قیمت اجاره ی یک واحد ۷۰ متری در نقاط مختلف در تهران

قیمت اجاره ی یک واحد 70 متری در نقاط مختلف در تهران

مستاجران در روزهای پایانی تابستان با قیمت های عجیب و غریبی مواجه شده اند. تصور بر این بود که با فرا رسیدن پاییز، احتمالا قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد اما به نظر می آید که بر خلاف سال های گذشته، امسال خبری از کاهش قیمت ها نیست.

به گزارش پرشین سازه ، بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که در خانه های ۷۰ الی ۸۰ متری زندگی کنند. گرچه اجاره ی همین واحدها نیز از عهده ی بسیاری از مردم خارج شده و اجاره ی واحدهای زیر ۴۰ متر هم رواج پیدا کرده است.

اما به هرحال، اجاره ی یک واحد ۷۰ متری در نواحی مختلف تهران، چقدر هزینه بردار است؟!

برای تعیین اجاره بها، باید امکانات واحد را نیز در نظر داشت. بیشتر خانه هایی که مبالغ اجاره ی کمتری دارند، امکانات خاصی ندارند. مجهز بودن به پارکینگ، انباری و آسانسور روی قیمت اجاره ی مسکن می آورد. همچنین محلی که واحد مورد نظر در آن قرار گرفته نیز اهمیت فراوانی در تعیین قیمت آن دارد.

مثلا یک واحد ۷۰ متری در محله ای مثل مهرآباد جنوبی، با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان رهن و ۷ میلیون اجاره عرضه شده است.

اگر ترجیحتان بر این است که در حوالی غرب تهران خانه ای اجاره کنید، محله ی شهر زیبا می تواند گزینه ی خوبی باشد. یک واحد هفتاد متری در این محله، با قیمت ۶۶۰ میلیون تومان رهن کامل ارائه شده است.

برخی از افراد ترجیحشان بر شرق تهران و محله های لوکس تری است. اگر می خواهید واحدی ۷۰ متری در حوالی اختیاریه اجاره کنید، باید مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۵ میلیون تومان اجاره، هزینه کنید.

البته ناگفته نماند که واحد مزبور، امکانات بسیار خوبی از جمله پارکینگ و انباری دارد. همچنین دسترسی این واحد به مراکز خرید و بزرگراه های مهم تهران عالیست. در نتیجه جزو واحدهای مناسب محسوب می شود.

متاسفانه، مبالغ رهن خانه های ۷۰ متری برای بسیاری از متقاضیان مسکن بالاست. به همین دلیل نمی توانند چنین خانه هایی را اجاره کنند. اما در صورتی که به دنبال خانه ای با مبلغ رهن پایین تر هستید، یک واحد دیگر در مهرآباد جنوبی با قیمت ۱۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۵.۵ میلیون اجاره، عرضه شده است.

همچنین لازم به ذکر است که واحد مزبور کاملا قدیمی و سه طبقه است. بر اساس نوشته های آگهی دهنده، این واحد کاملا تمیز و رنگ شده است اما دیزاین آن قدیمیست و دارای دو اتاق تو در تو می باشد. یک حیاط خلوت نیز در واحد مزبور وجود دارد که می توان از آن به عنوان انباری استفاده کرد.

این واحد در طبقه همکف واقع شده است.

یک واحد دیگر در سوهانک آگهی شده است که یک خوابه می باشد و بیش از ۱۴ سال عمر دارد. آگهی دهنده ذکر کرده است که حیاط خلوت اختصاصی در اختیار این واحد است. وی همچنین تاکید داشته که اولویت با ۳ الی ۴ دانشجو است.

یوسف آباد هم یکی دیگر از محله های خوب تهران است که اجاره ی خانه در آن می تواند رویای خیلی از متقاضیان مسکن باشد. اما قیمت ها در این محله چطور است؟

یک واحد ۷۰ متری که در سال ۷۹ ساخته شده با قیمت رهن ۵۵۰ میلیون عرضه شده است. ناگفته نماند که این واحد یک خوابه است و هیچ امکانات دیگری ندارد.

اگر به دنبال خانه های نوسازتر با قیمت کمتر هستید، توصیه می کنیم سری به محله های جنوب شرق تهران مثل مسعودیه بندازید. یک واحد ۱۲ ساله در این محله با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۴ میلیون تومان اجاره، عرضه شده است. این واحد ۲ خوابه است و دارای یک انباری نیز می باشد.

واحد تمیزتر دیگری در منطقه ابوذر عرضه شده که ۱ خوابه است و در سال ۹۶ ساخته شده! مبلغ رهن و اجاره ی آن نیز ۲۵۰ میلیون رهن و ماهانه ۵ میلیون تومان اجاره است.

جستجوی کوتاهی در پلتفرم های آنلاین انتشار آگهی نشان می دهد که واحدهای ۷۰ متری، در محدوده ی همین قیمت هاست. البته دقت داشته باشید که مبلغ درج شده توسط آگهی دهنده، خیلی وقت ها دقیق نیست و قیمت محله را تعیین نمی کند. هر واحدی، بسته به این که در کدام محله، کدام کوچه و…قرار گرفته است، قیمت متفاوتی دارد.

در ضمن ممکن است شرایط مالک نیز متفاوت باشد. بنابراین نمی توان قیمت ها را به این نحو مشخص کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است