برخورد سختگیرانه با پیمانکاران بدعهد پردیس

برخورد سختگیرانه با پیمانکاران بدعهد پردیس

یکی از نگرانی های اصلی متولیان طرح نهضت ملی مسکن و مسکن ملی این است که خرید و فروش این امتیازها بالا بگیرد. در واقع، از آن جایی که تجارب تلخی در خصوص فروش امتیاز مسکن مهر وجود داشت، مسئولین پروژه های نهضت ملی مسکن می خواهند جلوی این تخلف را بگیرند. به همین دلیل است که مدیرعامل شرکت عمران پردیس اعلام کرده است که این شرکت، در قبال تحویل یا ساخت این امتیازها به کسانی که خرید و فروش امتیاز مسکن ملی یا نهضت ملی را انجام داده اند، هیچ تضمینی ارائه نمی کند.

به گزارش پرشین سازه ، خلیل محبت خواه ضمن اعلام این خبر، خاطرنشان ساخت که سخت گیری شرکت عمران پردیس روی پیمانکاران نیز بیشتر شده است.

وی اعلام کرد که قرار است در وعده های تعیین شده بر سر پروژه ها حاضر شوند. در صورتی که یکی از پیمانکاران به تعهدات خود عمل نکرده باشد یا تغییر کاربری داده باشد، قراردادشان خیلی سریع فسخ خواهد شد و پروژه ی مزبور به شخص دیگری واگذار می گردد.

خلیل محبت خواه، مدیرعامل شرکت عمران پردیس اعلام کرد که روند سخت گیری روی پیمانکاران، مدت هاست که شروع شده و در طی ۱۰ روز گذشته؛ قرارداد ساختمانی ۲۲ پیمانکار متخلف و بدعهد فسخ شده است.

وی تاکید کرد که تلاش شرکت عمران پردیس بر این است که پیمانکاران خوش نام و خوش عهد را برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن به کار بگیرد.

در کنار ساخت واحدهای مسکونی، توجه ویژه ای هم به ساخت خدمات روبنایی در شهر پردیس شده است. مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان کرد که روند ساخت این خدمات نیز سرعت گرفته است.

محبت خواه گفت: تمام کسانی که زمین کافی برای ساخت زمین ورزشی، پمپ بنزین و نانوایی در اختیار دارند، باید در کمتر از ۳ ماه، مجوزهای ساخت را دریافت کرده و در کمتر از ۱ سال، پروژه های خود را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانند.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت که در حال حاضر، دو پروژه ی ساخت پمپ بنزین در حال اجراست. البته این دو پروژه به دلیل مشکلات محیط زیست و دریافت موافقت اصولی، با تاخیر آغاز شدند و اجرایشان طول کشیده است اما در حال حاضر، دوباره به روال سابق خود بازگشته اند و در حال ساخت می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد که پروژه های پمپ بنزین شهر پردیس به همان ۲ عدد ختم نمی شود و ساخت ۴ پمپ بنزین دیگر نیز در برنامه است. عملیات اجرایی این پروژه ها، به پیمانکاران مربوطه واگذار شده و قرار است که خیلی زود تکمیل شود.

خلیل محبت خواه تاکید کرد که از پیمانکاران وعده ی خوش قولی گرفته اند و سر موعد مقرر به پروژه ها سر می زنند.

در صورتی که هر یک از این پیمانکاران در اجرای تعهدات خود بدقولی کرده باشد، پروژه از دست وی خارج شده و به دیگران واگذار می شود.

یکی از اصلی ترین مشکلات مربوط به طرح های عمرانی، تاخیر در اجراست. خیلی از پروژه های مسکونی و عمرانی سال هاست که خاک می خورند و پیمانکاران بد عهدی دارند که اهمیتی به تحویل پروژه نمی دهند.

خلیل محبت خواه، وعده داده که برخورد جدی تری با این پیمانکاران بدعهد صورت بگیرد.

ساخت فضاهای ورزشی جدید در پردیس

اجرای خدمات روبنایی، بخش مهمی از وظایف مدیران شرکت های عمران شهرهای جدید است. در واقع، زیرساخت و روبنا، مشکل عمده ی شهرهای جدید است که در نهایت به بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی مختلفی می انجامد.

بر همین اساس، مدیران شرکت عمران شهر پردیس، ساخت مکان های ویژه ای مثل ورزشگاه، پارک و…را در دستور کار قرار داده اند.

خلیل محبت خواه، مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان ساخت که شهر پردیس نیز چندین پروژه ی این چنینی در دست اجرا دارد.

یکی از این پروژه ساخت زمین های ورزشی است که ۹ مورد از این زمین های ورزشی توسط شرکت عمران پردیس به بهره برداری رسیده است. این زمین ها روباز هستند و در حال حاضر فعال می باشند.

سه زمین دیگر نیز به بهره برداری رسیده اند. در طی دو ماه آینده نیز، ۶ زمین ورزشی دیگر نیز آماده خواهند شد و به بهره برداری می رسند. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این زمین ها، ۹۵ درصد است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد که بر اساس قانون، شرکت عمران پردیس باید زمین های ورزشی را به اداره ورزش و جوانان تحویل بدهد. در همین راستا، ۲ زمین تحویل داده شده و عملیات اجرایی یک زمین دیگر نیز به اتمام رسیده است.

خلیل محبت خواه خاطرنشان ساخت که اصلی ترین دلیل عدم بهره برداری از زمین ورزشی واگذار شده به اداره ورزش و جوانان، مشکلاتی است که با پیمانکار این پروژه به وجود آمده است. به زودی این مشکلات نیز برطرف خواهد شد و زمین مزبور، از طریق مزایده به یک پیمانکار دیگر واگذار می شود.

وی اعلام کرد که زمین های مزبور، تنها در صورتی به پیمانکار و سازنده تحویل داده می شوند که سرعت عملیات اجرایی شان بالا باشد و در کاربری ورزشی مورد استفاده قرار بگیرند. در غیر این صورت، سازندگان باید زمین مزبور را پس بدهند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد که تنها هدف شرکت، حل مشکلاتی است که مردم پردیس چندین سال است با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. وی تصریح کرد که اگر در مسیر حل مشکلات مردم نتواند مفید باشد، کناره گیری خواهد کرد.

انتصاب خلیل محبت خواه به عنوان مدیرعامل شرکت عمران پردیس، باعث شد که امیدواری هایی در حوزه ی تحویل واحدهای مسکونی نیمه کاره به وجود بیاید. همچنین رسیدگی بیشتری به برخی از فازهای این شهر صورت بگیرد و خدمات روبنایی و زیربنایی در آن ها تقویت شود.

در حال حاضر، شهر پردیس در بسیاری از بخش ها و حوزه های شهری دچار مشکلات جدی است. کمبود سالن های ورزشی فرهنگی، پمپ بنزین و حتی نانوایی و سوپرمارکت؛ تنها گوشه ای از مشکلات این شهر است و امیدواری اصلی بر این است که به زودی، عزمی جدی برای رفع این مشکلات به وجود بیاید.

دیدگاه ها غیرفعال است