مسکن تهران باید ارزان شود!

مسکن تهران باید ارزان شود!

تهران شهر بزرگ و گرانی قیمتی است. این گرانی ها بیش از هر چیز دیگری در قیمت مسکن نمود پیدا کرده است. بر اساس آمارهای موجود، ساکنین تهران برای خانه دار شدن، باید حدود ۶۰ سال در انتظار باشند. به همین دلیل است که شهردار تهران تاکید کرده است که قیمت خانه در تهران باید ارزان شود و ظلم است که مردم بیش از ۶۰ سال در انتظار خرید خانه باقی بمانند.

به گزارش پرشین سازه ، علیرضا زاکانی در پایان سال گذشته  با حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی در خصوص برنامه های شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد. وی چنین گفت که تا شب عید، قرار است هر روز پویش امید و افتخار برگزار شود. تا شنبه ی هفته ی آینده نیز حدود ۱۱ کیلومتر دیگر از خط جدید مترو افتتاح شده و آماده ی بهره برداری خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت که تا پیش از این، خط ۶ مترو دو تکه بوده است و حالا اتصال این دو خط، باعث سهولت و رونق حمل و نقل می شود.

یکی دیگر از معضلات بزرگ تهرانی ها هم آلودگی هواست که با گسترش فضای سبز می توان تا حدی از این معضل جلوگیری کرد. زاکانی اعلام نمود که به زودی ۱۵۰۰ هکتار دیگر از کمربرند سبز تهران را افتتاح خواهند کرد.

وی همچنین اعلام کرد که پایانه ی اکباتان نیز افتتاح می شود که این تحفه ی ناقابلی برای تهرانی ها خواهد بود.

شهردار تهران در ادامه به موضوع فضای سبز تهران اشاره کرد و تاکید نمود که باید این فضا گسترش پیدا کند. اولویت شهرداری تهران این است که در سال ۱۴۰۲، درختانی بکارد که مثمر باشند.

با گسترش فضای سبز شاید بتوان اندکی از شلوغی ها و آلودگی های شهر کم کرد. معضلی که همواره گریبانگیر تهران بوده است و راهکارهای مختلف نیز تا به امروز نتوانسته که راهگشا باشد.

زاکانی گفت:

سیستم سه تا از دستگاه های بزرگ علوم پزشکی تهران را با شرایط پارک های محلات تهران منطبق می کنیم.

وی در ادامه مجددا به بحث گرانی تهران اشاره کرد و تاکید نمود که باید پایتخت، ارزان تر شود. به خصوص در حوزه ی مسکن که مشکلات زیادی برای مردم فراهم آورده است. یک خانواده ی تهرانی برای خرید خانه باید حداقل ۶۰ سال در انتظار بمانند. این مدت زمان انتظار با استاندارد کل دنیا، فاصله ی چشم گیری دارد و ظلم به تهرانی هاست.

در نتیجه باید تلاش هایی صورت بگیرد تا این موضوع به سرعت حل و فصل شود. به همین دلیل است که شهرداری تهران اقدام به تاسیس قرارگاه جهادی مسکن کرد.

در این قرارگاه، هدف اصلی شهرداری کمک به ساخت و تولید مسکن بود. برخی مواقع زمین های لازم برای ساخت و ساز تامین می شد و در زمان های دیگر، شرایط برای دریافت آسان تر پروانه های ساختمانی مهیا می گردید.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز با تاکید بر همین نکات اعلام کرد:

تلاش ما این است که با استفاده از آسان تر کردن روند دریافت پروانه ساختمانی و نوسازی بافت فرسوده، رونق ساختمان سازی را افزایش بدهیم. در حال حاضر برای ساخت بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تفاهمنامه امضا شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است