بانک مسکن: پیشرو در پرداخت تسهیلات

بانک مسکن در راستای پیشبرد اهداف مسکن کار می کند!

در میان تمام بانک های کشور که متعهد به اجرای قانون جهش تولید مسکن بودند، فقط بانک مسکن است که توانسته به تعهدات خود پایبند باشد. مدیرعامل بانک مسکن می گوید که این بانک برای پیشبرد اهداف دولت در حوزه ی مسکن سازی، همکاری لازم را خواهد داشت.

به گزارش پرشین سازه ، نشستی با حضور هیات مدیره و روسای شعب برتر بانک مسکن برگزار شد و در طی آن، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک به این نکته اشاره کرد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن با جدیت ادامه دارد.

وی تاکید کرد که شعب بانک مسکن باید به تجارب موفق شعبات برتر رجوع کرده و در پیشبرد ساخت مسکن توسط دولت، سهیم باشند.

در این نشست اعضای هیات مدیره بانک مسکن، مدیران ارشد و ۲۰ تن از مدیران شعب برتر بانک مسکن حضور داشتند. در طی این جلسه از تلاش و همت این مدیران تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین مدیرعامل بانک مسکن به مشکلات و دغدغه های این مدیران گوش داده و پذیرای پیشنهادات و نظرات آن ها شد.

وی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان ساخت که مدیران ارشد به شعب بانک مسکن نگاه ویژه ای دارند. مدیران در تلاش هستند تا فضای کاری مناسبی در شعب به وجود بیاورند.

وی همچنین به اقدامات روسای شعب نیز اشاره کرد و از همت فراوان آن ها برای کسب رضایت مردم، تقدیر و قدردانی کرد. وی از روسای برتر درخواست کرد که تجارب خود را در اختیار دیگر همکاران خود نیز قرار بدهند.

به اشتراک گذاری این تجربه های موفق باعث می شود تا دولت راحت تر به اهداف بزرگی که در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن دارد، برسد.

یکی دیگر از دغدغه های روسای شعب، فراهم شدن شرایط مطلوب شغلی برای کارکنان است. ستاد بانک ها وظیفه دارد که در خدمت کارکنان باشد و نیازهای آن ها را برآورده نماید.

این مقام مسئول تاکید کرد که انتظار بر این است که در سال های آتی، تمام شعب بانک مسکن به درجات بالا رسیده و نتایج درخشانی دریافت کنند.

حسینی اذعان داشت که در انتصابات بانک مسکن، تنها چیزی که اهمیت دارد شایسته سالاتری است. مدیرعامل این بانک تصریح کرد که برای شناسایی کارکنان مستعد و توانمند باید کارگروهی تشکیل شود و از نیروهای نخبه برای رسیدن به اهداف سازمانی استفاده شود.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان ساخت که برای رسیدن به اهداف ملی و میهنی دولت در حوزه ی مسکن سازی، باید تمام کارکنان بانک مسکن تعهد قلبی نسبت به بانک داشته باشند و از تمام ظرفیت هایی که در سازمان موجود است برای رسیدن به این اهداف، بهره ببرند.

وی تاکید کرد که تمام تلاش های بانک و دولت باید در راستای رضایت مندی عموم مردم باشد.

در ادامه ی این نشست، برخی از مدیران برتر بانک مسکن، در خصوص دیدگاه ها و دغدغه های خود صحبت کردند و نظرات کارشناسی خود را اعلام نمودند. مدیرعامل این بانک نیز شنوای درد و دل این مدیران بود. اعضای هیات مدیره بانک مسکن نیز تلاش کردند که پاسخگویی مناسبی در قبال دغدغه های مدیران بانک داشته باشند.

در انتهای جلسه تصمیم بر آن شد که بخشی از نظرات و مباحثی که توسط مدیران شعب برتر صورت گرفت، جمع آوری و بررسی شود تا در اسرع وقت، راهکارهای مناسبی جهت استفاده از این نظرات در نظر گرفته شود.

در واقع هیات مدیره بانک مسکن وعده داد که از دیدگاه های مدیران برای تصمیم گیری های بعدی بانک، استفاده شود.

به نظر می آید که بخش بزرگی از نشست مزبور به شنیدن مشکلات و مسائل مدیران شعب بانک مسکن گذشت. البته چندین بار تاکید شد که باید همکاری بیشتری در خصوص طرح نهضت ملی مسکن صورت بگیرد.

در میان تمام بانک هایی که موظف به پرداخت تسهیلات مسکن هستند، فقط بانک مسکن بوده که تا حدی به تعهدات خود عمل کرده است. برخی از بانک ها عملکرد صفر درصدی داشته اند و حتی یک ریال بابت مسکن، تسهیلات نداده اند.

با توجه به آمارهایی که در این حوزه وجود دارد، به نظر می رسد که بیشترین تسهیلات بانک ها به کارمندان و پرسنل خود پرداخت شده است. موضوعی که جنجال های زیادی ایجاد کرد و واکنش های مختلفی برانگیخت.

دیدگاه ها غیرفعال است