تکذیب لاکچری سازی در شهر جدید پرند

لاکچری سازی در شهر جدید پرند

در روزهای اخیر، حرف و حدیث های زیادی در مورد ساخت برج های لوکس و شیک در شهر پرند و در قالب طرح نهضت ملی مسکن به گوش می رسد. موضوعی که فعلا توسط مسئولین این شهر تکذیب شده و کاملا با سیاست های دولت برای مسکن سازی مغایر است.

به گزارش پرشین سازه ، طرح نهضت ملی مسکن که قرار بود ۴ میلیون واحد مسکونی برای طبقات کم درآمد و دهک های پایین جامعه بسازد، حالا با اتهاماتی از قبیل برج سازی های لوکس رو به رو شده است.

دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن را یکی از اصلی ترین حوزه های فعالیت خود قرار داد. در همین راستا تلاش کرد که قیمت زمین را از هزینه های مسکن کم کند یا اجاره نشینی را به صرفه تر سازد. اما حالا که موضوع ساخت و ساز لاکچری در پرند مطرح شده، سوالات زیادی در خصوص این موضوع مطرح می شود.

لاکچری سازان به میدان آمده اند؟!

اما این موضوع از کجا شروع شد؟

چندی پیش برخی از متقاضیان این طرح در شهر پرند، تصاویری از پیامک های ارسال شده را منتشر کرده اند که نشان می دهد برخی از سازندگان تصمیم دارند با افزودن برخی آپشن ها مثل استخر، سالن ورزشی و…هزینه های ساخت و ساز را دو برابر کنند.

این در حالیست که اساسا چنین طرح هایی با هدف ساخت خانه ی لوکس اجرایی نشده اند و بیشتر به دنبال ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بوده اند.

سازندگان به طور مداوم و برای جمع آوری هزینه های مربوط به این لاکچری سازی ها، مدام درخواست آورده نقدی می کردند و همین موضوع، فاصله ی میان این آورده ها را کوتاه تر می کرد. اما سود این اتفاق برای سازندگان، بالا رفتن گردش مالی شرکت و افزایش بازدهی آن بود.

دولت چه می گوید؟!

موضوع ساخت مسکن لوکس در شمال شهر تهران کاملا جا افتاده است. اما وقتی که این پای این بحث به مناطق کم درآمد شهر می رسد، معنایش این است که انحراف بزرگی در نهضت خانه سازی رخ داده است.

در این میان دولت سیزدهم که از ابتدا پای کار آمده و طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کرده است، به هیچ وجه نباید اجازه بدهد که این طرح به بیراهه برود.

دولت در ماه های اخیر موفق شد که تسهیلات نهضت ملی مسکن را پنج واحد درصد کمتر کند که مشخصا نشان دهنده ی حمایت از طبقات کم درآمد جامعه است. بنابراین هرجا که صحبت از افزایش هزینه های ساخت مسکن باشد، طبیعتا دولت نیز باید مخالفت علنی و قاطع خود را نشان دهد.

پرند تکذیب کرد!

پویش مخالفت با ساخت مسکن لاکچری در طرح نهضت ملی مسکن توسط یکی از خبرگزاری های کشور آغاز شد. گرچه این پویش خیلی زود حذف شد اما به اندازه ای سر و صدا کرد که پیگیری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند را به همراه داشته باشد. که البته بعد از تحقیقات، این شرکت تمام ماجرا را تکذیب کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد که هیچ یک از پروژه های مسکن دولتی پرند دارای امکاناتی مثل استخر و…نیستند.

آرش صیادی تاکید کرد که قیمت هر یک از این واحدها، ۱ میلیارد تومان در می آید. متقاضی باید ۴۴۰ میلیون تومان پرداخت کند و وام مسکن نیز ۵۵۰ میلیون می باشد.

اولویت با ساخت مسکن ارزان است!

صیادی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که اولویت با ساخت خانه های ارزان است. خانه هایی که با توان مالی طبقات کم درآمد هماهنگ باشد.

وی خاطرنشان ساخت که از وقتی آورده ی متقاضیان و تسهیلات مسکن به پروژه ها تزریق شده، روند ساخت و ساز سرعت گرفته است. سازمان عمران هم در حال نظارت بر تزریق تسهیلات به پروژه هاست.

مدیرعامل شرکت عمران پرند یادآور شد که اصلی ترین منبع مالی طرح نهضت ملی مسکن، آورده ی متقاضیان و تسهیلات مسکن است. هر چقدر یک پروژه، پیشرفت فیزیکی داشته باشد، برای متقاضیان پیامکی ارسال می شود تا آورده ی خود را واریز کنند. هرگز پیامکی ارسال نشده که خواستار واریز مبلغی بیش از قرارداد باشد.

این مقام مسئول در انتهای سخنان خود تاکید کرد که دولت به دنبال ساخت مسکن ارزان برای اقشار کم درآمد جامعه است. در عین حال تلاش دارد که استانداردهای مسکن سازی را نیز رعایت کند تا در نهایت خانه ای خوب به مردم تحویل دهد.

اما اینکه چه زمانی پروژه به پایان برسد، به آورده های متقاضیان و سرعت واریزشان بستگی دارد. نظم بیشتر در پرداخت آورده ها، منجر به پیشرفت پروژه خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است