۳۰۰ نفر، مالیات بر خانه های لوکس را پرداخت کرده اند

300 نفر، مالیات بر خانه های لوکس را پرداخت کرده اند!

یکی از مهم ترین راهکارهای دولت جهت کنترل بازار اجاره مسکن، اخذ مالیات بر خانه های لوکس بود. تا همین چند وقت اعلام کرده بودند که درآمد دولت از محل اخذ مالیات بر خانه های لوکس، بسیار پایین بوده است اما به نظر می آید در حال حاضر ۳۰۰ نفر، مالیات خانه های لوکس خود را پرداخت کرده اند.

به گزارش پرشین سازه، معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، چنین اعلام کرده است: تا به این لحظه برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ مالک خانه های لوکس و باغ ویلا، پیامک ارسال شده است و آن ها را به پرداخت مالیات دعوت کرده ایم. از این تعداد؛ حدود ۲۸۰۰ مورد به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان مراجعه و ثبت نام کرده اند.

افشین خدامرادی، اخذ مالیات بر خانه های لوکس را به استناد ضوابط اجرایی بند خ، تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دانست که در دولت سیزدهم کلید خورد و افزود: مهم ترین آثار اجرای این قانون، اجرای عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و همچنین کوتاه کردن دست دلالان و سوداگران بازار مسکن است.

وی گفت: تا به این احظه، ۳۰۰ نفر که مشمول این مالیات شده اند، آن را پرداخت کرده اند. از میان ۲۸۰۰ نفری هم که در سامانه ی سازمان ثبت نام کرده بودند، ۹۲۱ نفر به مشمول بودن خود اعتراض داشتند که این اعتراضات در حال پیگیری است.

خدامردادی ادامه داد: تمامی کسانی که پیامک اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی را دریافت کرده اند، لازم است با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir، مبلغ مالیات متعلقه را مشاهده کرده و سپس برای پرداخت آن اقدام نمایند.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در مورد نحوه ی اعتراض نسبت به مالیات بر خانه های لوکس و باغ ویلا، چنین توضیح داد: این دسته از مودیان، می توانند برای اعتراض به مالیات تعیین شده به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه کرده و ضمن ثبت نام در آن، اعتراض خود را ثبت کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است