رئیس جمهور از افتتاح ۱۰۱ هزار واحد مسکونی خبر داد

رئیس جمهور از افتتاح 101 هزار واحد مسکونی خبر داد

در آخرین صبحت هایی که رئیس جمهور در خصوص وضعیت تولید مسکن داشتند، به نظر می آید که ساخت و ساز روند سریع تری پیدا کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، ابراهیم رئیسی اعلام کرد که تلاش های نهادها و دستگاه هایی مثل وزارت راه و شهرسازی در حوزه ی تولید مسکن بعد از ۲ سال، در حال نمایان شدن است و به زودی باعث کاهش دغدغه های مردم می شود.

رئیس جمهور ایران در صبح امروز، طی مراسمی که برای افتتاح ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در کل کشور برگزار شده بود، ضمن اعلام تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اعلام کرد که در هفته ی دولت، باید گزارش کارهایی که توسط بخش های مختلف دولت صورت گرفته را به مردم ارائه داد.

ابراهیم رئیسی تاکید کرد که مسکن یکی از اصلی ترین نیازها و دغدغه های مردم است و دولت سیزدهم نیز با علم به این موضوع، تمرکز ویژه ای روی تامین مسکن دارد. در واقع اصلی ترین اولویت دولت، ساخت مسکن و ارائه ی آن به متقاضیان است.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که حوزه ی مسکن می تواند پیشران اقتصاد باشد. در نتیجه باید تلاش های بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

رئیسی در ادامه ی سخنان خود از تلاش های تمام دستگاه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، استانداری ها، فرمانداری ها، بانک ها و دیگر فعالان این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

بالاترین مقام اجرایی کشور اعلام کرد که ساخت مسکن می تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم روی اقتصاد اثر بگذارد و چرخ تولید را به حرکت دربیاورد. با تولید مسکن می توان اشتغال را افزایش داد و رونق بیشتری ایجاد کرد.

ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد:

از آن جایی که سهم زیادی از سبد خانوار صرف هزینه های مسکن می شود، باید به شکل جدی در خصوص این دغدغه ی مردم تلاش کرد و باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی در طی ۲ سال گذشته اقداماتی انجام داده که به تازگی آثار آن را مشاهده می کنیم.

در طی این مراسم، حدود ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور افتتاح شد. رئیس جمهور اعلام کرد که امروز، روز خجسته ای برای همه است و بعد از شکر به درگاه خدا، باید این مسیر را قدرت ادامه داد.

رئیسی از تمام دست اندکاران اجرا و تکمیل پروژه های مسکونی درخواست کرد که تمام تلاش خود را در جهت رفع دغدغه های مسکن مردم به کار بگیرند و به زودی، تمام شهروندان را خانه دار کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد که پیش روی طرح نهضت ملی مسکن، به مدد پای کار آمدن بخش های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی و بانک هاست.

این مقام مسئول در ادامه به نقش مهم بانک ها در حوزه ی تولید مسکن اشاره کرد و تاکید نمود که تسهیلات این بخش باید با قدرت بیشتری پرداخت شود و این موضوع باید جزو تکالیف بانک ها قرار بگیرد.

این مراسم در طی یازدهمین جلسه از شورای عالی مسکن برگزار می شد. جلسه ی پیشین، در کمتر از ۱ ماه گذشته تشکیل شده بود.

۱۰۱ هزار واحد مسکونی که در کل کشور افتتاح شده اند، شامل طرح های مختلفی بوده اند. برخی از آن ها، در قالب طرح خودمالکی به بهره برداری رسیده اند. بعضی دیگر از جمله طرح های حمایتی واگذاری زمین به متقاضیان بوده اند.

بخش زیادی از این واحدها نیز سهم مسکن روستایی شده است. نوسازی بافت فرسوده نیز سهم زیادی از این واحدها را برده است.

ساخت مسکن ویلایی نیز در برخی از استان ها مورد توجه زیادی قرار گرفته و بخش زیادی از این ساختمان ها را در بر گرفته است.

به طور کلی، به نظر می آید که سرعت تولید مسکن افزایش پیدا کرده است. با توجه به ثبات نرخ ارز در طی چند ماه گذشته، سرمایه گذاران و سازندگان با ریسک کمتری مواجه هستند و به همین دلیل با خیال آسوده تری به بازار تولید مسکن پا می گذارند.

امید بر این است که با افتتاح این ۱۰۱ هزار واحد مسکونی، به زودی شاهد افزایش ساخت و ساز و در نهایت تحقق هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی باشیم.

دیدگاه ها غیرفعال است