شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

شناسایی بیش از 53 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

در حال حاضر، سرعت دولت برای شناسایی اراضی و ساخت مسکن ملی بیشتر شده است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز اعلام کرد که برای طرح مزبور، بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین شناسایی شده و عملیات ساخت بسیاری از این واحدهای مسکونی آغاز شده است.

به گزارش پرشین سازه ، ارسلان مالکی در روزهای اخیر، سفری به استان خراسان شمالی داشت و از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد.

وی در طی این بازدید، خاطرنشان ساخت که نزدیک به ۵۳ هزار هکتار زمین شناسایی شده و این اراضی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده اند.
این مقام مسئول همچنین در خصوص الحاق اراضی به محدوده ی شهرها سخن گفت و اعلام کرد که نزدیک به ۳۸ هزار هکتار اراضی به محدوده ی شهرها اضافه شده است.

ارسلان مالکی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که ۱۶ هزار هکتار زمین از این اراضی شناسایی شده، در قالب ۱۸ شهرک مسکونی در کل کشور ساخته خواهند شد. همچنین آماده سازی این شهرک ها، در دستور کار قرار گرفته است.
مالکی در خصوص تامین زمین استان خراسان شمالی نیز ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان ساخت که برای بخش زیادی از متقاضیان مسکن استان، زمین تامین شده است.

وی در خصوص پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی چنین گفت:

بخش های زیربنایی و آماده سازی زمین استان، نیازمند کمک است اما مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد. در برخی از شهرها، مشکل کمبود زمین وجود دارد که با بخش خصوصی توافقاتی انجام گرفته است. همچنین می توان با استفاده از الحاق زمین به محدوده ی شهرها، مشکل استان را برطرف کنیم.

مالکی در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره کرد که در حال حاضر، نزدیک به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا هستند.

ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان خراسان شمالی!

هر یک از استان های کشور، سهم خاصی از پروژه های نهضت ملی مسکن دارند. بر اساس گفته های رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان خراسان شمالی آغاز شده است.

بر اساس گزارش های موجود، پیشرفت فیزیکی این واحدها، نزدیک به ۴۵ درصد بوده است.

ارسلان مالکی اعلام کرد که سه گروه از سازمان ملی زمین و مسکن به استان خراسان شمالی سفر کرده اند تا بخش های مختلف مسکن سازی این استان را مورد بررسی قرار بدهند. در طی سفر این گروه ها، برنامه های اجرایی، آماده سازی اراضی و رسیدگی به مشکلات پروژه های مسکونی، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی نیز بازدید به عمل آمد. بر طبق گفته های ارسلان مالکی، مهم ترین اولویت وزارت راه و شهرسازی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است. بعد از آن، اولویت دولت به اتمام پروژه های مسکن مهر است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهری استان خراسان شمالی، در دست اقدام است. بخش زیادی از پروژه های مسکن سازی استان در زمین هایی انجام می شود که متعلق به سازمان است.

مالکی اعلام کرد که گرچه ساخت این واحدها، کمتر از یک سال است که شروع شده اما پیشرفت فیزیکی خوبی دارند. پیش بینی می شود که تا پایان سال، بخشی از واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود.
در طی سفر رئیس سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان شمالی، از طرح های نهضت ملی مسکن در شهر بجنورد بازدید شد.

این مقام مسئول از پروژه هایی مثل پروژه ۴۴ واحدی بشیر صدیق، پروژه ۴۸ واحدی مسکن مهر تگن سازه، پروژه ۴۸ واحدی شرکت تعاونی خبرنگاران، پروژه ۱۴۴ واحدی شرکت تعاونی کوروش، پروژه ۹۶ واحدی سپهر گستر مازیاران، پروژه ۸۳۵ واحدی کاویان سازه آریا و زمین های هکتاری الحاق شده به محدوده شهر بجنورد واقع در شهرک فرهنگیان، بازدید به عمل آورد.

همچنین در طی این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی نیز حضور داشت و گزارشی از روند پیشرفت پروژه های مسکونی و اقدامات صورت گرفته در این حوزه، ارائه کرد.
پروژه های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، آغاز شده اند و انتظار می رود که به زودی، سرعت پیشرفتشان افزایش پیدا کند. البته لازم به ذکر است که مشکل تامین زمین برای کلانشهرها، همچنان پابرجاست و مانعی جدی بر سر راه این پروژه ی عظیم شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است