قیمت مسکن تهران در مناطق مرکزی

قیمت مسکن تهران در مناطق مرکزی

قیمت مسکن تهران روند کاهشی داشته اما آیا این کاهش به اندازه ای است که قدرت خرید مردم را بالاتر برده باشد؟ با وجود کاهش قیمت ها، همچنان قیمت مسکن به قدری بالاست که حتی خرید یک ملک نقلی در نقاط جنوبی و مرکزی تهران تبدیل به یک رویا شده است.

به گزارش پرشین سازه ، بسیاری از مناطق تهران دچار گرانی شده اند و به همین دلیل، خرید مسکن در این کلانشهر ساده نیست. اما مناطق مرکزی تهران به دلیل نزدیک به نقاط مهم و دسترسی های مناسب، همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

مناطق مرکزی تهران به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی خوبی دارند و بیشتر مراکز خرید مهم نیز در نزدیکی آنهاست. به همین دلیل ارزش افزوده ی زیادی دارند.
اما قیمت واحدهای مسکونی این مناطق چقدر است؟ گفتیم که میانگین قیمت مسکن در تهران به ۷۶ میلیون تومان رسیده است. بنابراین از آن جایی که در خصوص مناطق مرکزی تهران صحبت می کنیم، احتمالا قیمت مسکن نیز در همین حول و حوش باشد.

مثلا یک واحد مسکونی ۱۵ ساله در محدوده سهروردی که ۲۲۰ متر دارد و دارایی ۳ خواب می باشد، با قیمت ۳۰ میلیارد تومان آگهی شده است. این خانه امکانات مناسب و خوبی دارد.
اگر به دنبال واحدهای کوچک تر و مناسب تر هستید، نقاط مرکزی تهران گزینه های بهتری برایتان خواهد داشت. مثلا در همین سهروردی، می توانید یک واحد ۵۸ متری را با بودجه ای برابر با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. این واحد یک خوابه است و ۲۸ سال سن دارد. امکانات این واحد محدود است و مالک، چیز خاصی در مورد آن نگفته است.

یکی دیگر از محله هایی که به دلیل نزدیکی به مرکز شهر محبوبیت فراوانی پیدا کرده، محله ی جیحون است. این محله در جنوب غرب تهران نزدیک شده اما از لحاظ دسترسی به مترو، خیابان آزادی و انقلاب، جایگاه فوق العاده ای دارد. به همین دلیل محبوبیت زیادی میان دانشجویان و افراد مجرد دارد.

بررسی آگهی هایی که در این محله منتشر شده اند نشان می دهد که قیمت واحدهای مسکونی این محله نیز در محدوده ی میانگین قیمت ها می گذرد.
مثلا یک آپارتمان ۶۴ متری که دارای ۲ اتاق خواب است، ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. عمر این واحد ۱۹ سال است.

البته می توانید به سراغ خرید واحدهای کوچکتر نیز بروید. خوشبختانه در محله ی جیحون، می توان واحدهای کوچک متراژ زیادی پیدا کرد. مثلا یک واحد ۵۴ متری که پنج سال از عمر ساخت آن می گذرد با قیمت ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد نیز دارای ۱ اتاق خواب می باشد و امکانات خاصی ندارد.

اگر بخواهید در مناطق مرکزی تهران واحدی خریداری کنید، یکی از بهترین محله ها، محله ی فاطمی است. این محله که دسترسی فوق العاده ای به بلوار کشاورز، میدان انقلاب و میدان ولیعصر دارد، محله ای آرام و نسبتاً خوش نشین است که گزینه ی ایده آلی برای مرکزنشینان پایتخت به حساب می آید.

یک واحد ۷۱ متری در این محدوده با قیمت ۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان آگهی شده است. واحد مزبور ۱۹ ساله است و دارای ۲ اتاق خواب می باشد. امکانات این واحد تکمیل است.
اگر بخواهید کمی از لوکیشن فاطمی بالاتر بروید به محله ی امیرآباد می رسید که یکی از محله های خوب مرکز تهران است. یک واحد ۱۳۶ متری با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان آگهی شده است.
واحد مزبور ۲۷ سال دارد و دارای ۲ اتاق خواب می باشد.

یکی دیگر از محله های محبوب مرکز تهران، محله یوسف آباد است که دسترسی خیلی خوبی به اتوبان های کردستان، چمران و… دارد. همچنین به خیابان ولیعصر نزدیک است و به راحتی می توان خود را به نقاط کلیدی شهر رساند.
برای خرید یک واحد ۸۰ متری در این محله، باید مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. واحد مزبور دارای ۱ اتاق خواب است و ۳۰ سال از عمر آن می گذرد.

البته می توان با بودجه های کمتر نیز در محله های مرکز شهر، واحدی خریداری کرد. اما طبیعتا هرچقدر که بودجه تان کمتر باشید، باید به واحدهای کوچک تر و فاقد امکانات، بسنده کنید.
همچنین لازم به ذکر است که مبالغ ذکر شده طبیعتا قیمت اصلی واحدهای مسکونی را مشخص نمی کند. متاسفانه قیمت هایی که امروزه می بینیم، سلیقه ای تعیین می شوند و مالک بر اساس عرف منطقه و میل خود، قیمت گذاری می کند.
همچنین قیمت هر ملک، بسته به لوکیشن دقیق، سن بنا، امکانات، کوچه و شرایط مالک و فروشنده متفاوت خواهد بود.

دیدگاه ها غیرفعال است