افتتاح مترو پرند و تحویل مسکن مهر در دهه فجر

افتتاح مترو پرند و تحویل مسکن مهر در دهه فجر

در روزهای اخیر، وزارت راه و شهرسازی از بزرگترین پروژه ی حمل و نقل خود رونمایی کرد و مترو پرند را افتتاح نمود. اما شاید بهترین خبری که وزیر راه و شهرسازی برای مردم داشت، تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر بود.

به گزارش پرشین سازه ، ساکنان پرند این روزها با خوشحالی خبر افتتاح ایستگاه متروی این شهر را دنبال می کنند. مهرداد بذرپاش نیز تاکید کرد که با افتتاح این ایستگاه، حمل و نقل برای ساکنان این شهر ارزان تر خواهد شد.

اما خبر جالب این بود که در حاشیه مراسمی که به مناسبت افتتاح متروی پرند برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در پرند به بهره برداری رسیده اند. واحدهایی که ساختشان بعضاً ۱۸ سال به طول انجامیده بود.

یک سال پیش که رئیس جمهور از این شهر بازدید کرده بود، دستوراتی در خصوص تکمیل متروی پرند صادر کرده بود و حالا می بینیم که این دستورات اجرایی شده است. برای تکمیل این پروژه، مجموعه هایی مثل وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم الانبیا، شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بیشترین تلاش را کردند.

وزیر راه اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد منابع لازم برای تکمیل این ایستگاه در همین یک سال گذشته به پروژه تزریق شد. وی خاطرنشان ساخت که با وجود جمعیت ۵۰ هزار نفری پرند، لازم بود که هر چه سریع تر متروی این شهر تکمیل شود و حمل و نقل در آن، تسهیل گردد.

بذرپاش گفت:

در حال حاضر نزدیک به ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند مشغول ساخت و ساز هستند و حتی برخی از آن ها، مراحل نهایی را پشت سر می گذارند. به مناسبت دهه فجر برخی از این واحدهای نهضت ملی مسکن تکمیل شده و به متقاضیان خود تحویل داده می شوند.

یکی از اصلی ترین حوزه های مسکن سازی در دولت سیزدهم، تکمیل واحدهای مسکن مهر است که بعد از نزدیک به ۱۸ سال هنوز هم آماده نشده اند. بذرپاش توضیح داد که در دولت کنونی، تلاش های زیادی برای تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که همین امروز، ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در پرند، تکمیل و به بهره برداری رسیده اند. این واحدها به متقاضیان خود تحویل داده شده اند. برخی از این واحدهای مسکن مهر، ۱۲ سال بود که نیمه کاره باقی مانده بودند و حالا به همّت دولت سیزدهم تکمیل شده اند.

به گفته ی وزیر راه و شهرسازی، نزدیک به ۱۲۰۰ واحد مسکونی دیگر از مسکن مهر در شهر پرند باقی مانده که مشکلات حقوقی دارند. تلاش دولت این است که به زودی کمیته ای برای این واحدها تشکیل داده و مشکلات حقوقی آن ها را برطرف سازد تا بتوان این واحدها را نیز به مدار ساخت آورد و تکلیفشان را روشن کرد.

وی وعده داد که پرونده مسکن مهر را در دولت سیزدهم می بندند.

بر اساس گزارش هایی که ایشان ارائه کرد، تکمیل حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم رسید که تا به امروز، ۱۱۰ هزار واحد تکمیل شده اند و به متقاضیان خود تحویل گردیدند. الباقی واحدها نیز تا پایان کار دولت به متقاضیان داده می شوند.

یکی از اصلی ترین مشکلات شهرهای جدید، خدمات روبنایی است. اما به نظر می آید که دولت سیزدهم برای این بخش نیز برنامه هایی دارد. چرا که وزیر راه و شهرسازی می گوید که در ایام وزارت ایشان، ۷ مدرسه در شهر پرند تاسیس شده است.

بذرپاش اعلام کرد که امروز(۹ آذر)، علاوه بر واحدهای مسکونی افتتاح شده، یک پارک، یک مسجد و یک مجموعه فرهنگی نیز افتتاح شده است.

این مقام مسئول در دولت سیزدهم خاطرنشان ساخت که به زودی، سرانه خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی شهر پرند نیز تکمیل خواهند شد.

طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهر پرند با قدرت ادامه می دهد و به گفته ی وزیر راه و شهرسازی، یکی از بزرگ ترین سایت های ساخت مسکن در کل کشور به حساب می آید چرا که ۳۱ هزار واحد مسکونی در آن ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور نیز از سایت های نهضت ملی مسکن بازدید کرد. از جمله بازدیدهای ایشان به سایت ۱۵۰۰ واحدی مسکن مربوط می شود که در مراحل پایانی قرار دارد و تا دهه فجر به پایان رسیده و افتتاح می شود.

مهرداد بذرپاش در انتهای سخنان خود تصریح کرد که علاوه بر شهر پرند، روند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر در سراسر کشور آغاز می شود.

با توجه به صحبت های فراوانی که در خصوص عدم تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن وجود دارد، تحویل این واحدها تا دهه فجر، کنجکاوی های زیادی را برمی انگیزاند و امیدواری ها را بیشتر می کند.

دیدگاه ها غیرفعال است