تاثیر مترو پرند بر قیمت مسکن

تاثیر مترو پرند بر قیمت مسکن

حالا که ایستگاه مترو به شهر جدید پرند نیز رسیده، خیلی از مردم تصور می کنند که این عامل منجر به گرانی مسکن خواهد شد. اما واقعیت اینجاست که متروی پرند به فاز ۱ این شهر نزدیک است و شاید روی قیمت این منطقه تاثیر بگذارد. اما بعید است که اثرگذاری کلی روی قیمت واحدهای مسکونی این شهر داشته باشد.

به گزارش پرشین سازه ، امیدواری مردم چندان هم بیجا نیست. واقعیت اینجاست که قیمت یک ملک به خدمات رفاهی و روبنایی نزدیک به آن سنجیده می شود. در واقع نزدیکی به خدمات شهری باعث می شود که ارزش افزوده ای برای آن ملک شکل بگیرد.

این مسئله زمانی مهم تر می شود که ملک مزبور در شهرهای جدید و حومه ی شهر واقع شده باشد. بیشتر کسانی که در این مناطق ساکن هستند، جزو دهک های کم درآمد می باشند و برای جا به جایی نیازمند حمل و نقل عمومی هستند.

تا پیش از این که متروی پرند افتتاح شود، بخش زیادی از ساکنان پرند برای رسیدن به تهران، ناچار بودند که از تاکسی استفاده کنند که طبیعتا هزینه ی زیادی داشت و بخش زیادی از سبد درآمد خانوار را می بلعید. اما بعد از افتتاح این استگاه، می توان امیدوار بود که شرایط دسترسی به مرکز شهر آسان تر شده و حمل و نقل، ارزان تر گردد.

به همین دلیل است که برخی می گویند، خانه هایی که به مترو نزدیک تر هستند احتمالا مشمول ارزش افزوده شده و گران تر خواهند شد.

در روزهای اخیر، شاهد بودیم که ایستگاه متروی شهر پرند افتتاح شد. این ایستگاه که در خط ۱ مترو واقع شده، جنوبی ترین ایستگاه خط ۱ است. این مسیر از تجریش شروع شده و به پرند می رسد و مسافران می توانند میان این دو مقصد، رفت و آمد کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند می گوید که با راه اندازی متروی این شهر، قطعا ارزش افزوده ی این منطقه افزایش پیدا می کند.

آرش صیادی خاطرنشان کرد که حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین مسائل شهرهای بزرگ است. ساکنان شهر پرند همیشه مشکل جا به جایی به تهران و بالعکس را داشته و حالا که ایستگاه متروی پرند افتتاح شده است، می توانند با خیال آسوده، تردد کنند.

نکته ی جالب توجهی که در مورد متروی پرند وجود دارد، این است که به خط یک متروی تهران متصل شده که یکی از باکیفیت ترین خطوط متروی پایتخت است و دسترسی خوبی به تمام نقاط تهران دارد. علاوه بر این، بیشترین میزان اتصال به خط ۱ صورت گرفته است. به این معنی که افراد برای رسیدن به مناطق مختلف تهران، کافیست وارد یکی از ایستگاه های مترو خط ۱ شوند.

این مسائل باعث شده که بسیاری از ساکنان پرند، از بابت هزینه هایی که تا پیش از این بابت کرایه تاکسی پرداخت می کردند، آسوده خاطر شوند و بدانند که حمل و نقل ارزان تری در دسترسشان است. اما اینکه افتتاح متروی پرند تا چه حد در افزایش قیمت املاکشان اثرگذار است، موضوعی است که نمی توان با قطعیت در مورد آن صحبت کرد.

در این میان، نظرات ضد و نقیض زیادی به گوش می رسد. یکی از مشاوران املاک این شهر می گوید که در شرایط رکودی بازار، بعید است که هیچ عاملی بتواند منجر به افزایش قیمت شود.

این مشاور املاک خاطرنشان کرد که ریزش قیمت ها از ابتدای تابستان شروع شده و به همین دلیل، کسانی که قدرت خرید ملک در تهران را نداشتند، به بازار مسکن پرند آمده اند و سرمایه گذاری کرده اند تا از نابودی سرمایه های خود در برابر تورم جلوگیری کنند. بنابراین بیشتر معاملاتی که این روزها صورت می گیرد، از همین جنس است. اما بعید است که این معاملات بتوانند اثر خاصی روی بازار مسکن پرند داشته باشند.

حتی افتتاح متروی پرند نیز نمی تواند بازار را تحریک کند. اگر قیمت مسکن ها بخواهند تغییر کنند، احتمالا در فاز ۱ پرند خواهد بود که به مترو نزدیک تر است. الباقی فازهای شهر پرند همچنان از مترو دور هستند و بعید است که تغییر قیمت چندانی را تجربه کنند.

ساکنان شهر پرند مدت ها بود که در انتظار راه اندازی ایستگاه مترو بودند. برخی گمانه زنی می کردند که با افتتاح این ایستگاه، قیمت مسکن در پرند بالاتر برود. اما هیچکس، رکود عجیبی که بر بازار ملک سایه افکنده را پیش بینی نمی کرد.

گرچه راه اندازی این ایستگاه می تواند خبر خوشی در راستای تسهیل رفت و آمد باشد، اما نمی توان آن را به معنای گرانی املاک شهر پرند دانست.

دیدگاه ها غیرفعال است