پیمانکاران مسکن مهر پردیس هشدار جدی گرفتند

پیمانکاران مسکن مهر پردیس هشدار جدی گرفتند

دولت سیزدهم، عزم جدی دارد تا واحدهای مسکن مهر را به متقاضیان خود تحویل دهد. حالا مدیرعامل شرکت عمران پردیس، به پیمانکاران بدعهدی که تا به امروز، پروژه های خود را تکمیل نکرده اند، هشدار داد و اعلام کرد که باید تا سال آینده، واحدهای مسکن مهر خود را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل دهند.

به گزارش پرشین سازه ، این مقام مسئول خاطرنشان ساخت که مردم بیش از ۱۲ سال است که در انتظار تحویل واحدهای خود نشسته اند و دولت در این زمینه بسیار جدی است و هیچ یک از پیمانکاران متخلف استثناء حساب نمی شوند و با آنها مماشات نخواهد شد.

خلیل محبت خواه به همراه جمع دیگری از مسئولین شهری مثل دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و برخی دیگر از مسئولین پردیس، از فازهای مختلف این شهر بازدید به عمل آورند. همچنین در ادامه، نشست مشترکی با حضور این مسئولین برگزار شد تا پیشرفت پروژه ها مورد بررسی قرار بگیرد.

محبت خواه در بخش دیگری از صحبت های خود، تاکید کرد که در طی این جلسه، به این نتیجه رسیده اند که باید برای پیمانکارانی که اقدام به ساخت و ساز نمی کنند و پیشرفت فیزیکی پروژه های خود را مد نظر قرار نمی دهند، کاری صورت بگیرد و پیگیری های لازم انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت:

در طی این نشست، عملکرد پیمانکاران بررسی شده و تصمیم گیری در خصوص بعضی از آن ها که به طور حتم باید خلع ید و فسخ قرارداد بشوند، نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد که پیمانکاران خوش سابقه و متعهد، جایگزین پیمانکاران و سازندگان بدعهد خواهند شد. بنابراین پیمانکارانی که در چند ماه اخیر، هیچ کاری برای اتمام پروژه های مسکن مهر پردیس خود نداشته اند، باید به زودی منتظر خلع ید و فسخ قرارداد باشند.

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد که مسئولیت پاسخگویی به متقاضیانی که هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته اند، بر عهده ی پیمانکاران بدعهد است. وی خاطرنشان ساخت که این پیمانکاران با پیگیری مقامات قضایی و دادستان، به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد تا در قبال ناکارآمدی و تاخیرهای خود پاسخگو باشند.

خلیل محبت خواه تصریح کرد که در کنار رسیدگی به پرونده ی پیمانکاران متخلف و ناکارآمد، باید روند ساخت و ساز پروژه های مسکن مهر نیز سرعت بگیرد و تمام پروژه هایی که بلاتکلیف مانده اند، تعیین تکلیف شوند.
بنابراین تمام پیمانکارانی که در ماه های گذشته، فعالیتی روی پروژه های خود نداشته اند، فورا اقاله و خلع ید خواهند شد تا پروژه به پیمانکاران دیگری تحویل داده شود.

واقعیت اینجاست که متقاضیان این واحدها، به اندازه ی کافی برای تحویل منزل خود صبر کرده اند و بیش از این، نمی توان آن ها را در انتظار گذاشت. دولت سیزدهم نیز در راستای تحقق وعده های خود در خصوص مسکن سازی، تلاش می کند که تکلیف این طرح قدیمی را روشن کند و هرچه سریع تر به اجرای طرح جدید نهضت ملی مسکن بپردازد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد که فرصت پیمانکاران مسکن مهر پردیس برای تحویل واحدهای خود، تا سال آینده است. هیچگونه مماشاتی در این خصوص صورت نمی گیرد.
در طی این بازدید، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن، آقای روح الله اکبری نیز حضور داشتند. علاوه بر ایشان، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشورف مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت، معاونان و مدیران شرکت عمران پردیس و همچنین مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی نیز از بخش های مختلف شهر پردیس و فازهای مسکونی آن بازدید به عمل آوردند.

بعد از آن جلسه ای از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه تا بامداد جمعه، با حضور تمام این مسئولین برگزار شد. در طی این جلسه در مورد پروژه هایی که فاقد پیشرفت فیزیکی بودند صحبت هایی صورت گرفت و قرار شد که به زودی، تعیین تکلیف شوند.
واحدهای مسکن مهر با مشکلات مختلفی رو به رو هستند که در طی این سال ها، مانع از تکمیلشان شده اند. در طی دوره های مختلف مدیریت شهری، اقدامات زیادی برای تکمیل این واحدها صورت گرفت اما پیمانکاران بدعهد، گرانی مصالح ساختمانی، تورم نهاده های ساختمانی و…باعث شد که هر روز، بر مشکلات این واحدها افزوده شود.

حالا بیش از ۱۵ سال است که طرح مسکن مهر آغاز شده و واحدهایی که قرار بود ۲ ساله به اتمام برسند، هنوز هم در پیچ و خم ساخت باقی مانده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است