رهن و اجاره گران ترین خانه های تهران

رهن و اجاره گران ترین خانه های تهران

خانه های لوکس شمال تهران، یکی از عجیب و غریب ترین اجاره خانه های کل ایران را دارند. اعداد و ارقامی که به از فرط نجومی بودن شبیه به یک دروغ بزرگ به نظر می آیند اما کاملا واقعی هستند.

به گزارش پرشین سازه ، یکی از گران ترین خانه های تهران از لحاظ مبلغ اجاره، خانه ای در منطقه ی ولنجک است که حدود ۲۷۳ متر وسعت دارد. دارای چهار اتاق خواب می باشد و ۱۲ سال هم از ساخت آن می گذرد. خود واحد دارای ۲ پارکینگ است. علاوه بر این دارای امکاناتی همچون سونا، استخر، جکوزی، روف گاردن و …است.

تمام این امکانات را می توانید با مبلغ ۱ میلیارد رهن و ماهی ۷۰ میلیون اجاره دریافت کنید. سوالی که در این میان مطرح می شود این است که اساسا کدام یک از افراد جامعه چنین پول هایی را در اختیار دارند؟

برای توان پرداخت چنین اجاره ای، باید چقدر درآمد ماهیانه داشت؟ آیا از این گران تر هم خانه ای وجود دارد؟

کمی جستجو در میان آگهی های لوکس تهران نشان می دهد که بیشتر از این نیز امکان پذیر است. یک پنت هاوس ۴۵۰ متری در سعادت آباد، رکود دار گران ترین خانه با رهن کامل است. مبلغ رهن این آپارتمان ۵ ساله، ۱۵ میلیارد رهن کامل است. آن طور که صاحب خانه از متریال برند و فول فرنیش بودن آن صحبت کرده است، به نظر می آید که این مبلغ را کاملا منطقی می داند.

صاحب خانه با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان می تواند ماهی ۲۰۰ میلیون تومان سود از بانک دریافت کند. اگر تا پایان سال، به این پول دست نزند، در نهایت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون اضافه تر نیز خواهد داشت. این واحد کلا چهار اتاق خواب دارد.

ماجرای فایل های عجیب و غریب اجاره در شهر تهران، به همین جا ختم نمی شود. یکی دیگر از این خانه های لوکس در کامرانیه واقع شده است که پنت هاوسی ۳۵۰ متری می باشد. ارزش رهن کامل این خانه ۹ میلیارد تومان است. کلا ۵ سال سن دارد و دارای تمامی امکانات خانه های لوکس نیز می باشد. صاحب خانه در متن آگهی خود به ویوی ۱۸۰ درجه اشاره کرده است و آن را امتیازی ویژه برشمرده!

این واحد دارای امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی و روف گاردن است. به نظر می آید که تمامی متریال به کار رفته در این واحد از بهترین برندهای اروپایی است و آسانسور اختصاصی نیز دارد. در صورتی که صاحب خانه مبلغ رهن ۹ میلیاردی را به بانک بسپارد، ماهیانه حدود ۱۲۲ میلیون تومان دریافت می کند. معادل روزی ۴ میلیون تومان!

این اعداد و ارقام نشان می دهد که تنها کسانی که می توانند چنین مبالغی را برای رهن و اجاره ی خانه پرداخت کنند، احتمالا دیپلمات های خارجی هستند. یا اشخاصی که ثروت بسیار زیادی دارند.

سومین خانه ی گران قیمت از بابت رهن در شهر تهران در منطقه ی سعادت آباد واقع شده است که حدود ۵۰۰ متر وسعت دارد. جالب ترین ویژگی این خانه ( طبیعتا علاوه بر امکانات کلی)، وجود ۳ بالکن ۵۰ متری است. همچنین جکوزی داخل خود واحد قرار گرفته و اختصاصی می باشد. صاحب خانه ی این ملک نیز مدعی بر ویوی ۱۸۰ درجه از کل تهران است. مبلغ رهن کامل این واحد نیز ۶ میلیارد تومان است. مبلغی که می تواند به طور ماهانه مبلغ ۸۱ میلیون تومان را به جیب صاحب خانه بفرستد. فقط کافیست آن را در یکی از بانک ها، سپرده گذاری کند.

البته چنین به نظر می آید که واحد مورد نظر دو ماهی هست که خالی مانده و به دلیل قیمت بالا، هنوز نتوانسته است که مشتری مناسبی پیدا کند. در نتیجه صاحب خانه بابت هر روزی که خانه خالی مانده است، دچار ضرر شده!

البته هنوز هم به گران ترین خانه ی شهر تهران از بابت قیمت رهن و اجاره نزدیک نشده ایم.

یکی دیگر از خانه های بسیار گران قیمت در منطقه ی ولنجک تهران واقع شده است. این ملک ویلایی که دارای ۱۲۰۰ متر مربع مساحت است، به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان رهن کامل آگهی شده است. این بنا ۳۰ سال ساخت می باشد و دارای ۱۰ اتاق خواب و ۱۵ عدد پارکینگ است. این ملک سوپرلوکس دارای تمامی امکانات لازم مثل استخر، سونا، اتاق سرایداری و…است. صاحب خانه با سپرده گذاری مبلغ ۳۵ میلیارد تومان می تواند ماهیانه ۴۶۰ تا ۴۷۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

اما بحث خانه های گران قیمت در شهر تهران به همین چند مورد ختم نمی شود. یکی دیگر از خانه های بسیار گران قیمت شهرک غرب که دارای ۶ اتاق خواب است، ۱۲۰۰ متر وسعت دارد. عمر بنا سه ساله است و تمامی امکانات لازم را دارد. حیاط این ملک بسیار زیبا و مشجر گزارش شده است. اما قیمت این ملک چگونه است؟

برای رهن و اجاره ی این خانه باید مبلغ ۱۴ میلیون تومان رهن پرداخت و ماهی ۳۰۰ میلیون تومان نیز به عنوان اجاره کنار گذاشت. رقمی که به نظر می آید که بیشتر شبیه به رویاست و عده ی بسیار قلیلی واقعا می توانند به چنین اعداد و ارقامی حتی فکر کنند.

اما گران تری خانه ی تهران از لحاظ رهن و اجاره هم در منطقه شهرک غرب واقع شده است. خانه ای دوبلکس و لوکس که تمام امکانات لازم را دارد. متراژ این خانه ۱۷۰۰ متر است و صاحب خانه نیز برای رهن کامل آن، مبلغ ۴۱ میلیارد تومان را طلب کرده است.

حال نکته ی جالب این جاست که خانه های گران تری نیز در تهران پیدا می شود و به همین اعداد و ارقام خلاصه نمی شود.

دیدگاه ها غیرفعال است