کاهش شدید قیمت مسکن در پرند

کاهش شدید قیمت مسکن در شهر پرند

تا همین چند ماه پیش بود که حتی فکر خرید خانه در اطراف تهران، برای خیلی از اقشار جامعه، غیر قابل تصور بود. اما حالا قیمت ملک به خصوص در شهرهایی مثل پرند یا پردیس به قدری پایین آمده که حالا به ۱ میلیارد تومان هم رسیده است.

به گزارش پرشین سازه ، رکودی که این روزها بازار مسکن تهران را در بر گرفته است، به شهرهای اطراف آن نیز سرایت کرده و منجر به کاهش شدید قیمت ها در این بازار شده است.

اگر سری به بازار ملک شهر پرند و به خصوص در اطراف مسکن مهر آن بزنید، متوجه می شوید که قیمت واحدهای مسکونی به طرز قابل توجهی نسبت به چند ماه پیش کاهش پیدا کرده است.

این کاهش قیمت همچنان ادامه دارد و خیلی از فروشندگان تمایل به فروش املاک خود را دارند و تخفیف های قابل توجهی ارائه می کنند اما مشکل این جاست که مشتری در بازار پیدا نمی شود. به همین دلیل وضعیت خرید و فروش با رکود مطلق همراه شده است.

خیلی از خریداران امیدوار هستند که قیمت ها باز هم پایین تر بیاید و از سوی دیگر، فروشندگان نیز برای حفظ سرمایه های خود می خواهند که ملکشان را هر چه زودتر بفروشند تا دچار کاهش قیمت نشود.

یکی از بخش های اصلی بازار مسکن، متقاضیان مصرف کننده است که این روزها، این قشر از جامعه نیز تمایل چندانی برای ورود به بازار مسکن ندارند. در واقع بیشترشان همچنان منتظرند که قیمت ملک پایین تر بیاید.

البته این انتظار چندان هم بیجا نیست چرا که در مدت زمان کوتاهی شاهد بودیم که قیمت مسکن پردیس، کاهش ۱ میلیارد تومانی داشت. بنابراین بعید نیست که همین مسئله را در دیگر شهرهای تهران و به خصوص پرند شاهد باشیم.

از طرف دیگر، بررسی بازار مسکن نشان می دهد که فایل های فروش مسکن در شهر پرند افزایش زیادی پیدا کرده اند و حتی برخی مواقع، آفرهایی که ارائه می شود نیز بسیار جالب توجه است و می تواند برخی از خریداران را وسوسه کند.

البته قیمت مسکن در شهر تهران همچنان بالاست و با قیمت های ۱ میلیاردی نمی توان خانه ای در مناطق ۲۲ گانه ی تهران خریداری کرد. به همین دلیل بخش زیادی از سرمایه گذاران و مصرف کنندگان به شهرهای اقماری تهران روی آورده اند.

اخباری که در خصوص افتتاح خط مترو در شهر پرند تا پایان شهریور ماه امسال به گوش می رسد نیز توانسته است که بخش زیادی از متقاضیان را به سمت شهر پرند بکشاند و تغییر عمده ای در بازار ملک این شهر جدید ایجاد نماید.

جالب این جاست که تا همین فروردین ماه سال جاری، قیمت ملک در مسکن مهر پرند حدودا ۲ میلیارد تومان شده بود. اما با ریزش ۷۰۰ میلیون تومانی، حالا به مرز ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مثلا یک واحد ۸۶ متری که در مسکن مهر پرند و در فاز ۶ واقع شده و تمام امکانات لازم را دارد، حدود ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر یک واحد مسکونی ۸۵ متری واقع در همین منطقه با قیمت ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد دارای پارکینگ و انباری نیز می باشد.

وضعیت قیمت ها در منطقه ی مپسای پرند نیز به همین صورت است. یک واحد ۷۸ متری با قیمت ۱.۲ میلیارد تومان آگهی شده است. قیمت ها در پروژه ی هسا ممکن است کمی گران تر باشند اما باز هم نسبت به دو ماه گذشته، با افت شدیدی مواجه شده اند. یک واحد ۷۵ متری در این منطقه ۱.۵ میلیارد تومان آگهی شده است.

جالب ترین بخش ماجرا به خانه هایی برمی گردد که قیمتی برابر با ۱ میلیارد تومان دارند. موضوعی که تا همین ۲ ماه پیش هم دور از ذهن به نظر می رسید اما حالا رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است. یک واحد ۶۴ متری در فاز ۶ پرند، یک میلیارد تومان آگهی شده است.

چنین قیمت هایی می تواند برای مصرف کنندگانی که مدت هاست در انتظار کاهش قیمت ها بوده اند، خبر خوشی محسوب شود. اما به دلیل انتظار مصرف کنندگان برای کاهش بیشتر قیمت ها، هنوز هم بازار راکد است و خرید و فروشی رخ نمی دهد.

دلیل اصلی این کاهش قیمت ها، همزمان شدن چند خبر خوش در حوزه ی ملک بود. اولین مورد به اخبار توافقات بین المللی مربوط می شود. از سوی دیگر، اخباری مربوط به پلمپ بسیاری از واحدهای بنگاهی غیرمجاز به گوش می رسد. همین موضوع، اقدامات مختل کننده ی بازار را کاهش داده و منجر به نگرانی بسیاری از دلالان و سوداگران شده است. در نتیجه، طبیعتا قیمت ها را پایین آورده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است