۱۲۰۰ واحد از نهضت ملی مسکن پرند افتتاح میشود

1200 واحد از نهضت ملی مسکن پرند افتتاح میشود

حالا که به پایان سال نزدیک می شویم، ماراتن افتتاح واحدهای مسکونی دولتی آغاز شده است. در آخرین اخبار چنین به گوش می رسد که مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند از افتتاح ۱۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در این شهر جدید خبر داده است. علاوه بر این، افتتاح این واحدها را مشروط به تامین خدمات زیربنایی دانسته است.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد که در طی دو سال گذشته، برای ساخت ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهر پرند، تامین زمین انجام شده و حتی قراردادهای لازم با پیمانکار برای شروع ساخت و ساز این واحدهای مسکونی نیز صورت گرفته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه آمارهای مربوط به مسکن سازی و مراحل پیشرفت این واحدها پرداخت و خاطرنشان ساخت که بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در مراحل پایانی فوندانسیون هستند.
آرش صیادی اعلام کرد:

در صورتی که خدمات زیربنایی به خصوص آب و فاضلاب انجام شود، تا پایان امسال می توانیم بین ۱ هزار الی ۱۲۰۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند را افتتاح کرده و به متقاضیان خود تحویل دهیم.

یکی دیگر از وعده های شرکت عمران شهر پرند، تکمیل واحدهای باقی مانده از مسکن مهر است. بر اساس گفته های مدیرعامل این شرکت، ۱۳۶۹ واحد دیگر از مسکن مهر پرند باقی مانده که بیشترشان درگیر مسائل حقوقی هستند و به شکل تعاونی ساز ساخته شده اند.

صیادی تاکید کرد که مشکل حقوقی برخی از این واحدها حل شده و قرار تا پایان امسال، این ۳۰۰ واحدی که رفع مشکل حقوقی شده اند، به متقاضیان خود تحویل داده شوند.
الباقی واحدهایی که هنوز تحویل داده نشده اند، درگیر مشکلات بسیار و پیچیده هستند اما تلاش می شود که در زمان متقضی این واحدها نیز به متقاضیان تحویل شود.

واحدهای نهضت ملی مسکن پرند

بخش زیادی از مسکن ملی تهران در شهر جدید پرند ساخته خواهد شد. حالا مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند می گوید که از آغاز دولت سیزدهم تا به امروز، نزدیک به ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در این شهر تکمیل شده و به متقاضیان واگذار شده است. ۴۹۶ واحد از نهضت ملی مسکن نیز تکمیل شده اند.
به نظر می آید که به زودی، پرونده واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند بسته خواهد شد.
آرش صیادی همچنین به خدمات روبنایی و زیرساختی در شهر پرند نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که از آغاز دولت سیزدهم تا به امروز، خدمات زیادی در این بخش انجام شده است.

وی به ساخت ۸ مدرسه و ۱ فضای درمانی اشاره کرد. هشت مدرسه به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شده اند و فضای درمانی مزبور نیز به وزارت بهداشت واگذار شده است.
صیادی همچنین به ساخت ۳ فضای درمانی دیگر در پرند اشاره کرد و خاطرنشان ساخت این فضاهای درمانی در حال تکمیل هستند و به زودی آماده ی بهره برداری خواهند شد.
یکی دیگر از اقداماتی که در شهر پرند انجام شده، تکمیل ۲ پارک بزرگ شهری است که تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

بنگاه های متخلف در پرند پلمپ می شوند!

در جریان پویشی که برای شناسایی بنگاه های متخلف صورت گرفت، نزدیک به ۱۳۸ بنگاه متخلف در شهر پرند شناسایی و پلمپ شدند.
صیادی اعلام کرد که این کار در طی ۲ ماه و توسط یک کارگروه انجام شد. این کارگروه به شکل بازدیدهای میدانی و بررسی های محله ای، توانستند این بنگاه های متخلف را شناسایی کنند.
این مقام مسئول اعلام کرد که پس از پلمپ این واحدهای تجاری متخلف، بازار مسکن پرند تعادل بیشتری پیدا کرد و قیمت ها کاهشی شد.

موضوع دیگری که توسط شرکت عمران شهر جدید پرند پیگیری شد، شناسایی واحدهای مسکونی خالی بود.
بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند، نزدیک به ۱۵ هزار واحد خالی در پرند شناسایی شده و گزارش های اولیه ی مربوط به این واحدها به دست وزارت راه و شهرسازی رسیده است.
به زودی این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد و روند مالیات ستانی از آنها آغاز می شود.

با توجه به چیزهایی که این روزها در صنعت مسکن سازی شاهد هستیم، می توان اعلام کرد که دولت سیزدهم در تکاپو برای ساخت واحدهای مسکونی است تا هر چه سریع تر، طرح نهضت ملی مسکن را به نتیجه ی قابل قبولی برساند. اما با وجود تلاش های دولت، هنوز هم عقب ماندگی های جدی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد.

دیدگاه ها غیرفعال است