قیمت ویلا های لوکس در تهران

ویلاهای لوکس تهران چقدر قیمت دارند؟!

در حالیکه وضعیت بازار مسکن به شدت آشفته و بحرانی است، خانه هایی در تهران فایل می شوند که قیمت بسیار نجومی و بالایی دارند. قیمت هایی که چنین سوالی به ذهن متبادر می کند: چه کسی توان مالی کافی برای خرید این خانه ها را دارد؟

به گزارش پرشین سازه ، جستجوی کوتاهی در فایل های اجاره به خوبی نشان می دهد که هدف چنین آگهی هایی که بعضا تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قیمت دارند، سوپر میلیاردهایی است که در شمال تهران زندگی می کنند.

تا پیش از ده سال گذشته که قیمت مسکن ناگهان افزایش پیدا کرد، خانه های لوکس با قیمت های میلیونی به فروش می رسیدند، اما در حال حاضر میلیونی جای خود را به میلیاردی داده است. در حقیقت امروزه، کمتر خانه ای در سطح تهران پیدا می شود که قیمتی پایین تر از ۱ میلیارد تومان داشته باشد. عددی که خیلی از مردم، هنوز به صفرهای آن نیز عادت نکرده اند و گاهاً در محاسبه ی آن دچار اشتباه می شوند.

اما متاسفانه، آگهی های خانه در وبسایت های درج آگهی به خوبی نشان می دهد که باید به این اعداد و ارقام عادت کنیم چرا که جز این عددهای میلیاردی، چیز دیگری پیدا نمی شود.

در این میان، برخی از خانه های فوق لوکس و گران قیمت نیز در میان آگهی های مسکن وجود دارند که چشم ها را خیره می کنند و درک قیمت آن ها برای خیلی از افراد دشوار است. خانه هایی که از مرز ۵۰۰ میلیارد تومان نیز گذشته اند و عموما در شمال پایتخت هستند.

این آگهی ها را بیشتر در مناطقی مثل زعفرانیه، فرمانیه، ولنجک، نیاوران، اوین، جردن، فرشته، الهیه و…می توان پیدا کرد. ویلاهایی که بسیار بزرگ و خاص هستند و برای مشتریان سوپرمیلیاردر طراحی شده اند. طبیعی است که افراد عادی حتی نمی توانند قیمت چنین خانه هایی را تصور هم بکنند و طبیعی است که مشتریان خاص خودش را داشته باشد.

یکی از گران ترین مناطق تهران، زعفرانیه و نیاوران است که بیشتر واحدهای موجود در آن، لوکس و نوساز هستند و بیشترین تعداد آگهی های فروش ویلاهای سوپرمیلیاردی و لوکس را به خود اختصاص داده است. مثلا یک ویلای ۲۵۰۰ متری در دل منطقه ی زعفرانیه که تمام امکانات را نیز دارد و البته بیش از ۳۰ سال عمر کرده است، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آگهی شده است.

این عدد نشان می دهد که هر متر مربع از این خانه، حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر، خانه ای در منطقه ی نیاوران که ۱۶ سال قدمت دارد و ۲۱۶۰ متر مربع است نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت خورده است. به این معنی که هر متر مربع از چنین خانه ای با قیمت ۲۳۱ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان معامله می شود.

اما سوال اصلی این جاست که چنین قیمت هایی تا چه حد واقعی هستند؟ برخی از این آگهی ها صرفا به این دلیل انقدر گران هستند که می خواهند بار روانی این رقم عجیب و غریب را کاهش دهند و چشم مخاطب را به دیدن چنین اعدادی عادت دهند. زمانی که چندین بار آگهی هایی با قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان به چشم شما بخورد، به آن عادت می کنید و زمانی که مثلا عدد ۴۹۹ میلیون تومان را ببینید، دیگر برایتان عجیب نیست و فکر می کنید که ارزان است.

برخی از این ویلاهای لوکس و بزرگ، متری ۴۱۵ میلیون تومان نیز قیمت گذاری شده اند. عددی که از مبلغ وام مسکن دولتی هم کمتر است.

متاسفانه در روزهای اخیر بیشتر از گذشته شاهد این ملک های نجومی و گران قیمت هستیم. لاکچری نشینان اگر مقداری از توقعات خود کم کنند، هنوز هم می توانند با رقم های بسیار پایین تری، ویلاهای لوکس و بزرگ در شمال شهر تهران خریداری کنند. ویلاهایی که بالای هزار متر هستند و زیبایی منحصر به فردی هم دارند.

کافیست جستجوی کوتاهی در وبسایت های درج آگهی مسکن داشته باشید. خانه ای ۲۵۰۰ متری که دو سال ساخت هم است و تریبلکس محسوب می شود، در منطقه ی شهرک غرب واقع شده و قیمتی برابر با ۴۵۰ میلیارد تومان دارد. به این معنی که هر متر مربع از این ویلا، ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

شاید تصورتان بر این باشد که قیمت یک خانه در محله ای خاص فرق زیادی با دیگر خانه های آن منطقه نداشته باشد. اما در واقع وجود چنین ویلاهایی کاملا چنین فرضی را رد می کند و نشان می دهد که داشتن امکانات خاص ممکن است قیمت یک خانه را بسیار بالا ببرد.

ناگفته نماند که در بحث فروش املاک هیچگونه قانون و کار دقیقی وجود ندارد و فروشنده می تواند خانه ی خود را با هر قیمتی که مناسب می داند، به فروش بگذارد. مثلا خانه ای ویلایی با ۱۵۰۰ متر مساحت در زعفرانیه، ۴۵۰ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است.

البته از این دست ویلاهای لوکس و شیک در کل تهران زیاد است. مناطقی مثل ولنجک، فرمانیه، زعفرانیه و به ویژه سمت کاخ سعدآباد، مقر چنین ویلاهایی است.

مثلا خانه ای ویلایی در فرمانیه که حدود ۱۱۳۵ متر مربع وسعت دارد و تقریبا نوساز محسوب می شود، ۳۸۵ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. یعنی به ازای هر متر مربع، ۴۸۱ میلیون تومان قیمت خورده است. چنین واحدهایی از نگاه لوکس نشینان، کاملا مناسب و جذاب به نظر می آیند. اما درج چنین قیمت هایی برای خانه های شمال تهران، ممکن است قیمت خانه در دیگر نقاط پایتخت را نیز تحت تاثیر قرار بدهد.

در این میان نباید از ویلاهای لوکس موجود در لواسان تهران که منطقه ای ییلاق نشین است، به سادگی گذر کرد. خانه هایی با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به بالا که مناسب سوپرمیلیاردرهای تهرانی است.

دیدگاه ها غیرفعال است