قیمت مسکن پردیس و پرند مهر ماه ۱۴۰۲

قیمت مسکن پردیس و پرند مهر ماه 1402

قیمت مسکن پردیس و پرند تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، دو شهر پردیس و پرند از دو ماه پیش تا به امروز با ریزش شدید قیمت ها مواجه بوده اند. به نحوی که بررسی قیمت ها نشان می دهد ریزش قیمت تا ۳۰ درصد بوده است. این کاهش قیمت ها در واحدهای مسکن مهر بیشتر بوده است.

در فروردین ماه سال جاری، قیمت هر متر مربع مسکن مهر شهر پردیس، تقریبا ۳۵ میلیون تومان بود که نشان می داد در قیاس با سال گذشته، قیمت مسکن پردیس دو برابر شده است. به نظر می آید که این افزایش قیمت ناشی از خریدهای سرمایه ای فراوان در این شهر بود.

اما از ابتدای مرداد سال ۱۴۰۲، روند قیمت ها معکوس شد چرا که بازارهای اثرگذار بر مسکن با کاهش قیمت شدید مواجه شدند. این موضوع به خصوص در حومه تهران و در شهرهای پردیس و پرند مشاهده شد. در ابتدای مرداد، قیمت مسکن پردیس از متری ۳۵ میلیون تومان به متری ۲۷ میلیون کاهش پیدا کرد و این روند ریزش، تا به امروز هم ادامه دارد.

به نظر می رسد که عطش خریدهای سرمایه ای کمتر شده و خیلی از فعالان، تحت تاثیر خبرهای امیدوارکننده، از خرید و فروش منصرف شده اند. قیمت دلار در ماه های مرداد و شهریور، تقریبا ثابت بوده و همین وضعیت منجر به تداوم ثبات در بازار مسکن هم شده است.

قیمت مسکن پردیس

در حال حاضر، قیمت مسکن پردیس به متری ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. وضعیت در شهر پرند، کاهشی تر بوده و قیمت هر متر مربع به ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که در ابتدای تابستان، قیمت هر متر مربع مسکن در شهر جدید پرند ۲۵ میلیون تومان بود.

اما بازار مسکن این دو شهر نتوانستند در برابر ثبات حاکم بر بازار ارز مقابله کنند و ناچار به ریزش قیمت شدند. حال باید منتظر ماند و شرایط قیمت ها را در نیمه دوم سال بررسی کرد.

کاهش قیمت مسکن در شهرهای پردیس و پرند چقدر بوده؟!

بررسی ها نشان می دهد که قیمت ها در شهر پردیس حدود ۳۰ درصد و در شهر پرند، ۲۸ درصد کمتر شده اند. این وضعیت که از میانه تابستان شروع شده، همچنان ادامه دارد. بررسی ها قیمت ها نشان می دهد که واحدهای مسکونی شهر پردیس به ازای هر متر مربع، با کاهش ۳ میلیون تومانی مواجه بوده اند.

البته وضعیت مسکن شهر پرند با ثبات بیشتری همراه بوده است. آمارها نشان می دهد که قیمت مسکن این محدوده در دو ماه مرداد و شهریور، تقریبا ثابت بوده است. یعنی قیمت هر متر مربع مسکن در این شهر، به شکل میانگین ۱۸ میلیون تومان بوده است.

نکته ی بسیار جالب توجهی که در بازار مسکن این دو شهر می توان مشاهده کرد، تغییر جایگاه و اولویت آن هاست. معاملات مسکن در شهر پردیس همیشه رونق بیشتری داشته و اولویت خیلی از سرمایه گذاران بوده است. اما در طی دو ماه اخیر، به دلیل ثباتی که در بازار مسکن پرند شاهد بوده ایم، به نظر می رسد که اولویت سرمایه گذاران نیز تغییر کرده و به خرید مسکن در پرند روی آورده اند. چرا که ریزش قیمت در آن کمتر بوده است.

حتی تغییرات نقطه به نقطه ی قیمت مسکن در این دو شهر نیز حاکی از همین مسئله است. آمارها نشان می دهد که قیمت مسکن مهر پردیس در قیاس با سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است. این در حالیست که قیمت مسکن مهر پرند با رشد ۶۲ درصدی مواجه بوده است.

تحلیل فاکتورهای مختلف نشان می دهد که وضعیت مسکن پرند نسبت به پردیس بهتر شده و حالا به انتخاب اول سرمایه گذاران تبدیل شده است. البته ناگفته نماند که قیمت پایین تر مسکن مهر پرند، جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران خُرد مسکن دارد.

حتی در میان متقاضیان مصرفی نیز، مسکن مهرهای پرند محبوبیت بیشتری داشته است. چرا که قیمت مسکن در این شهر با بودجه متقاضیان، تناسب بیشتری داشته است. در نتیجه، همه چیز دست به دست هم داد تا امروز شاهد رشد محبوبیت بازار مسکن پرند باشیم.

همچنین نباید فراموش کرد که در دوره رشد قیمت ها، مسکن پردیس با افزایش زیادی مواجه بود و قیمت ها به طرز عجیبی بالا رفت. در نتیجه، کاهش قیمتی که امروز شاهدش هستیم، در افزایش قدرت خرید متقاضیان چندان اثرگذار نبوده است.

دیدگاه ها غیرفعال است