وضعیت اجاره نشین‌های تهرانی بحرانیست!

وضعیت اجاره نشین‌های تهرانی بحرانیست!

وضعیت اجاره بهای مسکن در شهر تهران به هیچ وجه مناسب نیست. خیلی از مستاجرین تهرانی نگران قرارداد سال آینده ی خود و وضعیت اسکانشان هستند. در این میان یکی از مشاورین املاک جنوب تهران و در منطقه ی ۱۶ چنین گفته است: وضعیت بازار رهن و اجاره و فروش مسکن این منطقه، کاملا راکد است.

به گزارش پرشین سازه ، بررسی فایل های رهن و اجاره در مناطق جنوبی پایتخت به خوبی نشان می دهد که چه وضعیتی بر این واحدها حاکم است. برای رهن خانه ای ۵۰ الی ۷۰ متری در جنوب تهران و مناطق ۱۶ و ۱۹، حداقل باید بودجه ای ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومانی در اختیار داشت.

البته این در شرایطی است که بازار مسکن به طور کامل راکد شده و کمتر کسی به خرید یا فروش ملک علاقه دارد.

یکی از کارشناسان مسکن در خصوص وضعیت قیمت آن در طول سه ماه گذشته چنین گفته است: در اثر افزایش قیمت دلار، شاهد بودیم که قیمت ملک نیز افزایش پیدا کرد. مثلا واحدی که دو ماه پیش دو میلیارد قیمت گذاری شده بود، در حال حاضر با افزایش قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی مواجه شده است.

وی در ادامه به واحدهای نوساز و وضعیت فروششان نیز اشاره کرد و از افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی آن ها به ازای هر متر مربع خبر داد. واحدهایی که تا ماه پیش متری ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می شدند، حالا متری ۵۰ میلیون تومان شده اند.

برای رهن یک خانه ی ۱۲۵ متری در محله ی نازی آباد و واقع در منطقه ی ۱۶، باید بودجه ای ۷۵۰ میلیون تومانی اختصاص داد. همچنین یک خانه ی ۱۷۰ متری در این محله با رهن ۸۰۰ میلیون تومان و اجاره ای ۳ میلیون تومانی پیشنهاد شده است.

البته با جستجوی فراوان می توان واحدهای ارزان تری نیز پیدا کرد. مثلا رهن کامل یک واحد ۵۱ متری در نازی آباد، ۳۲۰ میلیون تومان است. همچنین خانه ای ۷۵ متری در خانی آباد نو در منطقه ی ۱۹ نیز همین قیمت است.

وضعیت واحدهای مسکونی در شهرک شریعتی نیز تقریبا به همین شکل است. اجاره ی یک خانه ی ۶۵ متری ۲۵۰ میلیون تومان رهن و با اجاره ی ۱.۵ میلیون تومانی است.

همین شرایط باعث شده که خیلی از تهرانی ها به سمت مناطق جنوبی هجوم بیاورند. البته در این میان، برخی از ساکنین نیز توان کافی برای اجاره ی مناطق جنوبی را نیز ندارند و ناچار به حواشی شهر نقل مکان کرده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است