پرند پیشتاز ساخت و ساز نهضت ملی مسکن

پرند پیشتاز ساخت و ساز نهضت ملی مسکن

ظرفیت مسکن ملی پرند افزایش پیدا می کند!


یکی از نقاطی که طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت و ساز در آن، متمرکز شده، شهرهای جدید است. حالا گفته می شود که شهر جدید پرند، پیشتاز ساخت و ساز شده و سهم آن از طرح نهضت ملی مسکن افزایش پیدا کرده است. مدیرعامل شرکت عمران پرند ضمن اعلام این خبر، خاطرنشان ساخت که نزدیک به ۳۳۵۰۰ واحد از طرح مزبور در شهر جدید پرند آغاز به کار کرده اند و میانگین پیشرفت این واحدها نیز ۲۵ درصد می باشد.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل شرکت عمران پرند اعلام کرد که بر اساس دستور اکید رئیس جمهور در خصوص ساخت مسکن، باید از تمام ظرفیت های شهر جدید پرند استفاده شود و متقاضیان مسکن در این شهر را پاسخگو بود.

بر اساس گفته های آرش صیادی، در حال حاضر ۸۰ هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند وجود دارند که صلاحیت آنها نیز تایید شده است. یکی از اقداماتی که در طی سال های اخیر و بعد از آغاز به کار دولت سیزدهم صورت گرفته، الحاق اراضی به محدوده شهر پرند بوده است. به گفته صیادی، چند نقطه از شهر پرند برای الحاق زمین در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد:

در فاز ۷ پرند، بعد از طی مراحل قانونی الحاق به محدوده شهر، بیش از ۱۸ هزار واحد در این فاز جانمایی شده اند. همچنین انتخاب سازندگان و پیمانکاران و عملیات ساخت و ساز این واحدها نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در ادامه به توضیح و تشریح اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت. یکی از اقداماتی که توسط شرکت عمران پرند انجام شد، الحاق ۱۴۵ هکتار از زمین های ورودی شهر بود. در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، با طی نمودن فرآیندهای قانونی این زمین ها به محدوده شهر الحاق شد و در این زمین ها، ۱۱ هزار واحد بارگذاری گردید. الباقی واحدهای مورد نیاز نیز در فازهای ۳ و ۶ جانمایی شدند.

با توجه به نزدیکی پرند به تهران و دارا بودن اراضی بلااستفاده، یکی از بهترین نقاط برای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن تهران، همین شهر است. یکی دیگر از اقداماتی که در طی سال گذشته صورت گرفت، راه اندازی مترو پرند بود که خوشبختانه بخش بزرگی از مشکل ساکنان این شهر را برطرف نمود و رفت و آمد به تهران را تسهیل کرد.
آرش صیادی می گوید که حجم تقاضا برای مسکن پرند بسیار بالاست و بعد از دستور اکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تامین حداکثری زمین برای ساخت و ساز مسکن، شرکت عمران این شهر تلاش خود را برای افزایش تولید مسکن بیشتر کرده است. در روزهای پایانی سال گذشته نیز، برای ساخت نزدیک به ۳ هزار واحد مسکونی، زمین مورد نیاز تامین شد.

در گام بعدی، قرار است سازنده و پیمانکار این پروژه ها مشخص شود و عملیات اجرایی آن ها آغاز گردد. با افزوده شدن این ۳ هزار واحد، تعداد واحدهای مسکن ملی پرند از ۳۰۵۰۰ واحد به ۳۳۵۰۰ واحد افزایش پیدا کرده است.
آرش صیادی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد که پیشرفت فیزیکی این واحدها قابل قبول است و به شکل میانگین، این واحدهای مسکونی پیشرفت ۲۵ درصدی داشته اند.
با توجه به وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی مسکن، به نظر می آید که در سال جاری، صنعت ساختمان با شرایط مطلوب تری مواجه باشد و رونق بیشتری در این حوزه رخ دهد.
آرش صیادی در انتهای سخنان خود به تشریح وضعیت پیشرفت هر یک از پروژه های مسکونی در فازهای مختلف شهر جدید پرند پرداخت. پروژه های نهضت ملی مسکن در شمال فاز ۶ پرند، با میانگین پیشرفت ۷۵ درصد، بهترین وضعیت را دارند. در فاز ۷ نیز، شرایط قابل قبولی حکم فرماست و پیشرفت واحدهای این طرح به ۳۵ درصد می رسد.
در جنوب فاز ۳ نیز شاهد پیشرفت ۶۵ درصدی واحدهای نهضت ملی مسکن هستیم. در فاز صفر نیز، واحدهای مزبور در مراحل خاکبرداری می باشند. به این ترتیب می توان اعلام کرد که پروژه های مزبور در پرند، کار خود را آغاز کرده و در صورت عدم تاخیر، ممکن است به موقع در اختیار متقاضیان خود قرار بگیرند.
یکی از مشکلاتی که در خصوص طرح های مسکن سازی دولتی وجود دارد، عدم پیش بینی صحیح از وضعیت پروژه هاست که همین موضوع سبب ایجاد تاخیر می شود و خیلی از متقاضیان را ناچار به پرداخت چندین برابر قیمت واحد مسکونی خواهد کرد.

نکات قابل توجه
  • تاکنون ۳۳۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند آغاز به کار کرده اند.
  • میانگین پیشرفت این واحدها ۲۵ درصد است.
  • در حال حاضر ۸۰ هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند وجود دارند.

دیدگاه ها غیرفعال است