصصی خود حرکت کند و در راستای ساخت مسکن تلاش نماید.

وی تاکید کرد که جایگاه تاریخی بانک مسکن، امروزه در دسترس است و برای دستیابی به آن، نیازمند برنامه های دقیق و تلاش بیشتر هستیم.

با توجه به وضعیت کنونی، به نظر می آید که امیدواری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، صرفا به بانک تخصصی آن وابسته است و نمی توان انتظار چندانی از سایر بانک ها داشت.

دیدگاه ها غیرفعال است