طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن در دستور کار مجلس

طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن در دستور کار مجلس

با توجه به اینکه وضیعت بازار مسکن هر روز وخیم تر از روز گذشته می شود، مجلس و دولت به دنبال راهکاری برای ساماندهی این بازار هستند. در جدیدترین خبرها چنین به گوش می رسد که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی جزئیات طرحی دو فوریتی خبر داد که قرار است به ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن بپردازد. وی تاکید کرد که تمام تلاش کمیسیون عمران مجلس این است که پیش از آغاز فصل جا به جایی، ضابطه ی قانونمندی برای تعیین نرخ اجاره بها ایجاد کند.

به گزارش پرشین سازه ، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عبدالجلال ایری بیان کرد: در جلسه ی امروز کمیسیون، طرح دو فوریتی ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن که قبل از این در صحن مجلس نیز به تصویب رسیده بود، مورد بررسی و تحقیق بیشتر قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: از آن جایی که در سال های اخیر، نرخ اجاره بهای مسکن افزایش زیادی پیدا کرده است و دلالان نیز در نبود قانون، اقدام به افزایش قیمت ها کرده اند، تصویب یک قانون برای ایجاد ضابطه ای بین موجر و مستاجر، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. طرح ساماندهی بازار اجاره بها به دنبال این است که بازار معاملات مسکن را ضابطه مند کند.

ایری در ادامه چنین تصریح کرد: یکی از مواردی که در این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسیده است، الزام به ثبت اطلاعات طرفین معامله و قراردادها در سامانه ی املاک و اسکان و دریافت کد رهگیری و ضمانت اجرایی آن بود.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون مشوق های مالیاتی برای قراردادهای اجاره ی بلند مدت در نظر گرفتند. همچنین از دیگر مواردی که در این طرح پیش بینی شده است، راه اندازی پلتفرم های معاملات املاک برای ثبت قرارداده ها بود. این کمیسیون تلاش می کند تا این طرح را در چند هفته ی آینده نهایی کند و پیش از آغاز فصل جا به جایی به تصویب نهایی مجلس برساند.

دیدگاه ها غیرفعال است