متقاضیان برای هر برگ اوراق وام مسکن، ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان پرداخت می کنند

متقاضیان برای هر برگ اوراق وام مسکن، 139 هزار و 800 تومان پرداخت می کنند

بررسی اوضاع قیمت های اوراق وام مسکن نشان می دهد که در سال کنونی، نسب به سال پیش کاهش قیمت رخ داده است.

به گزارش پرشین سازه ، هر برگ اوراق مسکن در فروردین سال ۱۴۰۱، معادل ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است. این در حالیست که اردیبهشت و خرداد ماه سال قبل، قیمت هر یک از این اوراق معادل ۱۳۹ هزار تومان قیمت داشته است.

اوضاع این اوراق در تابستان سال ۱۴۰۰ نیز متفاوت بوده است. به ترتیب در ماه های تیر، مرداد و شهریور، قیمت هر یک از این اوراق وام مسکن معادل ۱۴۲ هزار تومان، ۱۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان و ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

اوضاع در مهر ماه سال ۱۴۰۰، ثبات نسبتا مناسبی پیدا می کند و به ترتیب در ماه های مهر، آبان و آذر، قیمت اوراق وام مسکن معادل ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ و ۱۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

وضعیت قیمتی این اوراق وام مسکن در زمستان سال ۱۴۰۰ نیز رشد چندانی نداشته است و حدود ۱۳۹ هزار داد و ستد می شده است.

وام مسکن برای متاهل ها و مجردین تهرانی چقدر است؟

بر اساس اعلام بانک مسکن، مبلغ تسهیلات مسکن برای مجردین و متاهلین تهرانی فرق می کند. مجردهایی که ساکن شهر تهران هستند می توانند تا مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند. ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ، تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون دیگر نیز وام جعاله است. با یک حساب و کتاب ساده، متوجه خواهیم شد که برای دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری شود که هزینه این مقدار از اوراق وام مسکن، با توجه به قیمت ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، برابر با ۵۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می شود.

البته برای دریافت وام جعاله ۸۰ میلیونی نیز باید اوراق مورد نظر را خریداری کرد که به عبارتی دیگر، ۱۶۰ ورق خواهد شد. با توجه به قیمت هر ورق، هزینه ی خرید اوراق وام جعاله ی مسکن نیز ۲۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان می شود. در مجموع برای دریافت ۲۸۰ میلیون وام خرید مسکن مجردها، باید ۷۸ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان، اوراق وام مسکن خریداری کرد.

ماجرا در مورد زوج های تهرانی نیز تقریبا به همین منوال است. هر زوج تهرانی می توانند تا ۴۸۰ میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کنند. به ازای هر نفر از زوجین، ۲۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود و به هر دو نفر، ۸۰ میلیون وام جعاله تعلق می گیرد.

به این ترتیب زوجین تهرانی برای دریافت این وام خرید مسکن، باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه ی آن در مجموع ۱۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان خواهد شد. البته برای وام جعاله نیز رقم ۲۲ میلیون و ۳۶۸ هزار خرید اوراق وام مسکن نیز باید پرداخت شود. به طور کلی، هزینه های مربوط به خرید اوراق وام مسکن حدود ۱۳۴ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان خواهد بود.

هزینه خرید اوراق وام مسکن در شهرستان ها به چه صورت است؟

مراکز استان و شهرهایی که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر دارند، می توانند وام ۱۶۰ میلیونی برای مجردها و ۳۲۰ میلیونی برای زوجین دریافت کنند. مجردها برای خرید اوراق وام مسکن، باید معادل ۳۲۰ برگه، اوراق تهیه کنند که مبلغ آن ۴۴ میلیون تومان خواهد شد.
برای زوجین نیز باید ۶۴۰ برگه وام مسکن تهیه شود که معادل ۸۹ میلیون ۴۷۲ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاه ها غیرفعال است