بازدید از این واحد، فقط با پرینت حساب ممکن است

بازدید از این واحد، فقط با پرینت حساب ممکن است

هیچ یک از بدبین ترین کارشناسان مسکن هم فکرش را نمی کردند که روزی، وضعیت بازار به جایی برسد که برای بازدید از یک پنت هاوس، بنگاه داران تقاضای پرینت حساب کنند. اما به نظر می آید که این رویه تبدیل به یک روال شده است.

به گزارش پرشین سازه ، همین چند روز پیش بود که بازدید از یک پنت هاوس در الهیه خبرساز شد. چرا که مشاور املاک این واحد، اعلام کرده بود که بازدید از این ملک صرفا با پرینت حساب بازدیدکننده قابل انجام است. در واقع مشاور املاک قبل از این که اجازه ی دیدن ملک را به شما بدهد، می خواهد مطمئن شود که توان خرید این ملک را دارید.

البته تا قبل از این نیز، اتفاقات این چنینی در بازار معاملات مسکن رخ می داد و برخی از واحدهای لوکس شمال شهر، صرفا با ارائه ی دست چک قابل بازدید بودند.

آمارهای رسمی می گوید که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران، نزدیک به ۱۳۴ میلیون تومان است. اما به نظر نمی آید که این قیمت با مبالغی که برخی از مشاوران املاک ارائه می کنند، سنخیتی داشته باشد. مثلا پنت هاوس گرانترین برج الهیه، متری ۱ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. حساب و کتاب قیمت نهایی این واحد، برق را از سر هر کارشناس مسکن و خریداری می پراند.

این پنت هاوس ۹۵۰ متر دارد و قیمت هر متر مربع آن، ۱ میلیارد تومان می باشد. این آگهی که بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام منتشر شده، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. بیشتر سوالات کاربران به این برمی گردد که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، چه کسانی پول کافی برای خرید این واحد را دارند؟ واحدی که تقریبا هزار میلیارد تومان قیمت دارد!

اگر قرار باشد آمارهای رسمی در خصوص قیمت مسکن را باور کنیم، این اعداد اصلا منطقی نیست. آمارها می گوید که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران، حدودا ۱۳۴ میلیون تومان است. اما با وجود فایل هایی مانند این پنت هاوس، طبیعتا متوسط قیمت ها بالا می رود و دیگر عدد ۱۳۴ میلیونی منطقی نیست.

اما این برج چه چیزی دارد که انقدر گران شده است؟

صرف نظر از متراژ ۹۵۰ متری واحد، چیزی که توجه را جلب می کند، امکاناتی است که در این پنت هاوس لوکس لحاظ شده است. گفته می شود که زمین این پروژه شش هزار متر است و ۲۷ طبقه دارد. شش طبقه در تراز منفی هستند. یک طبقه در تراز همکف و ۲۰ طبقه هم روی همکف ساخته شده است. به طور کلی ۷۰ واحد مسکونی در این برج گران قیمت واقع شده اند که در متراژهای ۴۳۰، ۵۱۰ و ۹۵۰ متری ساخته شده اند.

گرچه چشم کاربران مدت هاست که به قیمت های عجیب و غریب واحدهای مسکونی منطقه ۱ عادت کرده، اما این مورد شگفتی ساز شد. چرا که مشاور املاک بدون پرینت حساب، امکان بازدید نمی دهد.

قیمت دیگر پنت هاوس های واقع در محله الهیه و فرشته به این اعداد و ارقام نمی رسد. مثلا یک پنت هاوس ۱۸۰ متری که ۲۵ سال هم از ساخت آن می گذرد با قیمت ۲۴ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. یک پنت هاوس دیگر که ۹۲۰ متر مساحت دارد و نوساز می باشد نیز با قیمت ۵۹۰ میلیارد تومان به فروش می رسد.

مشخصا قیمت این پنت هاوس ۹۵۰ متری الهیه با هیچ دلیلی، منطقی نیست. مخصوصا زمانی که فایل های دیگر منطقه را بررسی کنیم که شرایط نسبتا مشابهی دارند.

گرچه قیمت این واحدهای مسکونی سر به فلک می کشد اما اگر به دنبال واحدهای ارزان تری هستید که در پنت هاوس یک برج واقع شده اند، می توان موارد مناسب تری هم پیدا کرد. مثلا یک واحد ۹۰ متری که ۱۲ سال ساخت است و در منطقه الهیه قرار گرفته، ۱۷ میلیارد تومان قیمت دارد.

یک واحد دیگر که ۲۹۰ متر دارد و ۱۰ سال از عمر آن می گذرد با مبلغ ۳۹ میلیارد تومان عرضه شده است. یک واحد ۲۸۳ متری دیگر در الهیه که در پنت هاوس یک برج لوکس واقع شده نیز با قیمت ۳۸ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. این واحد نیز ۷ سال ساخت می باشد.

بنابراین مشخصا قیمت عجیب و غریب این واحد ۹۵۰ متری است که صدای بسیاری از کاربران را درآورده و دوباره موضوع داغ مسکن های لوکس منطقه ۱ را بر سر زبان ها انداخته است.

در شرایطی که بسیاری از مردم، پول خرید ۱ متر مسکن هم ندارند، انتشار اخبار مربوط به واحدهای لوکس این چنینی، داغ بیشتری بر دل خانه اولی ها می گذارد.

دیدگاه ها غیرفعال است