قیمت مسکن در شمال تهران: جهش عجیب و غریب

قیمت مسکن در شمال تهران: جهش عجیب و غریب

قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران همواره گران بوده است اما به نظر می آید که بعد از جهش قیمت مسکن در سال های گذشته، حالا به اعداد عجیب و غریبی رسیده اند.

به گزارش پرشین سازه ، متوسط قیمت مسکن در کل تهران ۷۶ میلیون تومان است. اما این مبلغ در نقاط شمالی پایتخت به ۱۳۰ میلیون تومان می رسد. البته با توجه به امکانات ملک، ممکن است قیمت میانگین نیز تغییر کند. در روزهای گذشته شاهد بودیم که قیمت برخی از پنت هاوس های الهیه به متری ۱ میلیارد تومان نیز رسید.

نکته ی مهم این جاست که با بودجه ی زیر ۴ میلیارد تومان دیگر نمی توان خانه ای با متراژ متوسط در هیچ یک از نقاط تهران خریداری کرد. برای خرید در مناطق شمالی تهران، باید بودجه ی خود را خیلی بالاتر ببرید. به خصوص اگر ملک موردنظرتان، متراژ بالا و امکانات لوکسی داشته باشد.

در ادامه به بررسی قیمت واحدهای مسکونی در نقاط مختلف شمال پایتخت پرداخته ایم:

سعادت آباد یکی از بهترین مناطق غرب تهران است که تا همین چند سال پیش، قیمت ملک در آن خیلی ارزان تر بود. اما حالا قیمت آن دست کمی از بهترین مناطق تهران ندارد. مثلا یک واحد ۲۶۳ متری در محله سعادت آباد، حدود ۶۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. واحد مزبور ۹ سال ساخت است و دارای سه اتاق خواب می باشد.

گرچه به نظر می آید که این مبلغ برای یک واحد ۹ ساله کمی بالا باشد اما با توجه به قیمت ملک، انتظار و توقع دیگری نمی توان داشت.

یک واحد مسکونی دیگر که حدود ۲۷۰ متر مربع دارد و در همین منطقه واقع شده با بودجه ای برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان قابل خرید است. واحد مزبور نیز دارای سه اتاق خواب می باشد و تمام امکانات لازم را دارد.

اما اجازه بدهید از غرب تهران، کمی به مناطق شرقی نیز برویم و وضعیت قیمت ها را در این نقطه نیز بررسی کنیم.

نیاوران یکی از بهترین مناطق پایتخت محسوب می شود که آب و هوایی مطبوع دارد و دسترسی آن به نقاط مختلف شهر از جمله میدان تجریش، بسیار خوب است.

یک واحد ۲۲۵ متری که ۲۱ سال از عمر آن می گذارد و دارای ۴ خواب می باشد، حدود ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به نظر می آید که دلیل اصلی قیمت پایین تر این واحد نسبت به واحدهای سعادت آباد، سن بنا می باشد.

یکی دیگر از محله های لوکس تهران، فرمانیه است که پر از برج ها و ساختمان های عظیم و لوکس می باشد. قیمت یک واحد ۲۷۰ متری که ۱۵ سال از ساخت آن می گذرد، ۴۱ میلیارد تومان برآورده شده است. واحد مزبور دارای ۴ اتاق خواب می باشد و در همین روزهای گذشته معامله شد.

گرچه مدت هاست که واحدهای متراژ بزرگ از چرخه ی اصلی معاملات مسکن تهران خارج شده اند، اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. به خصوص اگر این واحدها طول عمر بیشتری داشته باشند. یک آپارتمان ۳۱۱ متری که در محمودیه واقع شده و دارای ۴ اتاق خواب است، با قیمت ۱۰۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. البته لازم به ذکر می باشد که این ملک نوساز می باشد. جالب اینجاست که ملک مزبور، قیمتی معقول دارد و با استانداردهای عُرفی هماهنگ است.

یک پنت هاوس دیگر در محله زعفرانیه که ۴۳۰ متر دارد و سه سال ساخت است، ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت دارد. ملک مورد نظر دارای ۴ اتاق خواب می باشد.

یک واحد نوساز دیگر در محله ی الهیه که ۳۴۰ متر دارد و چهارخوابه است، با قیمت ۱۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

دقت داشته باشید که قیمت هایی که در این مطلب عنوان شد، بر اساس آگهی هایی است که در پلتفرم های آنلاین مسکن منتشر شده اند. مشخصا نباید تصور کنیم که میانگین قیمت ها همین است. بلکه با توجه به سن، لوکیشن دقیق و امکانات ساختمان، ممکن است قیمت ها نیز متغیر باشند.

البته در این روزها، برخی از مالکان مسکونی برای دستیابی به نقدینگی، تخفیف هایی نیز در قیمت ملک خود لحاظ می کنند. بنابراین نمی توان با قطعیت اعلام کرد که قیمت مسکن در نقاط شمالی تهران همین است. اما می توان گفت که قیمت ملک در کل مناطق تهران بسیار بالا رفته و طبیعتا منطقه ۱ تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاه ها غیرفعال است