قیمت تمام شده ی مسکن مهر، افزایش پیدا نمی کند

قیمت تمام شده ی مسکن مهر، افزایش پیدا نمی کند

مسکن مهر که بیش از ۱ دهه است کار خود را آغاز کرده و قرار بود که در مدت کوتاهی تحویل مردم داده شود، هنوز به کار خود پایان نداده است. یکی از اصلی ترین نگرانی های متقاضیان مسکن مهر این بود که وضعیت قیمت تمام شده ی این واحدهای مسکونی چه خواهد شد. اما وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است که هیچ یک از متقاضیان نیازی نیست نگران افزایش قیمت ها باشند. چرا که به هنگام تحویل واحدهای مسکونی، هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نمی شود.

به گزارش پرشین سازه ، مهرداد بذرپاش در خصوص این موضوع، رفع نگرانی کرد و اعلام نمود که بیش از ۱۲ سال قبل، مردم پول این واحدها را پرداخت کرده اند و زمان تحویل، نباید هیچگونه افزایش قیمتی برایشان اعمال شود.

بذرپاش افزود:

دولت از منابع مالی خود استفاده می کند تا از سازندگان حمایت نماید. به این ترتیب قیمت واحدها در زمان تحویل به مردم، افزایش قیمت نخواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در طی مراسمی که به مناسبت افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهر هشتگرد برگزار شده بود، اعلام کرد که واحدهای نیمه کاره که از ۱۲ سال پیش کار خود را آغاز کرده اند، حالا در دولت سیزدهم تکمیل شده و در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان خود تحویل داده می شوند.

وی در ادامه اعلام کرد که این پروژه ی هشتگرد شامل ۲۲۰۰ واحد مسکونی است که از این میان؛ ۶۶۰ واحد در قالب ویلا ساخته شده اند. قرار است تا پایان هفته ی دولت، بخش دیگری از واحدهای مسکن مهر هشتگرد افتتاح شود.

این مقام مسئول اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، هیچ یک از واحدهای مسکونی مهر نیمه کاره نخواهند بود و تحویل متقاضیان داده می شود.

وزیر راه و شهرسازی، آقای مهرداد بذرپاش در ادامه اعلام کرد که برای هفته ی آینده نیز برنامه دارند که ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر را در شهر پردیس به متقاضیان تحویل بدهند. حدود ۷ هزار واحد دیگر نیز از این طرح در شهر پرند، تحویل داده می شود.

بذرپاش در ادامه تاکید کرد که قرار نیست قیمت تمام شده ی واحدهای مسکونی مهر افزایش پیدا کند. وی باز هم تاکید کرد که پول این واحدهای مسکونی، ۱۲ سال پیش توسط مردم پیش پرداخت شده است. بنابراین و با توجه به تاخیر پیش آمده در تحویل این واحدها، هیچگونه مسئولیتی بر عهده ی متقاضیان نیست. دولت از طریق منابع خود اقدام کرده و از سازندگان حمایت می کند.

بنابراین در زمان تحویل واحدهای مسکونی طرح مهر، مردم لازم نیست که پول اضافه تری پرداخت کنند و قیمت تمام شده ی مسکن مهر، بیشتر از آن چه که بوده، نخواهد شد.

وی همچنین جزئیات کوتاه و مختصری در مورد طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد. طرحی که در هفته های اخیر، با شایعه ی ورود چینی ها به ساخت و ساز آن، با حرف و حدیث های زیادی رو به رو بوده است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هنوز برای اطلاع رسانی در خصوص تفاهم با چینی ها زود است و بعد از پیش رفتن پروژه ها، در خصوص این موضوع نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بذرپاش در ادامه خاطرنشان ساخت که دولت سیزدهم، ساخت خانه های ویلایی را در اولویت قرار داده است و افزود:

اگر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، زمین کافی وجود داشت؛ اولویت ما ساخت خانه های ویلایی است. در شهرهایی که جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر دارند که نیز به شرط تامین مسکن، ساخت و ساز به صورت ویلایی پیش می رود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که تمام تلاش دولت سیزدهم این است که هرچه سریع تر و در سال آینده، پرونده ی مسکن مهر را ببندد.

وی همچنین در مورد قیمت تمام شده ی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

می دانیم که قیمت تمام شده ی واحدهای نهضت ملی مسکن بیشتر شده و در حال حاضر، تلاش می کنیم که از روش های دیگری جهت کاهش آورده ی مردم استفاده کنیم. رئیس جمهور تاکید دارد که نرخ سود تسهیلات که پیش از این، ۲۳ درصد بود کاهش پیدا کند. خود آقای رئیسی نیز نرخ سود این تسهیلات را بالا می داند. در طی دو روز گذشته نیز در شورای پول و اعتبار، روش هایی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح کردیم و قرار بر این شد که کمیته ی مربوطه هم نظر خود را اعلام کند.

مهرداد بذرپاش تاکید کرد که نرخ تسهیلات باید کمتر شود. دولت هم مصمم است که تا پیش از سال جدید در خصوص این موضوع به نتیجه برسد. در حال حاضر نیز، دولت سیزدهم به دنبال قطعی کردن راهکار کاهش سود تسهیلات مسکن است.

این مقام مسئول در ادامه اعلام کرد که قیمت تمام شده ی مسکن های نهضت ملی، برای خیلی از متقاضیانی که می خواستند آورده ی اولیه ی خود را پرداخت کنند، مشکلاتی به وجود آورد. به همیل دلیل، دولت برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، روش هایی در نظر گرفته که قیمت تمام شده را کاهش بدهد.

وی در انتها در خصوص موضوع ظرفیت مترو هشتگرد نیز ابهاماتی را برطرف کرد و اعلام نمود که شهرداری و استانداری در حال پیگیری برای حل این مشکل هستند. بذرپاش تاکید کرد که ظرفیت متروی هشتگرد باید به سه برابر برسد.

به نظر می آید که طرح مسکن مهر بعد از سال ها قرار است به انتها برسد و واحدهای مسکونی آن به متقاضیان خود تحویل داده شود.

دیدگاه ها غیرفعال است