۱۱۰۰ واحد مسکونی بانک مسکن در قرچک

1100 واحد مسکونی بانک مسکن در قرچک

یکی از مهم ترین تعهداتی که بانک مسکن در قبال مسکن سازی دارد، ساخت مسکن در قالب پروژه های مختلف است. حالا خبر می رسد که ۱۱۰۰ واحد مسکونی در قرچک که توسط این بانک ساخته شده اند، آماده ی تحویل می باشند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل این بانک ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد که برای عملکرد بهتر بانک مسکن، باید سرمایه ی این بانک را در قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داد.

همایشی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد و در آن به روند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات مسکن، پرداخته شد.
در طی این جلسه، عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن به شرح فعالیت های این بانک در خصوص پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت و اعلام کرد که عملکرد بانک مسکن در این حوزه، موفقیت آمیز بوده است.

وی همچنین از آماده شدن ۱۱۰۰ واحد مسکونی در قرچک ورامین صحبت کرد و خاطرنشان ساخت که این واحدها، بیش از ۱۰ سال بود که نیمه کاره بودند و با تلاش های دولت سیزدهم و پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن، در یک سال گذشته تکمیل شدند و حالا آماده ی بهره برداری می باشند.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت موظف است که برای طبقات کم درآمد جامعه مسکن بسازد. مدیرعامل بانک مسکن نیز تاکید کرد که باید اجرای این قانون، بیش از گذشته مورد اهمیت باشد.
وی خاطرنشان ساخت:

از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن، بانک مسکن توانسته در تهران و دیگر شهرها، به بیش از ۹۸ درصد تعهدات خود عمل کند. برای سال آینده نیز برنامه هایی داریم تا این هدف را بیشتر پیگیری کنیم.

حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد که برای بهبود عملکرد بانک مسکن، باید سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول در بانک مسکن، در ادامه به تشریح فعالیت های بانک مزبور در طی سال گذشته پرداخت و تصریح کرد که تا به امروز، ۳۱۰ هزار قرارداد برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بسته شده و تسهیلات مربوط به آن، توسط بانک مسکن پرداخت خواهد شد. بانک مسکن تا به امروز، مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی را به تسهیلات طرح نهضت ملی اختصاص داده است. برنامه این است که در آینده ای نزدیک، این مبلغ افزایش پیدا کند.

در طی این چند دهه، چند طرح مسکن سازی توسط دولت های مختلف اجرایی شده اند. اولین طرح بزرگ مسکن سازی دولت، مسکن مهر بود. شیوه ی پرداخت تسهیلات مربوط به آن طرح، اینگونه بود که بانک مرکزی، منابع اعتباری لازم را در اختیار بانک ها قرار می داد و از همان محل، تسهیلات بانکی پرداخت می شد.

اما در طرح نهضت ملی مسکن، وضعیت فرق کرده و اصلی ترین منبع مالی بانک ها برای پرداخت تسهیلات، سپرده های مردم و منابع خود بانک هاست.
در نتیجه می توان اعلام کرد که طرح نهضت ملی مسکن به مشارکت مردم وابسته است. این مسئله سبب می شود که امیدواری های بیشتری در خصوص موفقیت این طرح وجود داشته باشد.

بارها از سوی کارشناسان اعلام شد که برای بهبود وضعیت مسکن سازی در کشور، باید مردم را پای کار آورد و رونق خوبی به صنعت ساختمان سازی داد. حالا به نظر می رسد که در طرح نهضت ملی مسکن همین رویکرد در پیش گرفته شده و تلاش می شود با حمایت از خودمالکی، ساخت و ساز را افزایش داد.

عباس حسینی در انتهای صحبت خود تصریح کرد که با مشارکت مردم در مسکن سازی، می توان مشاغل زیادی تولید کرد و رونق خوبی به بخش مسکن داد. از آن جایی که صنعت مسکن سازی، یکی از پیشران های اقتصادی است، می توان انتظار داشت که با رونق ساخت و ساز، رشد اقتصادی هم رخ دهد.

علاوه بر این، با افزایش ساخت مسکن، می توان آبادانی بیشتری در کشور ایجاد کرد. تمام این اتفاقات زمانی رخ خواهد داد که حمایت ویژه ای از بحث مسکن صورت بگیرد. همچنین سرمایه ی بانک ها باید افزایش پیدا کند تا بتوانند حمایت بیشتری از طرح های مسکن سازی داشته باشند و راحت تر قادر به پرداخت تسهیلات باشند.

این سخنان در حالی گفته می شود که عملکرد بانک های کشور در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، چندان قابل دفاع نیست. به جز بانک مسکن، هیچ یک از بانک های عامل نتوانسته اند کارنامه ی قابل قبولی در حوزه ی پرداخت تسهیلات مسکن ارائه کنند و همین موضوع، دولت را به واکنش واداشته و صحبت از اعمال جریمه های مالیاتی برای بانک ها می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است