مردم نگران پیامک های مالیات بر خانه های خالی نباشند

مردم نگران پیامک های مالیات بر خانه های خالی نباشند!

یکی از اقدامات دولت برای کنترل بازار اجاره مسکن و رفع التهاب این بازار، وضع مالیات بر خانه های خالی بود. قرار بود که برای تمام صاحبان خانه های خالی، پیامک هایی ارسال شود و آن ها را برای پرداخت مالیات دعوت کند. البته خیلی از صاحبان خانه، به این پیامک ها اعتراض داشته و می گویند که خانه هایشان خالی نبوده است.

در این میان معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش پرشین سازه ، وی در مورد ارسال پیامک برای خانه های خالی چنین گفت: مردم از زمان دریافت پیامک تا رفتن به سامانه و اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این مالیات، فرصت یک ماهه دارند.

سعید توتونچی، معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد نگرانی خیلی از صاحبان خانه در مورد پیامک های ارسال شده، چنین گفت: بعد از آن، طی یک مرحله ی دیگر، اطلاعات موجود توسط وزارت مسکن، بازنگری و اصلاح خواهد شد. بعد از این مرحله نیز، مردم فرصت یک ماهه دارند تا اعتراض خود را به ثبت برسانند. مرجع ثبت این اعتراضات نیز سامانه املاک مسکن یا سامانه سازمان امور مالیاتی است.

توتونچی در ادامه گفت: در آخر نیز، اگر شخصی به این مالیات اعتراض داشته باشد و تشخیص داده شود که مستحق پرداخت مالیات نیست، در هیئت های حل اختلافی بررسی خواهد شد و سپس اعلام می گردد که خانه خالی هست یا خیر!

معاون امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: پایگاه های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ممکن است دچار خطا و نقصان باشند و طبیعی است که گاهی تشخیص اشتباه داشته باشند. بنابراین مردم با دریافت پیامک، دچار نگرانی نشوند چرا که تا زمانی که اثبات نشود و سامانه های مالیاتی تایید نکنند، هیچ گونه مالیاتی به فرد تعلق نخواهد گرفت.

اما ایشان در رابطه با نحوه ی اعتراض به مالیات بر خانه های خالی نیز توضیحاتی ارائه کرد. وی مرجع اصلی معترضین را سایت سازمان امور مالیاتی کشور معرفی کرد و گفت: هر کسی که به نحوه اعمال مالیات بر خانه خالی خود اعتراض دارد، می تواند به سایت سازمان امور مالیاتی وارد شده و پس از ورود به حساب کاربری، اعتراض خود را به ثبت برساند.

اشخاصی که پیامک سازمان امور مالیاتی به دست آن ها رسیده است، تنها تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir، با نسبت به پرداخت خود اقدام نمایند یا اینکه اعتراض خود را ثبت کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است