مسکن و اشتغال برای خانواده‌های ایثارگر بوشهری

مسکن و اشتغال برای خانواده‌های ایثارگر بوشهری

خانواده های شهدا و ایثارگران، صاحبخانه می شوند!


یکی از دغدغه های مهم خانواده های شهدا و ایثارگران، بحث مسکن است. حالا رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران وعده داده که همسران و فرزندان این افراد دارای واحد مسکونی یا زمین خواهند شد. همچنین اشتغال ۲۴ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد فراهم می گردد.

به گزارش پرشین سازه ، سید امیرحسین قاضی زاده، ضمن تقدیر و تشکر از حماسه آفرینی نیروهای مسلح در حمله پهپادی و موشکی به اسرائیل غاصب و تشریح تمدن اسلامی ایرانی، خاطرنشان ساخت که خانواده های ایثارگران و جانبازان نباید از جانب مسکن دغدغه داشته باشند.

وی در طی جلسه ای که با حضور خانواده های ایثارگران و جانبازان استان بوشهر برگزار شده بود، تاکید کرد که واگذاری زمین و مسکن با اولویت خانواده های ایثارگر بوشهری انجام می شود و در حال حاضر، خدمات رسانی به این عزیزان، سرعت بیشتری پیدا کرده است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که سهمیه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نیز در سال جاری بشتری شده و به ۳۲ هزار نفر رسیده است.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد که استان بوشهر از این بابت در مقام نخست کشور ایستاده و اشتغال زایی بی نظیری برای خانواده های شهدا و ایثارگران داشته است. وی تصریح کرد که در طی دو سال گذشته، تمام مطالباتی که خانواده های ایشان داشته اند، پرداخت شده و مستمری والدین شهدا نیز از ۳.۵ میلیون تومان، حالا به ۱۵ میلیون تومان رسیده است که از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم می باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که در طی سفر اخیر رئیس جمهور به این استان و تصویب پروژه مجموعه ایثار، بر افزایش اعتبارات استانی و بنیاد شهید بوشهر تاکید شده است.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان ساخت که فاز اول پروژه مجموعه ایثار در استان بوشهر، اعتباری معادل ۱۲ میلیارد تومان داشته است. از این مبلغ، ۳.۵ میلیون تومان توسط استان تامین می شود و ۶.۷ میلیارد دیگر نیز از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین می گردد.
همچنین به نظر می رسد که روند پرداخت وام قرض الحسنه خانواده های شهید و ایثارگر نیز بهبود پیدا کرده و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

خانواده های ایثارگر بدون مسکن، صاحبخانه می شوند!

قاضی زاده هاشمی در بخشی از صحبت های خود، خبر خوشی را به اطلاع خانواده های ایثارگر و شهید استان بوشهر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت که به زودی تمام خانواده های مزبور که دارای مسکن نیستند، صاحبخانه خواهند شد.
وی تاکید کرد که یکی از اولویت های بنیاد شهید استان بوشهر، توجه ویژه به همسران شهداست و یکی از موضوعات مهم این استان، بحث واگذاری زمین به خانواده های ایثارگران می باشد.
رئیس بنیاد شهید اعلام کرد که در سال جاری به تمام خانواده های ایثارگران، مسکن واگذار می شود. وی در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های فرهنگی و آموزشی صورت گرفته در استان بوشهر برای خانواده های مزبور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که استان بوشهر، در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس، پیشتاز بوده است. در سال گذشته، نزدیک به ۶۰ مدرسه در برگزاری مراسم های مربوط به شهدای گمنام مشارکت داشته اند.

در طی هشت سال جنگ، بوشهر شهدای زیادی را در جبهه های مختلف به ایران تقدیم کرده و به همین دلیل، حالا باید نیازها و دغدغه های خانواده های این شهدا در اولویت بنیاد شهید بوشهر قرار بگیرد.
در نشست مزبور، بخش زیادی از مسئولین کشور و استان حضور داشتند و دومین مرحله از واگذاری زمین مسکونی به خانواده های شاهد و ایثارگر استان بوشهر آغاز شد. در این مراسم، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار بوشهر، فرماندهان نیروهای مسلح این استان و جمعی دیگر از مسئولین و مردم حضور داشتند.
امید می رود که چنین اقداماتی در آینده با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. در حال حاضر مسکن به یکی از دغدغه های اصلی جامعه تبدیل شده و خانواده های ایثارگر و شاهد نیز از مشکلات مربوط به مسکن، مستثنی نیستند. به همین دلیل است که چنین اخباری، می تواند نویدبخش رفع مشکلات مربوط به مسکن باشد و امیدواری را در دل خانوارهای ایرانی افزایش دهد.

نکات قابل توجه
  • بنیاد شهید متعهد شده است که در سال جاری به تمام خانواده‌های ایثارگر بوشهر که مسکن ندارند، زمین یا واحد مسکونی واگذار کند.
  • سهمیه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در سال جاری به ۳۲ هزار نفر رسیده است.
  • در طی دو سال گذشته، تمام مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران بوشهر پرداخت شده است.
  • ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های شهید و ایثارگر بوشهر پرداخت شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است