قیمت اوراق مسکن همچنان نزولی است

قیمت اوراق مسکن همچنان نزولی است!

یکی از اصلی ترین معضلات متقاضیان دریافت وام مسکن، بحث قیمت اوراق مسکن است. اما آخرین گزارش ها در خصوص قیمت اوراق تسه نشان می دهد که روند نزولی آن همچنان ادامه دارد و به زیر ۱۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

به گزارش پرشین سازه ، بررسی آمارها و قیمت ها نشان می دهد که قیمت هر یک از این برگه های وام مسکن در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰۴ هزار تومان بوده است. این قیمت در اردیبهشت ماه به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که قیمت اوراق وام مسکن در خرداد ماه ۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.

اوضاع قیمت این اوراق در تیرماه سال گذشته نیز روند نزولی داشته است و به ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. مرداد ماه نیز با اندکی افزایش به ۹۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

این روند با تغییر جزئی در دی و بهمن همان سال نیز ادامه داشته است و قیمت اوراق وام مسکن در دی ماه ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ تومان و در بهمن ماه، به ۹۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. با شروع سال جدید، قیمت اوراق تسه به ۹۹ هزار تومان می رسد.

نکته ی مهم در خصوص دریافت وام مسکن این است که مبلغ آن برای مجردها و متاهلین فرق می کند. همچنین تهرانی ها و شهرستانی ها نیز مبلغ متفاوتی دریافت می کنند. به همین دلیل است که طبیعتا میزان اوراق تسه ی متقاضیان با توجه به شرایط تاهل و محل زندگی شان متفاوت خواهد بود.

مجردهای ساکن تهران می توانند تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن به علاوه ی ۸۰ میلیون وام جعاله دریافت کنند. در نتیجه برای اخذ این تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با توجه به قیمت اوراق تسه حدود ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود. البته این مبلغ برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن است. برای وام جعاله نیز باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان تهیه شود. در مجموع مجردهای تهرانی باید ۵۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان جهت خرید اوراق تسه کنار بگذارند.

زوج های تهرانی نیز می توانند تا مبلغ ۴۸۰ میلیون وام دریافت کنند که ۴۰۰ میلیون آن وام خرید مسکن و ۸۰ میلیون الباقی نیز وام جعاله خواهد بود. به طور کلی، زوج های تهرانی باید ۹۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام مسکن هزینه کنند.

در خصوص سایر استان ها نیز روند دریافت وام مسکن به شرح زیر است:

  • برای شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مراکز استان ها، به مجردین ۱۶۰ میلیون تومان وام خرید مسکن داده می شود که با توجه به این مسئله، باید ۳۲۰ عدد اوراق مسکن تهیه شود. مبلغ نهایی آن نیز حدود ۳۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان خواهد بود.
  • برای متاهلین نیز مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان وام خرید مسکن در نظر گرفته شده است که به این ترتیب باید ۶۴۰ عدد ورق تسه تهیه شود. مبلغ نهایی برای خرید این اوراق نیز ۶۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که قیمت اوراق تسه به صورت روزانه دچار نوسان خواهد شد. همچنین برخی از این اوراق ممکن است قیمت های متفاوتی داشته باشند.

دیدگاه ها غیرفعال است