قیمت مسکن در محله های جنوب تهران

قیمت خانه در محله های جنوب تهران

وضعیت مسکن تهران حتی در محله های جنوبی نیز اصلا اوضاع به سامانی ندارد. به نحوی که خیلی از افراد حتی با مراجعه به این محلات هم نمی توانند خانه ای با قیمت مورد نظرشان پیدا کنند. تورم قیمت مسکن در محله های جنوبی به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش پرشین سازه ، خیلی از زوج های جوان یا افرادی که دچار معضل بودجه هستند، ناچاراً به محله های پایین شهر تهران مراجعه کرده اند اما باز هم قیمت مسکن در این محلات، آنقدری نیست که بتوان به راحتی خانه خرید.

گرچه قیمت مسکن در این محله های جنوبی پایین تر از محله های مرکزی و شمالی است اما باز هم اعداد و ارقام آن، منطقی نیستند و هرکسی نمی تواند اقدام به خرید خانه کند.

مثلا خانه ای ۶۲ متری در محله ی شوش که بیش از ۱۰ سال از ساخت آن می گذرد و امکانات ویژه ای هم ندارد بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در این میان یک واحد ۳۸ متری در محله ی مولوی که ۱۰ سال ساخت است و حکم سرمایه گذاری دارد را می توانید با قیمت معادل ۷۹۰ میلیون تومان خریداری کنید. رقمی که شاید در حال حاضر به نظرتان خیلی خوب باشد اما واقعیت این جاست که برای چنین خانه ای، رقم قابل توجهی به حساب می آید.

این موضوع برای خانه های جنوب غرب تهران مثل جوادیه نیز صدق می کند. خانه ای ۶۷ متری که ۶ سال از ساخت آن می گذرد و ۲ اتاق خواب دارد، در این محله با قیمت ۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان معامله می شود. در همین محله، یک خانه ی سه ساله با متراژ ۶۰ متر حدود ۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در صورتی که سرمایه ای زیر ۱ میلیارد تومان دارید، می توانید خانه ای ۸ ساله با متراژ ۶۳ متر را در محله ی منیریه خریداری کنید که ۹۹۷ میلیون تومان قیمت دارد.

عجیب و جالب این جاست که خانه ای ۴۰ متری واقع در نازی آباد با ۱۸ سال سن، ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

با بررسی فایل های مختلف اجاره در محلات جنوبی تهران به نظر می آید که متر و معیار مشخصی برای قیمت سنجی واحدهای مسکونی وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که تمامی قیمت هایی که اعلام شده است، بر اساس آگهی هایی است که منتشر شده!

دیدگاه ها غیرفعال است