مالکان واحدهای پلاک قرمز، تکلیف واحد خود را روشن کنند

مالکان واحدهای پلاک قرمز، تکلیف واحد خود را روشن کنند

برخی از واحدهای مسکونی در مناطق جنوبی تهران تبدیل به مکان زندگی معتادان متهاجر شده اند و خطرهای زیادی را برای ساکنان این مناطق به وجود آورند. مالکان این واحدها که به پلاک قرمز موسوم شده اند، تا سه ماه فرصت دارند که تکلیف ملک خود را روشن کنند.

به گزارش پرشین سازه ، فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد که مناطق شوش و مولوی باید پاکسازی شوند و یکی از اقدامات پلیس، شناسایی همین واحدهای پلاک قرمز بود که به حال خود رها شده و تبدیل به مکان مناسبی برای استعمال مواد مخدر شده اند.

مالکان این واحدهای ساختمانی که متروکه هستند، اخطارهایی از سوی پلیس دریافت کرده اند که هر چه سریع تر تکلیف واحدهای خود را روشن کنند و تنها سه ماه وقت دارند که اقدامات لازم را برای پاکسازی واحد خود انجام دهند.

سردار رادان اعلام کرد که موضوع معتادان متجاهر خیلی از ساکنان مناطق شوش و هرندی را درگیر کرده است و وعده ی اصلی پلیس هم این بوده که این معضل را حل و فصل کند. در همین راستا، دستگاه های قضایی، خود مردم محل و شهرداری نیز همکاری های خوبی داشته اند.

این مقام مسئول در بخشی از صحبت های خود اعلام کرد:

در گام اول معتادان متجاهر را جمع آوری کردیم. برخی از کارتن خواب ها نیز در این منطقه حضور داشتند که منجر به آزار روحی و روانی مردم می شدند که آن ها نیز جمع آوری شدند. اما مکان هایی هم وجود داشت که به آن ها پلاک قرمز می گفتند و به حال خود رها شده بودند. معتادان برای تجمع و سرقت های خُرد از این مکان ها استفاده می کردند.

سردار رادان تاکید کرد که با اجرای طرح های مختلف، هر روز از تعداد این معتادان کاسته شد. از شب گذشته تا الان، تعداد معتادان متجاهر این منطقه به ۶۰ نفر رسیده که ساماندهی آن ها نیز در دستور کار است. اما از آن جایی که تغییر لباس و چهره می دهند، یافتن و ساماندهی آن ها ساده نیست.

وی خاطرنشان ساخت که خانه های پلاک قرمز پلمپ نشده اند و صرفا با مصالح ساختمانی آن ها را پوشانده اند. در گام بعدی باید انشعابات آب، برق و گاز این واحدهای پلاک قرمز نیز قطع شود تا به هیچ وجه مکان مناسبی برای گردهمایی این معتادان نباشند.

یکی دیگر از معضلات محله های شوش و هرندی این بود که دستفروشان زیادی در معابر آن حضور داشتند که در واقع کار اصلی شان، جا به جایی وسایل سرقتی بود و محله را نااَمن کرده بودند. این دستفروشان نیز جمع آوری شده اند.

رادان تاکید داشت که برای مقابله با این معضلات باید محل تجمعات را پاکسازی کرد. مثلا ضایعات فروشی ها و پلاک قرمزها را باید ساماندهی کرد.

وی از شهرداری نیز درخواست کرد که با ضایعاتی ها که محل تجمع معتادان شده است، مقابله کند. البته تا اینجای کار، شهرداری همکاری خوبی در رابطه با این موضوع داشته است.

فرمانده فراجا در بخشی دیگر از صحبت های خود اعلام کرد که از همکاران پلیس خود درخواست کرده که به صورت مستمر در این محله ها حضور داشته باشند. وی خاطرنشان کرد که خود نیز متولد همین محلات است و محله های شوش و هرندی در دفاع مقدس نیز زحمات زیادی کشید و جانبازان زیادی دارد.

رادان تصریح کرد که برای بهبود وضعیت باید دستگاه های دیگر نیز ورود کنند. البته دلیل عدم ورود دستگاه های مختلف به جمع آوری معتادان متجاهر، عدم شناخت منطقه است. از سوی دیگر، برخی از خیرین، در این محلات توزیع غذا دارند که همین مسئله منجر به افزایش معتادان شده است.

این مقام مسئول در فرماندهی انتظامی، اعلام کرد که با توجه به خواسته ی مردم، ورود انتظامی به این مسئله داشته اند. اما دستگاه های دیگر نباید مسئولیت های فرهنگی خود را نادیده بگیرند.

وی به مردم این محله ها وعده داد که اگر در ماموریت نباشد، بازدیدهای شبانه و کوچه به کوچه از این محلات را ادامه دهد. همچنین قرار است که بعد از ساماندهی این دو منطقه، به سراغ دیگر محلات و خیابان های تهران نیز بروند.

سردار رادان در انتها خاطرنشان کرد که علاوه بر نیروهای پلیس، بچه های بسیج هم فعال هستند و پای کار آمده اند. با رسیدگی به وضعیت این محله ها، می توان امیدوار بود که امنیت و آسایش به آن ها برگردد.

دیدگاه ها غیرفعال است