فرصت ثبت نام مجدد برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن

فرصت ثبت نام مجدد برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن

با توجه به اینکه طرح پروژه نهضت ملی مسکن در خیلی از شهرها آغاز شده است، بحث آورده ی متقاضیان مطرح می شود. آورده ای که برای خیلی از افراد، رقم بالایی است که توان پرداخت آن را ندارند. در همین راستا، معاون مسکن ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز چنین گفته است: تمام کسانی که توان پرداخت ندارند، در صورتی که عضو کمیته امداد یا بهزیستی باشند، یا این که دارای شرایطی خاصی هستند، می توانند مبلغ کمتری را پرداخت نمایند.

به گزارش پرشین سازه ، یونس سیفی در ادامه ی سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که مبلغ اعلام شده به عنوان آورده ی اولیه مسکن ملی با توجه به قیمت تمام شده، تعیین شده است و گفت: حدود ۱۰ درصد از قیمت تمام شده به عنوان پرداخت اولیه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص افرادی که توان پرداخت این مبلغ را ندارند چنین گفت: در صورتی که متقاضیان این طرح تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند یا این که شرایط خاصی دارند می توانند مبلغ کمتری را پرداخت نمایند. این افراد بعد از درخواست و ارائه ی مدارک و مستندات خود از این تخفیف ها بهره مند خواهند شد.

یونس سیفی در ادامه اشاره کرد که مبلغ آورده ی اولیه برای کل کشور ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان استان البرز نیز این رقم همان ۴۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که ثبت نام این طرح تکمیل شده است و افزود: در حال حاضر سامانه ی ثبت نام بسته است. اما با توجه به اینکه استقبال زیاد بوده، درخواست داده ایم که مجددا این سامانه را بازگشایی کنند. احتمالا حدود ۱۵ روز دیگر این سایت برای شهرهای ماهدشت، شهر جدید و محمدشهر باز شود. تمام کسانی که بیشتر از ۵ سال است که در شهر کرج زندگی می کنند، می توانند برای ثبت نام این طرح در شهر جدید هشتگرد و ماهدشت اقدام کنند.

معاون مسکن ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اشاره کرد که جانمایی احداث مسکن صورت گرفته است: این پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد، نظرآباد، محمدشهر، فردیس، سایت شمالی مسکن مهر ماهدشت و چند شهرک در سمت اقبالیه در دست ساخت است.

وی در ادامه به احتمال واگذاری اراضی به خود مردم نیز اشاره کرد و گفت: گروه هایی ۴ تا ۱۰ نفره می توانند برای دریافت زمین ثبت نام کرده و آن را تحویل بگیرند. این زمین ها باید در طول ۱ سال و نیم ساخته شوند. در صورتی که بتوانند امور ساخت و کارهای بانکی را انجام دهند، بحث واگذاری زمین نیز نهایی خواهد شد.

یوسفی در نهایت به موضوع خدمات روبنایی نیز اشاره کرد و گفت: این خدمات از جمله خدمات رفاهی، آموزشی، انتظامی، فرهنگی، فضای سبز و تجاری نیز در دستور کار قرار گرفته است و به محض تکمیل، در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

دیدگاه ها غیرفعال است