مبلغ قرارداد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

مبلغ قرارداد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

بافت فرسوده شهری در حال حاضر یکی دیگر از معضلاتی است که در حوزه مسکن کشوری وجود دارد. به همین خاطر است که دولت تصمیم به اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده گرفته است.

مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرد که بیشتر از ۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان قرارداد اعطای وام نوسازی منعقد شده است. وی در ادامه اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به این لحظه، حدود ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ۱۱ هزار و ۴۸۳ واحد، توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

به گزارش پرشین سازه ، مدیر عامل بانک مسکن آقای محمود شایان در رابطه با مقدار ارائه تسهیلات به متقاضیان چنین گفت: از سال ۱۳۹۸ که طرح نوسازی بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفت، حدود ۳۵ هزار و ۵۲۰ نفر متقاضی دریافت وام نوسازی شدند که در گام اول به بانک معرفی شدند. تا به این لحظه نیز بانک توانسته است با ۳۴ هزار و ۸۶۹ واحد، مبلغ ۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کند.

وی در ادامه به مبلغ رقم قرارداد منعقد شده تا به این لحظه اشاره کرد و گفت از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا الان، ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی، خیلی از سازندگان و متقاضیان عنوان می کنند که مبلغ قرارداد برای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده جهت ساخت و ساز به هیچ وجه کافی نیست.

از طرفی دیگر، بافت فرسوده نمای شهر را زشت می کند و خطرات زیادی را برای ساکنین به همراه می آورد. به همین دلیل است که دولت های مختلف، تمرکز ویژه ای بر روی این حوزه گذاشته اند.

دیدگاه ها غیرفعال است