افزایش قیمت مسکن در محله پیروزی

قیمت خانه در محله پیروزی، لحظه ای بالا می رود!

گرچه محله های مختلف تهران دچار افزایش قیمت مسکن شده اند اما محله ی پیروزی در شرق تهران، رکورددار است. خیلی از مالکان این محله با توجه به نوسانات دلار، قیمت خانه های خود را بالا می برند.

به گزارش پرشین سازه ، داده هایی که در خصوص تحولات قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران و بازار معاملات آن منتشر شده است، نشان می دهد که در آذرماه سال جاری، متوسط قیمت مسکن در منطقه ی ۱۴، ۳۶ میلیون تومان بوده است و ۶۱۹ فقره معامله نیز انجام شده است.

یکی از کارشناسان و مشاورین املاک در این منطقه، چنین می گوید: هر وقت که قیمت دلار افزایش پیدا می کند، بازار مسکن نیز صعودی می شود. در این ماه شاهد بوده ایم که قیمت ها با توجه به دلار، دوباره افزایش پیدا کرد. در نتیجه، متقاضیان خرید مسکن هم بیشتر شده اند.

وی افزود: افزایش قیمت مسکن به این معنی نیست که تعداد معاملات بالا رفته باشد چرا که اساساً معامله ای صورت نمی گیرد.

این مشاور املاک می گوید که مالکین به صورت روزانه، قیمت خانه های خود را تغییر می دهند. یعنی ممکن است در طول یک روز، قیمت ملک مورد نظر بالاتر برود.

وی در ادامه توضیح می دهد که محله ی پیروزی در قیاس با ماه گذشته دچار افزایش قیمت مسکن شده است و گفت: برای مثال یک آپارتمان که متراژ ۱۳۰ متری دارد و هفت سال از عمر آن می گذرد، امکاناتی شامل پارکینگ، انباری، آسانسور دارد و سه خوابه می باشد، در ماه گذشته با قیمت متری ۵۰ میلیون تومان عرضه شده است. اما در این ماه، قیمتش افزایش پیدا کرده و متری ۵۵ میلیون تومان شده است. البته هنوز فروش نرفته است.

وضعیت بازار املاک در محله ی پیروزی به طور کلی، همین است. یک واحد آپارتمان دیگر که در همین ساختمان است و سال گذشته، قیمتی برابر با متری ۳۵ میلیون تومان داشته است، حالا به قیمت ۵۵ میلیون تومانی رسیده است. مبلغی که نشان می دهد در طول یک سال، روی هر متر مربع از این خانه، ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان آمده است.

بررسی ها و تحقیقات میدانی نشان می دهد که هنوز هم می توان خانه هایی با بودجه ی زیر یک میلیارد تومان در محله ی پیروزی خریداری کرد. اما این خانه ها عموماً کمتر از ۳۰ متر دارند و عمرشان بالای ۲۰ سال است.

البته خانه هایی با همین شرایط که قیمتی بیش از یک میلیارد دارند نیز در این محله، کم نیست. مثلا خانه ای ۳۳ متری که ۲۵ سال دارد، با قیمت یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

همچنین خانه ای دیگر با متراژ ۴۴ متر که عمری بالای ۳۰ سال دارد، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته در این میان وضعیت خانه های بزرگ متراژ و نوساز نیز دست کمی از خانه های قدیمی و کوچک ندارد.

خانه ای ۱۹۳ متری که نوساز است، با قیمت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است. همچنین واحدی دیگر با ۱۴۳ متر مربع زیر بنا و ۲ سال عمر بنا، حدودا ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

محله ی پیروزی و منطقه ۱۴ تهران، یکی از مناطق شلوغ و قدیمی تهران است که در سال های اخیر، نوسازی بافت فرسوده ی آن با قدرت بیشتری ادامه پیدا کرده است. اما نرخ قیمت مسکن در این محله، دست کمی از مناطق شمالی تهران ندارد.

در واقع افزایش قیمت مسکن باعث شده که عملاً محله هایی که پیش از این، قیمت ارزان تری داشتند و برای خرید خانه ی اول، گزینه ی مناسبی محسوب می شدند، حالا دیگر کارکرد خود را از دست بدهند و به خانه هایی گران قیمت تبدیل شوند.

دیدگاه ها غیرفعال است