اجاره مسکن با ۳۰۰ میلیون تومان در تهران

اجاره مسکن با 300 میلیون تومان در تهران

در فصل پاییز و زمستان، بازار اجاره مسکن نیز مانند خرید و فروش دچار رکود می شوند. به طور طبیعی بیشتر مستاجران تلاش می کنند که تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما و مدرسه، جا به جا شده باشند. اما سوال اینجاست که با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، در کجای تهران می توان خانه ای اجاره کرد؟

به گزارش پرشین سازه ، شرایط فعلی بازار مسکن نشان می دهد که نباید انتظار رونق از بازار معاملات خرید و فروش داشت. اما اجاره مسکن، همچنان به صعود خود ادامه می دهد چرا که به هرحال، مسکن یکی از نیازهای اصلی خانوار است و نمی توانند بدون آن، زندگی کنند.
البته در پاییز و زمستان، بازار اجاره هم تا حدی دچار رکود شده و کمتر فایلی به بازار عرضه می شود. چرا که بیشتر خانواده هایی که تمایل به جا به جایی داشتند، نهایتا تا مهر و آبان، واحد مورد نظر خود را پیدا کرده اند.

متاسفانه در چند سال اخیر و به خصوص بعد از سال ۹۹، اجاره بهای مسکن به قدری بالا رفت که خیلی از ساکنان تهران ناچار به مهاجرت شدند. میزان مهاجرت به قدری افزایش پیدا کرد که حتی در شهرهای اطراف تهران که مقصد اصلی مهاجران بود نیز شاهد گرانی های مسکن و اجاره بها بودیم.

در این مطلب تلاش کرده ایم بگوییم که با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، در کدام نقاط تهران می توان خانه ای رهن و اجاره کرد.
مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در حال حاضر چندان بالا نیست و با داشتن این مبلغ، فقط می توان در نقاط جنوبی تهران خانه ای کوچک و نقلی اجاره کرد.

پالبته نباید فراموش کرد که برخی از نقاط جنوبی تهران نیز به دلیل استقبال فراوان مستاجران، دچار گرانی شده اند. به نحوی که در برخی از محله های جنوب تهران، می توان خانه هایی پیدا کرد که مبلغ رهن و اجاره شان، دست کمی از مناطق شمالی و خوش نشین پایتخت ندارد.
اما همچنان می توان خانه های ارزان قیمت در جنوب تهران پیدا کرد.

بر اساس گزارش های میدانی و گشت و گذار در پلتفرم های آنلاین اجاره مسکن، می توان گفت که با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان می توان خانه ای ۵۰ متری در خیابان سلسبیل رهن کرد. خانه ی مزبور، امکانات چندانی ندارد.
یکی دیگر از واحدهایی که می توان با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان رهن در جنوب پایتخت اجاره کرد، واحدی ۳۵ متری در همین محله ی سلسبییل است که ۲۱ سال هم از عمر آن می گذرد.
اگر چرخ دیگری در همین محله بزنید، شاید موردهای بهتری با این قیمت پیدا کنید. اما به هرحال باید در نظر بگیرید که قیمت مسکن شمال و جنوب تهران، یکدست شده است.

یک واحد دیگر در منطقه جوادیه تهران که ۲۲ سال دارد و متراژ آن ۴۵ متر است، با مبلغ ۳۰۰ میلیون رهن کامل ارائه شده است. این واحد دارای ۱ اتاق خواب است و از امکانات آن می توان به انباری اشاره کرد.
وضعیت اجاره بهای مسکن در جنوب شرق تهران نیز فرق چندانی با دیگر نقاط پایتخت ندارد. مثلا یک واحد ۵۰ متری در افسریه که بیش از ۱۷ سال عمر دارد، با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان رهن کامل، ارائه شده است.
دوباره به غرب تهران برمی گردیم و محله ی استاد معین را جستجو می کنیم! یک واحد ۴۰ متری یک خوابه، با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیشتر واحدهایی که با این قیمت ارائه شده اند، اساساً امکانات خاصی ندارند و علاوه بر این، سال های زیادی از عمرشان نیز می گذرد. بنابراین نباید توقع داشت که با این مبلغ، واحدی مناسب و باامکانات خوب، اجاره کرد.
البته در برخی از نقاط تهران می توان واحدهایی پیدا کرده که نسبتا قیمت مناسب تری دارند. مثلا یک واحد ۶۰ متری در محله ی شکوفه که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده، با همین مبلغ ۳۰۰ میلیون رهن کامل، آگهی شده است.

واحد دیگری در محله ی آبشار که نزدیک به شکوفه هم هست، با قیمت ۳۰۰ میلیون عرضه شده! واحد مزبور ۵۶ متر است و یک انباری هم دارد. در میان محله های خوب تهران که می توانید واحدی با قیمت مناسب پیدا کنید، باید به محله ی پیروزی اشاره کرد.
یک واحد ۵۸ متری که در سال ۱۳۸۶ ساخته شده با همین قیمت ارائه شده است.

به طور کلی، قیمت مشخصی برای نقاط مختلف تهران نمی توان در نظر گرفت. اما بسته به امکاناتی مثل پارکینگ، آسانسور، انباری و…قیمت واحدهای مسکونی متفاوت خواهد بود. البته مهم ترین عامل در تعیین قیمت اجاره بها، محله ای است که واحد مسکونی در آن واقع شده!

دیدگاه ها غیرفعال است