عرضه مسکن با نرخ سال آینده

مسکن با نرخ سال آینده، عرضه می شود!

تلاطم شب عید، به بازار مسکن نیز رسیده است. حالا که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، تقاضا برای خرید مسکن زیادتر شده است اما به نظر می آید که خیلی از فروشندگان تمایلی به فروش ندارند. فایل خاصی به بازار عرضه نمی شود و به نظر می آید که این معاملات تقریبا قفل شده است.

به گزارش پرشین سازه ، خیلی از فروشندگان بازار مسکن را ترک کرده اند و همین موضوع، سیستم عرضه و تقاضا را بیش از گذشته به هم زده است. در چنین وضعیتی طبیعی است که نوسان قیمت ها شدیدتر شود.

برخی از فروشندگان معدودی هم که در بازار باقی مانده اند، قیمت املاک خود را با نرخ سال آینده عرضه می کنند.

بیشتر این مالکین که واحدهای نوساز دارند و در واقع، سازندگان ملک به حساب می آیند، اصلا علاقه ای به انجام معامله در این روزهای پایانی سال ندارند. در واقع، انتظارات تورمی باعث شده که بیشتر این مالکین، در انتظار جهش شدید قیمت ها در سال ۱۴۰۲ باشند.

از آن جایی که بیشتر منابع مالی این سازندگان برای شروع پروژه های جدید، از محل فروش واحدهای نوساز قبلی به دست می آید، ترجیح می دهند که با بیشترین قیمت ممکن ملک خود را به فروش برسانند.

از طرف دیگر، این روزها ساخت و سازهای تازه به سال جدید موکول شده است. بنابراین طبیعی است که بیشتر سازندگانی که واحدهای نوساز داشته اند، بازار فروش ملک را ترک کنند. تورم عمومی و تورم مسکن نیز مزید بر علت شده و فعالیت های سازندگان را به شدت کاهش داده است.

این روزها کمتر سازنده ای را می توان پیدا کرد که به آینده ی ساخت و ساز مسکن امیدوار باشد و با علاقه، آن را پیگیری کند. بیشتر سازندگان، به دلیل اجبار و نیاز جامعه به مسکن، اقدام به ساختمان سازی می کنند.

در این میان، برخی از سازنده ها به شکل محدود و با احتساب قیمت مسکن در سال آینده، حاضر شده اند که ملکشان را بفروشند. در واقع، قیمت های پیشنهادی از سوی این سازندگان با قیمت امروز بازار، تناسبی ندارد و مشخصاً با نرخ سال آینده حساب شده است.

برای محاسبه ی قیمت آتی مسکن نیز، هزینه های ساخت در سال آینده را در نظر می گیرند. همچنین تورم حاکم بر بازار مسکن و انتظارات تورمی نیز بخشی از روند محاسبه ی قیمت هاست. در نهایت، معدل قیمت را در فاکتور فروش لحاظ می کنند.

تنها با این شرایط است که مالکین اقدام به فروش ملک خود می کنند. از سوی دیگر، این موضوع تنها به بخش محدودی از واحدهای سازنده برمی گردد. هنوز هم بیشتر سازندگان ترجیح می دهند که املاک خود را نفروشند.

دیدگاه ها غیرفعال است