تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ۳۱ هزار و ۶۵۵ واحد تعلق گرفت

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به 31 هزار و 655 واحد تعلق گرفت

بافت فرسوده شهری، یکی از معضلات اساسی در حوزه مسکن و شهرسازی است که دولت ‌های مختلفی برای حل آن، اقداماتی در پیش گرفته بودند. از سال ۹۸ تا به کنون، تسهیلات ویژه ای برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

به گزارش پرشین سازه ، مدیر عامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۹۳۹ میلیون تومان تسهیلات خبر داد و گفت:

از سال ۹۸ حدود ۳ هزار و ۹۳۹ میلیون تومان وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده اعطا شده است که ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان آن، از آغاز دولت سیزدهم پرداخت شده و به نوسازی ۸ هزار و ۲۶۹ واحد توسط بانک مسکن، اختصاص پیدا کرده است.

محمود شایان ، مدیرعامل بانک مسکن در رابطه با شرایط اعطای تسهیلات نوسازی به افراد متقاضی چنین گفت: از سال ۱۳۹۸ که این طرح آغاز شد تا به این لحظه، ۳۲ هزار و ۳۲۹ واحد مسکونی فرسوده به بانک ها معرفی شده اند که بانک مسکن، با ۳۱ هزار و ۶۵۵ واحد از این تعداد، قرارداد تنظیم کرده است.

وی در ادامه به بحث تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در دولت دوازدهم و سیزدهم اشاره کرد و اظهار نمود: از ابتدای دولت سیزدهم و از شهریور ۱۴۰۰، ۸ هزار و ۳۷۲ واحد برای اخذ وام نوسازی مسکن به بانک ها معرفی شده اند. از میان این تعداد، بانک نیز با ۸ هزار و ۲۶۹ واحد، قراردادی به مبلغ ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان منعقد ساخته است.

وی در ادامه به عملکرد دولت دوازدهم در اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: از اوایل سال ۱۲۹۸ تا مرداد ۱۴۰۰، تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۷ واحد برای انعقاد قرارداد به بانک مسکن معرفی شده بودند. در این مدت نیز، بانک مسکن با اعطای تسهیلات به ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد از آن ها، موافقت کرده است که جمعا مبلغ این تسهیلات ۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان خواهد بود.

آمارها نشان از این می دهد که در کل کشور، بیشتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار و غیرایمن وجود دارد که باید هر چه سریع تر نوسازی و بهسازی شوند. این طرح در برنامه ی شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و اجرایی شد.

دیدگاه ها غیرفعال است